پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شهرستانهای لک نشین استان لرستان جزء مناطق آسیب پذیر شناخته شدند

فرماندار شهرستان دلفان گفت : دلفان ، کوهدشت و سلسله به عنوان شهرستان های آسیب پذیر استان لرستان انتخاب شده اند…


نسیـــم دلفـان – علی باقری در گفت و گو با ایرنا افزود: این سه شهرستان به همراه شهرستان هایی از استان های کرمانشاه و سیستان بلوچستان از لحاظ آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی ندارند و به همین سبب وزارت کشور در نظر دارد توجه ویژه ای نسبت به شهرستان ها داشته باشد.

وی، اظهار امیدواری کرد با توجه به انتخاب این شهرستان ها ، وزارت کشور و هیات دولت اعتبارات خوبی را برای این مناطق تخصیص دهد تا با برنامه ریزی بتوان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجرا کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دلفان مهاجرت ، بیکاری ، اعتیاد و طلاق را از مهمترین آسیب های اجتماعی در شهرستان دلفان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی زمینه های متعددی دارند اقتصاد ، فرهنگ ، عرف ها و عادات و حتی جغرافیای یک منطقه می تواند زمینه ساز یک آسیب اجتماعی شود.

وی، با انتقاد از برخی افراد که معتقدند در شهرستان دلفان آسیب های اجتماعی وجود ندارد تصریح کرد: باید به این عده بگویم وضعیت آسیب های اجتماعی در منطقه در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

‘باقری’ اظهار داشت : اگر آسیب های اجتماعی در شهرستان دلفان و سایر شهرستان های کوچک را ساده بگیریم بدون شک در کوتاه مدت و دازمدت گریبانگیر شهرهای بزرگ و کلان شهرها می شود.

این مسئول ، بخش بزرگ آسیب های اجتماعی را معلول بی عدالتی ها در گذشته عنوان کرد و بیان داشت : اگر بر اساس قانون اساسی منابع و امکانات کشور بطور عادلانه در سراسر کشور توزیع می شد امروز شاهد بسیاری از آسیب های اجتماعی نبودیم.

فرماندار شهرستان دلفان یادآور شد : مدیران استانی و کشوری بایستی مقوله آسیب های اجتماعی را در شهرستان ها را جدی بگیرند تا از گسترش این آسیب ها جلوگیری شود.

………………………..

• مناطق لک نشین استان لرستان کانون توجه دولتمردان

۲ نظر

  1. اولین ظلم و آشکارترین ظلم گم شدن هویت لک و زبان لکی در رقابت نا برابر با لهجه لری و بخصوص لری خرم آبادیست.
    مسئولان استانی با غرض و هدف آشکار سعی در به حاشیه راندن فرهنگ و تمدن لکی و مردم لک زبان داشته و دارند به طوری که در صداوسیمای استانی جز محدود گزارش های مردمی نشانه ای از زبان و فرهنگ لکی و مردمانش به چشم نمی خورد و اگر کسی خارج از استان بیننده این شبکه باشد هیچگاه نخواهد فهمید که بیشترین جمعیت با توجه به گویش و زبان ، مردم مظلوم لک هستند.
    جای بسی تعجب است که محدودافرادی که از شهرستان های لک زبان در صداوسیمای استان مشغول بکار می شوند پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند تا دینشان را به شهر و دیارشان ادا کنند.
    لهجه شیرین خرم آبادی هم مورداحترام است ولی کسانی که این چنین مغرضانه عرصه رو بر دیگر هم استانی ها تنگ کرده اند کلاهشان را قاضی کنند اگر به سهم و شایستگی هر فرهنگی مجال نفس کشیدن داده شود چند روز که هیچ چند ساعت نوبت به آنها می رسد. محض رضای خدا کسانی که دستی در کار داریداجازه ندید کسانی با هدف و سوء نیت شخصی همه چیز رو قبضه کنند. صداو سیما ارث پدری کسی نیست و بیت المال است نه بهترین مال.
    شاید برخی فکر بگویند که به فکر نان باش خربزه آب است و باید عرض کرد که در تمدن رو به جلو امروز ، ملتی و قومی پیروز است و می تواند فرهنگش را به دیگران نمایان کنند و از کیان و آرمان های آن دفاع کند که ابزار و رسانه های عمومی و تبلیغاتی رو به خوبی در اختیار بگیرد و متاسفانه باید گفت رسانه ای که متعلق به حداقل یک میلیون و چهارصد نفر است در انحصار عده ای معدود قرار گرفته است.

  2. فرماندارعزیز یا اظهار نگرانی می کنند یا چند عدد و رقم را ردیف می کنند بد نیست یک اقدام عملی هم انجام بدهید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *