پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فراخوان بهره برداران مراتع جهت تمدید پروانه چرای دام عشایر و دامداران

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان
با صدور اطلاعیه‌ای نوشت :

احتراماً بدینوسیله به اطلاع دامداران دارای پروانه مرتعداری (پروانه چرای دام) می‌رساند که به استناد بخشنامه شماره ۹۹/۱/۲۷۸۹۵ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تمدید پروانه چرای دام تا مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ضروری است.

لذا ضروری است دامداران با ارائه کارت ملی و پرداخت عوارض، اعتبار پروانه چرای دام را تمدید نموده سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.

دامدارانی که تاکنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام ننموده اند، تا تاریخ ذکر شده مهلت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نمایند.

در غیر این صورت عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

همچنین در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط واگذار می‌شود. 

عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *