
سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت سازمان راهداری با اشاره به تحویل ۲ ماهه خودروهای جایگزین خودروهای فرسوده، جزئیات سن فرسودگی خودروهای فرسوده را تشریح کرد.
علیرضا احمدی با اشاره به اختصاص سهمیه ۲۰ درصدی فروش تولید خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده، اظهار کرد: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آییننامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.
این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است. مطابق ماده ۲ آییننامه ماده ۸ قانون هوای پاک سن فرسودگی برای خودروهای شخصی (سواری و سواری کار) ۱۵ سال است.
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آییننامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.
سن فرسودگی برای خودروهای عمومی بنزینی و دوگانهسوز ۸ سال، خودروهای عمومی پایهگازسوز ۱۰ سال، خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال، وانت پایه گازسوز ۱۴ سال، بنزینی دوگانهسوز دیزلی ۱۳ سال، اتوبوس درونشهری دیزلی ۸ سال، اتوبوس پایه گازسوز ۱۰ سال، اتوبوس درونشهری برقی (بازسازیشده) ۲۰ سال، مینیبوس و میدلباس درونشهری و برونشهری دیزلی ۸ سال و پایهگاز ۱۰ سال و برای برقی بازسازیشده ۲۰ سال است.
سن فرسودگی اتوبوس برونشهری ۱۰ سال، کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال، انژکتوری ۶ سال و موتورسیکلت برقی ۱۲ سال است. برای سواریهای دولتی سن فرسودگی ۱۳ سال است.