جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سخنان قابل تامل امام جمعه نورآباد ؛ هیچ جای توجیهی در مقابل شرمندگی نسبت به مردم باقی نمانده و باید به مردم پاسخگو باشیم

گزیده ای از مطالبات مردمی در خطبه های نماز جمعه شهرستان دلفان ۱۴۰۰/۱۲/۱۳

نسیم دلفان – حجه الاسلام خانی امام جمعه شهرستان دلفان در خطبه های نماز جمعه به بی نظمی و مدیریت ناکارآمد تنظیم بازار معترض شده و بیان کردند:

?متولیان تنظیم بازار شهرستان (جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و اتاق اصناف و…) در مقابل گران‌فروشی روزهای منتهی به عید باستانی نوروز مدیریت کنند که تجربه تلخ و رنج دهنده سال گذشته در افزایش قیمت مثلا شیرینی خشک ۱۸ هزار تومانی به قیمت ۱۲۰ هزار تومان تکرار نشود.

?مدیریت نظارت بر بازار کارآمد نیست ! بعضاً برای خرید شب عید مجبورند به شهرهای دیگر مسافرت کنند مسأله فراتر از گرانی، گران‌فروشی است.

?هیچ جای توجیهی در مقابل شرمندگی نسبت به مردم باقی نمانده و باید به مردم پاسخگو باشیم.

?گرانفروشی و افزایش قیمت های کاذب، به تورم دامن می‌زند و زمینه احتکار، کمبود و گسترش بی نظمی و پایمال شدن حقوق مردم در بازار را فراهم و برکت را یقیناً از کسب و کار میگیرد.

?به جای مصوبات نمایشی بی‌حاصل ، در کنار برنامه هوشمند و کارآمد در تنظیم بازار، نیاز است: از طریق تشویق کاسب و تاجر مومن و با انصاف در تخفیف مالیات و معرفی در منظر عموم؛ و از طرفی برخورد بازدارنده از طریق تعلیق پروانه کسب ، پلمپ محل کاسبی و بالا بردن نرخ تعرفه‌های جریمه اعمال مدیریت کنید. متخلفان گرانفروش را به مردم معرفی کنید تا جامعه بپذیرد که دستگاه های نظارتی پای کار هستند.

?وظیفه اجتماعی مردم هم از باب فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که در معرفی و خرید نکردن از گرانفروش محوریت را به کاسبان با انصاف بدهند و این وظیفه انسانی به یقین خدمت به قشر محروم جامعه هم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *