سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه ایستگاه مهم پمپاژ آب در دلفان در دست ساخت است

مدیر جهاد کشاورزی دلفان : برای تامین آب اراضی کشاورزی سه ایستگاه مهم در این شهرستان در دست ساخت است که تکمیل آنها نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه دارد…


81931716-70464660.jpgنسیـــم دلفـان – فرشاد بابایی در گفت و گو با ایرنا افزود : یکی از این طرح ها ایستگاه پمپاژ خاتون بان است که ایستگاه آن در سال ۹۳ به بهره برداری رسید و طرح سیستم آبیاری مزارع آن هم اکنون دردست ساخت است.

وی اظهار داشت: در صورت تکمیل این طرح ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه به صورت آبیاری کلاسیک و تحت فشار به آبی تبدیل خواهند شد.

این مسئول ، ایستگاه گرمه خانی را نیز از دیگر طرح های مهم تامین آب در شهرستان دلفان عنوان کرد و افزود: این طرح در سال گذشته عملیات ساخت آن آغاز شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

به گفته وی ، برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

بابایی، افزود: ایستگاه اسماعیل آباد از دیگر طرح های تامین آب در دلفان است که توسط امور آب طرح ایستگاه پمپاژ آن به بهره برداری رسیده و آبیاری مزارع آن هنوز باقی مانده است.

وی ، با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ تیمور از طرح های به بهره برداری رسیده شهرستان دلفان است و آب آن به صورت غرقابی استفاده می شود که نقش مهمی در فرسایش خاک دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان اظهارامیدواری کرد ، با اعتبارات فنی و مهندسی وزارت کشاورزی بتوانیم نحوه انتقال آب به مزارع را در این منطقه تغییر دهیم.

وی اضافه کرد : همچنین ایستگاه پمپاژ کوله مرزکه ۱۶۰ هکتار اراضی کشاورزی را زیر پوشش آبی قرار می دهد مراحل مطالعات آن انجام شده است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز آن تخصیص یابد.

مهندس بابایی ادامه داد : همچنین ایستگاههای عبدالحسینی و محمدمیرزایی در مرحله طراحی مطالعات اولیه قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن در سال ۹۵ آغاز می گردد.

وی یاد آور شد: با توجه به دیمی بودن اکثر اراضی کشاوری دلفان اجرای طرح های آب و خاک و استفاده بهینه از روان آبها ضرورتی انکار ناپذیر است.

۲ نظر

  1. ممنون از زحمات . یک مزاح:امسال که زمینا به پمپاژ آب نیاز ندارن نورآباد ایستگاه دار میشه ،امید وارم از شدت باران و نم هوا زنگ نزنن.

  2. با سلام
    از زحمات مهندس عزیز مدیر بومی شهرستان کمال سپاسگزاری و امتنان داریم
    دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *