جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دستور فروش ساختمان سابق فرمانداری دلفان صادر شد / گزارشی از چندین ماه طلب کارگران شهرداری نورآباد در جلسه با استاندار

استاندار لرستان گفت: تصویب ۵۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت های سیل لرستان در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد…


نسیـــم دلفـان – به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند در نشست رسیدگی به مشکلات شهر نورآباد در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: با تصویب اعتبار جبران خسارت سیل در لرستان توسط دولت، بخشی از این اعتبار برای جبران خسارت های سیل در نورآباد تخصیص می یابد.
وی ضمن موافقت با فروش ساختمان سابق فرمانداری دلفان و اجرای طرح های عمرانی در شهر نورآباد اظهار کرد: استانداری برای کمک به توسعه عمران شهری در نورآباد هیچ سهمی از اعتبار فروش ساختمان سابق فرمانداری طلب نمی کند.
استاندار لرستان بر ضرورت پرداخت مطالبات شهرداری نورآباد توسط ادارات دولتی که به گفته اعضای شورای اسلامی این شهر ۱۴۰ میلیارد ریال است، تاکید کرد و گفت: شهرداری نورآباد از طریق ماده ۷۷، وصول مطالبات خود از ادارات را پیگیری کند.
بازوند اضافه کرد: اختصاص وام پنج هزار میلیارد ریالی از منابع سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور برای توسعه کارخانه شن و ماسه و آسفالت نورآباد پیگیری شود.
وی بر لزوم واگذاری طرح احداث پارک کوهستان نورآباد به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با استفاده از منابع این اداره کل تاکید کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان لرستان مکلف است ظرف ۱۰ روز آینده در خصوص تعیین زمین مورد نیاز برای ایجاد قبرستان جایگزین شهر نورآباد اقدام کند.
فرماندار دلفان نیز در این نشست اظهار کرد: شهرداری نورآباد به دلیل نداشتن درآمد پایدار، وجود مشکلات ساختاری ریشه ای برای اجرای طرح های عمرانی و تامین تجهیزات با کمبود منابع مالی مواجه است.
جعفر طولابی با بیان اینکه سیل پارسال خسارت عمده ای به ابنیه شهری، دیواره ساحلی و پل های شهر نورآباد وارد کرده است، گفت: دیواره ساحلی رودخانه شهر نورآباد پنج کیلومتر می باشد که در چندین نقطه آسیب دیده است.
وی بر لزوم تامین اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت های وارده به بناها و پل های شهر نورآباد تاکید کرد و افزود: اکنون شهرداری به صورت امانی طرح های عمرانی را اجرا می کند اما این روند پاسخگو نیست و طرح ها باید تامین اعتبار شوند.
فرماندار دلفان اظهار کرد: پارک صخره ای باباطاهر با ۴۰ درصد و پارک علی آباد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت ۹ هکتار در دست ساخت می باشند اما تکمیل آنها نیازمند تامین اعتبار است.
طولابی به مشکلات شهرداری نورآباد برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تامین اجتماعی بارها پیگیر مسدود کردن حساب ها و اجرای اموال و املاک شهرداری بوده است که ما با وساطت مانع این اقدام شده ایم.
وی بیان کرد: با وجود اینکه امروز یک ماه از حقوق معوقه کارگران شهرداری نورآباد پرداخت شده است اما کارگران این شهرداری چهار ماه حقوق معوقه دیگر دارند.


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *