پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

در حاشیه سفر هیات دولت به لرستان / طرح مطالبات مردم دلفان در جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور

در جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با تعدادی از نخبگان لرستان مشکلات شهرهای استان مطرح شد.

نسیم دلفان – در این دیدار ناصر ناصری عضو شورای شهر نورآباد ؛ ضمن تشکر از پیگیری مشکلات زنان کار دلفانی و حضور معاونت امور بانوان رئیس جمهور در دلفان گفت : اینکه در نورآباد زنان با نجابت برای کارگری به میدان می روند نشان می دهد زخم بیکاری در دلفان دهان باز کرده و گریبانگیر اقشار مختلف شده است که امیدواریم دولت سیزدهم مرحمی برای این زخم عمیق پیدا کند.

وی با گلگی از حضور کوتاه نماینده دولت در دلفان افزود: حجم مشکلات و ظرفیت های شهرستان می طلبید وزیر جهاد کشاورزی که نماینده هیئت دولت در شهرستان دلفان بود مدت زمان بیشتری را برای بررسی مشکلات دلفان اختصاص می داد.

ناصری ادامه داد: ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه های کشاورزی، دامپروری، گردشگری و سایر بخش ها در دلفان وجود دارد که نشان می دهد بیکاری جوانان این دیار ناشی از سو مدیریت ها و عدم برنامه ریزی مناسب است.

وی تصریح کرد: تقویت مراکز فنی و حرفه ای و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت های کشاورزی و صنعتی ضروری است.

عضو شورای شهر نورآباد با اشاره به وضعیت نامناسب آب در این شهرستان اظهار داشت: مشکلات آب شرب بیش از ۲۰۰ روستای دلفان و ظرفیت مهم ۱۱۹ هزار هکتار زمین کشاورزی می طلبد حق آبه دلفان از سد معشوره (گاوشمار) در هیاهوی رسانه ای گم نشود. مخصوصا اینکه در بالا دست این سد، روستاهای محروم میربگ تشنه آب هستند.

این مسئول اضافه کرد: ۱۶۳ روستای دلفان مشکلات جاده دسترسی دارند و دولت انقلابی می باید مشکلات اولیه روستاییان را در اولویت قرار دهد تا شاهد مهاجرت آنها به شهر نباشیم.

وی تسریع در روند گازرسانی به روستاهای محروم از گاز طبیعی را خواستار شد و همچنین افزود : فصل سرما در دلفان طولانی است و می بایست نرخ گاز از ۱۵ مهر تا ۱۵ اردیبهشت، به نرخ مناطق سردسیری محاسبه شود.

ناصری در پایان وجود صنایع تبدیلی در شهرستان، احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل شهرک صنعتی علی میرزایی و احداث شهرک صنوف مزاحم و آلاینده‌ را از نیازهای مهم شهرستان در بخش صنعت معرفی کرده و خواستار پیگیری موارد مطروحه شد.

درج خبر : توسط بتول رحمتیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *