جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار دلفان در تشریح وضعیت بیمارستانی این شهرستان/خدمات مرکز درمانی دلفان پاسخ‌گوی جمعیت این شهرستان نیست

بیمارستان دلفان به عنوان تنها مرکز خدماتی بهداشتی درمانی این شهرستان پاسخ‌گوی جمعیت ۱۵۰ هزار نفری آن نیست، بنابر این راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی دلفان می‌تواند بخشی از این مشکل را حل کند…


نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جعفر طولابی، با بیان اینکه کار بازسازی بیمارستان ابن‌سینای شهرستان دلفان تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، اظهار داشت: کار بازسازی قسمت‌های مختلف این بیمارستان از جمله ساختمان بیمارستان، محوطه‌سازی، سیستم روشنایی، واحد اورژانس انجام‌ شده است.

بیمارستان

وی با اشاره به اینکه طبیعتاً بارش برف و سرمای هوا سبب کند شدن کار بهسازی این بیمارستان شده است، افزود: در بحث تجهیزات، تأمین پزشک متخصص، نیروی انسانی و خدماتی این بیمارستان اقداماتی انجام‌ شده به‌ طوری‌که اکنون در حوزه‌های مختلف تخصصی پزشکانی فعالیت دارند.

فرماندار دلفان عنوان کرد: با توجه به کمبود نیروی خدماتی پس از دریافت مجوز نیروهای خدماتی به این بیمارستان اضافه شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر از شرایط درمانی شهرستان دلفان راضی نیستیم چون بیمارستان دلفان به عنوان تنها مرکز خدماتی بهداشتی درمانی این شهرستان ۱۵۰ هزارنفری پاسخ گوی مردم نیست.

طولابی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم این منطقه از نظر اقتصاد معیشتی ضعیف هستند و طبیعتاً با مراجعه به بخش خصوصی هزینه‌های بالایی به آن‌ها تحمیل می‌شود بنابراین حضور مردم در تنها مرکز درمانی دولتی سبب ازدحام جمعیت مراجعه‌کنندگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمانی شهرستان دلفان در حوزه‌های مختلف پاسخ‌گوی جمعیت این شهرستان نیست، گفت: قاعدتاً در هر شهرستانی باید درمانگاه تأمین اجتماعی وجود داشته باشد اما در حال حاضر شهرستان دلفان درمانگاه تأمین اجتماعی ندارد بنابراین با راه‌اندازی درمانگاه دلفان به بخشی از مراجعه‌کنندگان می‌توانند به درمانگاه مراجعه کنند.

DSC02106

فرماندار دلفان با اشاره به اینکه ساختمان تأمین اجتماعی شهرستان دلفان آماده‌ شده است، اظهارداشت: تجهیزات این درمانگاه نیز خریداری‌شده و الان منتظر تأمین نیروی این درمانگاه هستیم که در این راستا مسئولان استان قول دادند تا پایان آذرماه نیروی درمانگاه دلفان را تأمین کنند.

وی افزود: در صورتی‌که درمانگاه تأمین اجتماعی دلفان فعال شود بخشی از بار بیمارستان این شهرستان نیز کاسته می‌شود.

طولابی به نبود درمانگاه فرهنگیان در شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان در شهرستان دلفان نیز می‌تواند بخشی از خدمات درمانی اولیه‌ را به جامعه فرهنگیان ارائه کند.


مطالـــب مرتبـط :

» سومین وعده مسئولین تامین اجتماعی مبنی بر افتتاح درمانگاه تخصصی دلفان باز هم عملی نشد/هفته دولت هم گذشت!/وعده چهارم کی خواهد بود؟

» مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان از مردم دلفان به دلیل طولانی شدن پروسه ساخت درمانگاه این شهر، عذرخواهی کرد.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *