جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حمزه قبادی؛ شهیدی که تاریخ شهادتش را پیش بینی کرده بود

شهید حمزه قبادی همواره به خانواده و دوستان خود می گفت که در سال ۶۶ به شهادت می رسد و در نهایت هم در همین سال به آرزوی دیرینه خود دست یافت…


شهید حمزه قبادی

نسیم دلفان – در سال ۱۳۴۴ و در خانواده مذهبی از دیار دلفان نوزادی متولد شد که نام او را حمزه گذاشتند. از خصوصیات بارز دوران کودکی او  خوش اخلاقی و انس با قرآن و ایثار و از خود گذشتگیش بود که وی را در بین دوستانش ممتاز کرده بود.حمزه قبادی در مدرسه بخاطر درود نفرستادن به شاه تنبیه شد اما هرگز از عقاید و باورهای دینی و سیاسی خود دست برنداشت و با پاره کردن عکس شاه و و دورود فرستادن بر امام خمینی(ره)  درمدرسه توسط ناظم مدرسه در گونی قرار داده شد و با کلاغ پر رفتن به دور مدرسه تنبیه گردید.

  ناظم چندین بار پدر حمزه را به مدرسه احظار کرده و از او خواسته تا جلوی مبارزات پسرش را بگیرد اما از آنجا که خانواده حمزه قبادی نیز از خانواده های پیرو خط امام خمینی بودند حتی با تهدید مزدوران ساواک هرگز عقب نشینی نکردند ودر تظاهرات اوایل انقلاب حضور فعالی داشتند.

با پیروزی انقلاب اسلامی حمزه که هنوز دوران نوجوانی خود را سپری می کرد بعنوان پاسدار افتخاری وارد سپاه شدند و در منطقه کاکاوند در وضعیت ناهنجاری که بدتر از دشمن قسم خورده عراقی بود با اراذل و اوباش و سودا گران مرگ و سارقین مسلح مبارزه نمود و پس از آن در فروردین ماه سال ۶۱ (ایام نوروز) عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

۲۹ تیر ماه سال ۶۱ در جبهه کوشک جنوب در اثر اصابت ترکش در ناحیه دست راست به شدت مجروح و جانباز شدند و بارها دوره درمان را رها کرده و به میدان نبرد رفتند.    شهید در سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و بعد از ازدواج مجددا عازم جبهه گشتند .شهید حمزه قبادی در ۱۰ تیر ماه سال ۶۵ به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

او بارها به خانواده و اطرافیان خود تاریخ شهادتش را سال ۱۳۶۶ ذکر کرده بود تا اینکه طبق پیش بینی خود شهید درسحرگاه ۳۱ تیر ماه سال ۶۶ در حالی که لبخند لبیک یا حسین را بر لب داشت در حین شناسایی خاک دشمن در عملیات ماووت در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

نویسنده : خدیجه قبادی/دلفان امروز

۳ نظر

  1. سلام
    این شهید قبل از شهادتش در عالم خواب طرز شهید شدنش رو دید ، وقتی برای نماز صبح بیدار شد دوستش ازش میپرسه جوری شدی؟
    میگه دیگه وقت رفتنه ، من خواب شهادتم رو دیدم…
    لحظاتی بعد در حین شناسایی جلوی چشمان دوستانش همون جایی که تو خواب دیده بود جام شهادت رو نوشید

  2. الهی العفو ما کجا این بزرگواران کجا

  3. سلام بر مردان خدا …
    هنوز هم که هنوزه خوش اخلاقی بی نظیر ایشون تو ذهن همه به یادگار مونده … روحشان شاد و یادشان گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *