جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دلفان شهرستانی بی دفاع و آسیب پذیر در مقابل حوادث

شهرستان دلفان با بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴۰ روستا از شهرستان های بی دفاع و آسیب پذیر در مقابل حوادث است…


نسیـــم دلفــان – به گزارش ایرنا ، در شهرستان دلفان تنها یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که به سبب کمبود تجهیزات ونیروی انسانی نمی تواند جوابگوی شهرستان باشد .

آتش نشانی نورآباد علاوه بر این شهر ، شهر هفت چشمه و ۴۴۰ روستای دیگر را زیر پوشش دارد.

بُعد فاصله برخی روستاها با شهر نورآباد موجب شده که آتش نشانان موقعی به محل حادثه می رسند که یا آتش سوزی منطقه وسیعی را در بر گرفته و یا اینکه توسط اهالی خاموش شده است .

در شهرستان دلفان ۱ ایستگاه فعال وجود دارد و ایستگاه دوم شهر به رغم تکمیل ساختمان آن به علت کمبود نیرو و تجهیزات بلااستفاده مانده است .

شهردار نورآباد کمبود نیروی انسانی را از مشکلات اصلی این مرکز امدادی عنوان کرد و افزود: شهرستان دلفان با بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر وسعت و ۴۴۰ روستا، تنها یک واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی دارد.

‘اسماعیل میرزاییان’ گفت: براساس استانداردهای ملی، به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، فعالیت یک مامور آتش نشانی در منطقه ضروری است که برهمین اساس تعداد نیروهای آتش نشان این سازمان در نورآباد، متناسب با جمعیت و وسعت شهرستان نیست.

به گفته وی، برای پوشش مناسب شهر نورآباد در حوزه ارائه عملیات های امداد و نجات، این سازمان نیازمند جذب ۲۵ مامور آتش نشان و بکارگیری ۶۰ مامور آتش نشان برای حوزه شهرستان دلفان می باشد.

میرزاییان تصریح کرد: تعداد نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری نورآباد درحال حاضر ۹ نیروی امداد و نجات است.

وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهرداری نورآباد در راستای خدمت رسانی بهینه و انجام مطلوب ماموریت های امدادی خود، امسال به دو دستگاه آر اف چی انفرادی، یک دستگاه موتورسیکلت پیشرو ۲۰۰ سی سی، یک دستگاه وینچ و دیگر تجهیزات مناسب امداد و نجات، مجهز شده است.

این مسوول گفت: ۶۷ ماموریت مهار حریق و عملیات امداد و نجات طی سال گذشته توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر انجام شده است.

شهردار نورآباد افزود: این ماموریت ها شامل ۳۶ مورد اطفای حریق در مزارع کشاورزی، مراتع و منابع طبیعی، ۱۷ مورد اطفای حریق اماکن مسکونی و تجاری، دو مورد آتش سوزی خودرو و ۱۲ عملیات امدادی بوده است.

افزایش تعداد ایستگاههای آتش نشانی در شهرستان دلفان ضروری است

فرماندار شهرستان دلفان نیز خواستار افزایش تعداد ایستگاههای آتش نشانی در این شهرستان شد .

‘علی باقری ‘گفت : در شهر نورآباد حداقل سه ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی باید وجود داشته باشد اما تنها یک ایستگاه در این شهر فعالیت دارد .

وی اظهار داشت : ایستگاه آتش نشانی شماره دو نورآباد در سال ۹۰ افتتاح شد اما به سبب نبود امکانات و تجهیزات هیچ گونه فعالیتی ندارد .

نماینده عالی دولت در دلفان یادآور شد : با توجه به وسعت و گستردگی شهرستان دلفان علاوه بر ضرورت تجهیز و راه اندازی ایستگاه شماره دو احداث سه ایستگاه دیگر در مناطق کاکاوند ، خاوه و میربگ ضروری است .

در شهرستان دلفان تنها یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که به سبب کمبود تجهیزات ونیروی انسانی نمی تواند جوابگوی این شهرستان باشد .

۲ نظر

  1. این موضوع بخصوص در فصل تابستان بیشتر بیداد میکنه بخصوص قبل از برداشت گندم و حتی بعد از آن آتش سوزی زمینهای گندم که اثرات زیانباری روی علوفه حیوانات و تخریب مواد آلی خاک دارد پس بسم الله زودتر اقدام بفرمائید با تشکر

  2. برادر محمدی سلام مدتیست طبق منابع موثق سه یارهمیشگی شورای شهر و خود شهردار بنام تعاونی مسکن شهرداری قصد دارند زمین های بین فاز ۴ ونیروی انتظامی را بخرند البته بخشی بنام تعاونی مسکن شهرداری وبخشی خودمالکین که اقایان م نام دارند اگه این اتفاق بیفته اولا زمینی جهت کاربری موردنیاز شهر از جمله اتش نشانی ترمینال ومیدان بار و… نخواهد ماند دوما فاز ۳ هم بخاطر تکمیل ظرفیت هیچ گاه درست نخواهد شد لطفا تحقیق وپیگیری کنید حتی از دیگز نفرات شورا یا مالکین سوال بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *