شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستور استاندار لرستان برای ساماندهی چشمه آبگرم دلفان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جریان سفر به شهرستان دلفان دستورات لازم برای ساماندهی و ایجاد زیرساختهای لازم برای جاذبه گردشگری چشمه آبگرم دلفان را صادر کرد…


نسیـــم دلفــان – به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان صبح یکشنبه در جریان سفر به شهرستان دلفان به خبرنگار مهر گفت: چشمه آبگرم شهرستان دلفان یک ظرفیت بسیار خوب برای جذب گردشگر در استان و شهرستان خواهد بود.

وی افزود: اطلاعاتی که ما در این زمینه داریم اطلاعات خوب و کاملی است هم از لحاظ دبی آب و هم از لحاظ درجه حرارت این جاذبه طبیعی مورد بررسی قرار گرفته است و شرایط لازم را برای توسعه دارد.

استاندار لرستان به مشکلات زیرساختی این جاذبه طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: راه دسترسی به این چشمه آبگرم نیاز به ۱۲ کیلومتر راهشکافی دارد.

بازوند اظهار داشت: این میزان راهشکافی مبلغی بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان برای ما هزینه به دنبال دارد که آن را به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ کردیم و خوشبختانه طی هفته گذشته نیز عملاً عملیات راه شکافی آن شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع این جاذبه طبیعی نیز مصوب شده است یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان موظف شده است ظرف مدت زمان دو ماه آینده طرح جامع چشمه آبگرم دلفان را تهیه کند به نحوی که بتوان این جاذبه گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کرد.

بنابر این گزارش چشمه آبگرم شهرستان دلفان که در ۶۰ کیلومتری غرب شهر نورآباد قرار دارد یکی از جاذبه های طبیعی غرب کشور است که با داشتن خواص طبی مردم برای التیام دردهای خود از آن استفاده می کنند و در محل ت‍لاق‍‍ی س‍ه رودخ‍‍ان‍ه گ‍‍ام‍‍اس‍ی‍‍اب، گ‍ی‍زه رود و س‍ی‍م‍ره ق‍ر ار گ‍رف‍ت‍ه اس‍ت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *