جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سردرگمی شهرداری الشتر بین پرداخت بدهی و اجرای پروژه‌های عمرانی

بروز مشکلات عدیده مالی برای شهرداری الشتر، تصمیمات اتخاذ شده این مجموعه در راستای ایجاد پروژه‌های عمرانی که هرازگاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شوند را زیر سؤال می‌برد…


نسیـــم دلفـان – به گزارش لرسو ، نبض مالی شهرداری الشتر چند وقتی است رو به کندی نهاده است. ظاهراً مشکلات مالی قصد ندارد رخت از شهرداری الشتر بربندد. این معضل اساسی موجب شده تا همچنان این مجموعه بین پرداخت بدهی‌ها و به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی سردرگم باشد.

باخبر شدیم که حقوق کارگران شهرداری الشتر حدود هشت‌ ماه است که پرداخت نشده است. پرداخت نشدن به‌موقع حقوق کارگران موجب بی‌انگیزگی آنان برای کار شده است. اگر به کارنامه کلی شهرداری الشتر در دوره چهارم شورای شهر نگاهی گذرا بیاندازیم، این شورا در مجموع عملکرد مثبتی در خدمت‌رسانی به مردم داشته است.

ارتقاء مبلمان شهری، تأسیس جایگاه سی ان جی، مسطح‌سازی پیاده‌روهای اصلی شهر، حذف عناصر اضافی در سطح خیابان‌ها و پیاده‌روها، نورپردازی خیابان‌های اصلی و پیگیری جهت ساخت و تکمیل پارک بانوان از جمله عملکردهای مورد تحسین شورای شهر و شهرداری الشتر است. بروز مشکلات عدیده مالی برای شهرداری، تصمیمات اتخاذ شده این مجموعه در راستای ایجاد پروژه‌های عمرانی که هرازگاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شوند را زیر سؤال می‌برد.

آخرین طرحی که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، طرح تغییرات اساسی در بزرگراه ورودی شهر الشتر است. این طرح گرچه مزایا و فواید خوبی را برای عمران و توسعه شهر به دنبال خواهد داشت اما هزینه چندصدمیلیون تومانی که برای به اتمام رساندن آن تخمین زده شده است به نظر کارشناسی شده نیست. حال اگر بر اولویت‌های کاری شهرداری از جمله مشکلات سطح شهر در کوچه‌پس‌کوچه‌های الشتر همچون نبود سطل‌های بزرگ زباله، لایروبی کانال‌های آب، اصلاح برخی پیاده‌روها و آسفالت خیابان‌ها و برخی کوچه‌ها را بیفزاییم، باید گفت که این مجموعه از بودجه‌بندی صحیح مالی، منابع درآمدی، هزینه‌ها و اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی برخوردار نیست.

گرچه برخی اعضای شورای شهر تأکید داشته‌اند که نیروهای موجود در شهرداری الشتر بیشتر از حد مورد نیاز این شهرداری می‌باشد و شهرداری برای پرداخت حقوق کلیه کارکنان خود با مشکل مواجه است اما به نظر می‌رسد که اینگونه اظهار نظرها چاره اساسی مشکل نیست و می‌بایست با کار کارشناسی شده، ریشه اصلی مشکل را یافت و برای رفع آن چاره‌جویی کرد که از جمله آنها، همسان‌سازی دخل و خرج شهرداری و پرداختن به اولویت‌ها است.


» جمع آوری بیش از ۹۴۰ میلیون ریال زکات از روستاهای شهرستان سلسله

» انتخابات دلفان و سلسله/گذر از مرحله سنتی و ورود به فضایی جدید


• تازه ترین اخبار منطقه به ویژه دلفان را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *