پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

رییس جمهور : یارانه های مردم باید به تدریج حذف شود

رئیس جمهور در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب بر لزوم حذف تدریجی یارانه‌ها تاکید کرد…


u1382182372 - copy.jpgنسیـــم دلفـان – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارائه گزارشی از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف در دو سال گذشته، خروج از رکود را یکی از اقدامات دولت برای انجام وعده‌ها برشمرد و گفت: خروج از رشد منفی اقتصاد و رسیدن به رشد اقتصادی مثبتِ ۳ در سال ۹۳، نشانه بارز خروج از رکود است و امیدواریم امسال نیز رشد مثبت اقتصادی ادامه یابد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهتمام دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش نوزده درصدی صادرات غیرنفتی و ایجاد تعادل نسبی میان واردات و صادرات را از علائم حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: البته دولت در دو سال گذشته با موانع و چاله‌های بزرگی مواجه بوده که یکی از این چاله‌ها پرداخت یارانه‌های نقدی است.

روحانی با تأکید بر لزوم حذف تدریجی یارانه‌ها، مسکن مهر را یکی دیگر از چاله‌های بزرگ پیش روی دولت یازدهم برشمرد.

تدبیر دولت درباره آخرین امید برخی اقشار جامعه
آنگونه که پیداست دولتمردان عزیز ما تقریبأ هر هفته باید یک خبر یارانه ای پر استرس برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه داشته باشند.
باید به این واقعیت تلخ اذعان کرد که وضعیت اقتصادی و معیشتی برخی خانواده ها به گونه است که اگر همین یارانه را نیز از سفره آنان برچینند هیچ امیدی برای گذران زندگی ندارند.
چندی پیش وزیر اقتصاد ، پرداخت یارانه مردم را مصیبت عظمای دولت نامید و پس از وی دکتر نوبخت سخنگوی دولت نیز پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی را خلاف قانون دانست.

مسئولین دولتی بارها و بارها از بی اثر بودن یارانه ها در جامعه و مشکل ساز بودن آن برای دولت صحبت به میان آورده اند.

این در حالی است که چندین بار افزایش قیمت آرد و نان ، مایحتاج اولیه زندگی ، حامل های انرژی و نهایتأ تک نرخی شدن بنزین و گران شدن کرایه ها بدجوری وضعیت معیشت طبقات متوسط و پایین جامعه را تحت شعاع قرار داده و در مقابل حتی ریالی هم به یارانه مردم اضافه نشده است.

این صحبت های مسئولین و اینکه یارانه برخی اقشار باید قطع شود از یک طرف و تاخیرهای گاه و بی گاه در پرداخت یارانه ها از سوی دیگر چند ماهی است اعصاب اقشار نیازمند جامعه را به هم ریخته و مردم را با سردرگمی مواجه کرده است.

تاخیرهای چند روزه از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است تا جایی که مردم یارانه مردادماه خود را با ۵ روز تاخیر در ساعات آغازین بیست و هفتم برداشت کردند.

تاخیرهای پیاپی دولت در واریز یارانه علاوه بر استرسی که به مردم وارد می کند سبب شده برنامه زندگی برخی خانواده ها با چالش روبرو گردد زیرا این افراد بخشی از امورات زندگی شان از جمله اقساط بانکی و فروشگاه ها را با همین یارانه تنظیم کرده اند.

این در حالی است که دولت در بودجه سال جاری ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها را برای پرداخت وجه نقد در نظر گرفته است.

دکتر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هفته پیش در جمع خبرنگاران گفت : «مردم بدانند توزیع مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر برخلاف قانون است و براساس قانون، نیمی از آن باید پرداخت شود.»

وزیر اقتصاد نیز در جلسه ای که به مناسبت روز خبرنگار بر پا شده بود در جمع خبرنگاران اعلام کرد شبی که یارانه به حساب مردم واریز می شود شب عزای دولت است…



 

۷ نظر

  1. افزایش قیمت آرد و نان ، مایحتاج اولیه زندگی ، حامل های انرژی و نهایتأ تک نرخی شدن بنزین و گران شدن کرایه ها و……….این پول مردم است با انصاف !!!!!!

  2. فکر کنم این کلید آقایون بجای اینکه قفل بدبختی های جامعه رو باز کنه گیر کرده توی یارانه های مردم بیچاره

  3. به نظرم دولت اگرعاقل باشد تما م حرفهای رهبری را عملیاتی میکند چون بااجرای برنامه ها ودغدغه های رهبر عزیزکه درجمع دولتمردان فرمودندمردم ازاین سختی وتشویش نجات میابندآقای روحانی اگر میخواهد مردم درموردش خوب قضاوت کنند ودور بعدی انتخابات به ایشان رای بدن اینه که مطیع اوامر ونصایح ارزشمند رهبر عزیزمان باشند

  4. لطفی بکنید حذف یارانه ها را از دلفان و استان لرستان شروع کنید . چونکه اینجا دیگر کسی اعتراض نمی کند و همچنان بدون دغدغه به حکومت …… ادامه می دهید.

  5. چکاربه یارانه مردم بدبخت داری راست میگی جلوی دزدان حرفه ای رابگیرکه سه هزارمیلیاردی دزدی میکنندبودجه خزانه راخالی وشماهم زورتان به بیچاره فقیران می رسدآقایی که دم ازعدالت زدی ورأی بردی این بودعدالتت که فقط شعاربود

  6. این دستمزد ان بوق و دهولو شادی پس از پیروزی شاه کلید قرن بود .قطع کنید سر مردم را هم قطع کنید .یارانه قطع کنید . خیالتان راحت جیک کسی در نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *