جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رئیس آب و فاضلاب روستایی دلفان گفت‌: ۱۶۶ روستای این شهرستان فاقد شبکه آب‌رسانی است

رئیس آب و فاضلاب روستایی دلفان گفت: ۱۶۶ روستای دلفان آب‌رسانی نشده است ، از این تعداد ۲۶ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند…


آبنسیـــم دلفـان – علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دلفان، در رابطه با وضعیت آب‌رسانی روستاهای شهرستان دلفان اظهار داشت: این شهرستان ۴۳۲ روستا دارد که از این تعداد ۲۶۶ روستا آب‌رسانی شده است.

‌وی با اشاره به وضعیت آب‌رسانی به روستاهای دلفان افزود: از مجموع ۲۶۶ روستای آب‌رسانی شده این شهرستان ۱۹۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی دلفان با اشاره به اینکه ۱۶۶ روستای این شهرستان آب‌رسانی نشده عنوان کرد: حدود ۲۶ روستای آب‌رسانی نشده این شهرستان بالای ۲۰ خانوار و مابقی زیر ۲۰ خانوار هستند.

وی بیان کرد: ۷۴ روستای شهرستان دلفان به‌طور خودگردان از چشمه ثقلی استفاده می‌کنند و با کمبود آب مواجه هستند و از طرفی تعداد ۱۰ روستا از آن‌ها در محدوده سد معشوره قرار دارد که طی نامه استاندار هرگونه عملیات عمرانی به علت جابجایی روستا به نقطه دیگر، ممنوع است.

فاضلی با اشاره به پروژه‌های شرکت آبفار شهرستان دلفان گفت: در سطح شهرستان دلفان ۱۷ پروژه آب‌رسانی برای ۶۸ روستا وجود دارد.

وی اظهار داشت: خشک‌سالی‌های چند سال اخیر سبب خشک شدن بسیاری از چشمه‌ها و منابع آب شرب روستاهای شهرستان دلفان شده که شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال حاضر به‌وسیله تانکر سیار به ۸ روستا آب‌رسانی می‌کند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی دلفان تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستای در حال اجرای پروژه‌های مجتمع چم حصار کاکاوند، مجتمع هزار خانی، مجتمع کوله مرز و فاز یک مجتمع شهدای میربگ است که ۳۱ روستا را دربرمی‌گیرد.

فاضلی خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی شهرستان دلفان نیازمند بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال است.

‌وی عنوان کرد: در زمینه آب‌رسانی که شامل ۱۵ روستا در مناطق دره یادگار، کرگان، عزیزآباد، شهدای میربگ هستند نیمه‌کاره‌اند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی دلفان بیان کرد: ۹۰ میلیارد ریال مجموع اعتبارات، خشک‌سالی و سایر بخش‌ها است که حدود ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی به شهرستان دلفان اختصاص‌یافته است.

یک نظر

  1. نورالدین رضایی

    روستای دارمرود کاکاوند با وجود حفر چاه فاقد لوله کشی هستند وبسیار مشگل اب شرب دارند تقاضامندیم جهت رفع مشگل روستای نامبرده اقدام مقتضی لحاظ گرددبا تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *