جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات افزایش تعداد نمایندگان به تفکیک استان‌ها / تکلیف حوزه انتخابیه سلسله و دلفان چه خواهد شد؟

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:
?اعضای کمیسیون محدوده‌های جدید حوزه‌های انتخابیه و تعداد افزایش ۴۰ نماینده برای استان‌های مختلف را مشخص کردند.
?بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و #لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.
? این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

شایان ذکر است:
?در دو دوره قبل مجلس شورای اسلامی (دوره نهم و دهم) طرح افزایش تعداد نمایندگان مانند همین دوره در کمیسیون مربوطه تایید شد اما در صحن علنی مجلس رای نیاورد ، باید دید در این دوره باز هم نمایندگان در صحن علنی نظر کمیسیون را رد خواهند کرد یا این بار تایید شده و ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان افزوده خواهد شد.
?موضوع دیگر که برای ما در شهرستان های سلسله و دلفان حائز اهمیت می باشد این است که یک نفر نماینده اضافه شده به استان لرستان به کدام حوزه تعلق خواهد گرفت ، در دو دوره قبل نظر کمیسیون و همچنین وزارت کشور این بود که نماینده مورد نظر به حوزه انتخابیه سلسله و دلفان اضافه گردد و در واقع به دو حوزه جداگانه تقسیم شوند ، اینک منتظریم که اگر این طرح تصویب نهایی شود این نماینده به کدام حوزه تعلق خواهد گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *