امام خمینی (ره) : مطبوعات و جراید لازمه رشد هر ملتی است، لیکن همین مطبوعات اگر درست عمل نکنند میتوانند باعث نابودی ملتشان گردند…
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مطبوعات و جراید در ایران اسلامی وارد مرحله ی جدیدی شده و شتاب رقابتی بین نگارندگان و متولیان امر به سرعت بالا گرفت تا جایی که اکثر استانها و حتی شهرستانهای کشور دارای رسانه های اختصاصی شده و همین امر باعث رشد چشمگیری در تمامی سطوح خدمات شهری گردید و در عمل شهرستانهایی که از مطبوعات محلی برخوردار گردیدند با به قلم کشیدن مشکلات مردم و پیگیریهای رسانه ای موفق شدند در تمام زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… به رشد چشمگیری دست یابند.
چگـونگـی پیدایـش نشـریه خبـری تحلیلی نسیــــم دلفـان ؟
|
شهرستان دلفان از جمله مناطق محروم لرستان می باشد.
تا سال ۱۳۸۹ حتی یک نشریه رسمی که اختصاصا به مردم این سامان تعلق داشته باشد وجود نداشت. نشریه نسیم دلفان با پیگیری های رضا محمدی (مؤسس نشریه) در سال ۱۳۸۳ درخواست مجوز شد ، این درخواست پس از طی مراحل قانونی در همان سال ۸۳ در صف انتظار قرار گرفت.
این انتظار ، علی رغم پیگیری های مصرانه ، حدود هفت سال به طول انجامید. نهایتأ در ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ مجوز و پروانه انتشار ۲۰ نشریه محلی در استان لرستان تصویب گردید که ماهنامه نسیم دلفان نیز یکی از این نشریات بود و رسما” شهرستان مهرورز نورآباد صاحب یک نشریه محلی بنام نسیـــم دلفــان گردید. این جریده اولین نشریه اختصاصی شهرستان دلفان به شمار می آید.
با توجه به تمایل مردم به مطالعه در فضای مجازی و نقش مهم رسانه های اینترنتی در اطلاع رسانی عمومی ، متولیان نشریه چاپی نسیم دلفان تصمیم گرفتند پایگاه خبری به همین نام را در فضای مجازی راه اندازی کنند.
چگـونگـی پیدایـش پایـگاه خبـری نسیــــم دلفـو / نسیم دلفان
|
سایت خبری نسیم دلفان از سال ۹۰ و آغاز انتشار نشریه نسیم ، فعالیت در فضای مجازی را شروع کرد و دی ماه سال ۹۳ مجوز رسمی این سایت نیز از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات کشور صادر گردید.
……………………
نسیــم دلفـان در راستای اهداف خود و خدمت هر چه بهتر و بیشتر به دیار محروم و مظلوم دلفان ، دست شما همشهریان و اهالی قلم و فرهنگ را به گرمی می فشارد.
رسالت خبری کاری بس سخت و طاقت فرساست. بر ما کاملأ مبرهن است که بدون حمایت شما بزرگواران پیمودن این راه طولانی و سخت میسر نخواهد بود ، لذا از شما خوبان تقاضا داریم تنهایمان نگذارید تا با هم مطالبات مردم دیارمان را فریاد بزنیم.
……………………
صاحب امتیاز: سرکار خانم رحمتیـان مدیر مسئول : رضا محمدی
شماره تلفـن تمــــاس با مدیریت رسانه : ۰۹۱۰۶۰۴۴۰۴۹
…………….
شماره اختصاصی برای پیامهای تلگرامی : ۰۹۱۶۹۶۱۵۸۳۳
آدرس دفتر مرکزی رسانه : استان لرستان – خرم آباد ۶۰ متری پشت اداره بنیاد شهید
آدرس دفتر شهرستان : نورآباد دلفان – خیابان امام خمینی (ره) – دفتر نشریه نسیم دلفان
آدرس ایمیل : برای تماس الکترونیکی با ما لطفأ اینجا را کلیک نمایید
|
سلام
میخواستم بگم یه مطلب مفصل در باره مسکن مهر شهرمان تهیه کنید
در این باره خیلی شایعه ها هست
ممنون
سلام خسته نباشید می خواستم بگم یک گزارش از قلیونی های نورآباد تهیه کنید تا شاید مسئولین رسیدگی کنند به خدا جوانان دارند نابود می شوند.با تشکر
با سلام و درود و تشکر فرآوان و خسته نباشد از همه دست اندر کاران زحمتکش نشریه نسیم دلفان که در راه پیش برد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان زحمت میکشند کاش همه مسئولین مثل شما در فکر جوانان استان بودند
سلام امیدوارم که حالتان خوب و خوش باشد قبلا در این سایت از هنرمندان دلفان شعر میزاشتین ولی مدتیه که خبری نیست راستش من اون شعر به دلم چسبید و لذت بردم. شعر این بود
عمریست که در حسرت یک لحظه نابم…… عمریست که غرق غم ازین عمر خرابم…..
زیبا بود…………………یادش به خیر
با سلا م خدمت تمامی عزیزان . دانشگاه ملی دولتی شهر نورآباد در آستانه انحلال به دلیل نبود فضای آموزشی است مسئولین شهر کی میخان کاری بکنند..
وسایل نقلیه مسیر برخودار به نور آباد به طور خود سرانه کرایه را به مبلغ ۲۵۰۰تومان افزایش داده متاسفانه تعدادی دهیار هم که خودشان مسافر کش هستند در این باره سکوت اختیار میکنند امیدواریم به گوش مسئولین بالاتر از برخوردار رسیده شود
نویسنده ی سریال پادری که در ماه رمضان از شبکه ی یک سیما در حال پخش است ، استاد کورش نریمانی ، از هنرمندان بزرگ عرصه تئاتر و تلویزیون است . که ایشان اهل دلفان هستند و شما البته به عنوان مفاخر فرهنگی دلفان معرفی شان کرده اید .
چرا خبر یا گزارشی از سریال پادری و نویسنده ی دلفانی اش درج نکرده اید ؟
با تشکر
سلام
منتشر کردیم دوست عزیز
لینک زیر رو ملاحظه فرمایید
http://nasimedelfan.ir/?p=40558
به نام انکس که بیگ بنگ (انفجار عظیم)را افرید.
نوح (بابابزرگ)
باسلام به تمام ایرانیان پس از تحقیقی در مورد تاریخ و دلفان کردم چیزهایی فهمیدم که نیاز شد به اطلاع شما برسانم
بگذارید با چند سوال برایتان یک مفهوم کلی ایجاد
بابابزرگ کیست؟سرکشتی چه ارتباطی با کشتی نوح دارد؟اگر بابا بزرگ خودمان نوح باشد چه سودی دارد؟
قصد دارم برایتان با مقاله ای به عرضتان برسانم که
ایا بابابزرگ که بانام امام زاده ابراهیم ثبت شده برادر امام رضاست ؟ امام رضا یک برادر به نام ابراهیم دارد کاملا
درست است ولی در شهر امل هم چنین کسی به نام امام زاده ابراهیم وجود دارد که ثبت شده است پس اگر بابابزرگ ما
امام زاده ابراهیم نیست پس چه کسی می تواند باشد ؟ درست است نوح حالا چرا نوح؟
دلایلی وجود دارد که میتواند اثبات کند بابا بزرگ نوح است ۱_اگر چند کیلومتر دور تر رویم به روستایی به نام سرکشتی
میرسیم که نام این روستا خود میتواند دلیلی باشد ۲_محوطه گورستانی باباجیلان در موقعیت ۳۳۹/۵۹/۳۳ عرض جغرافیائی،
۱۵۸/۴۰/۴۷ طول جغرافیائی و ارتفاع ۲۰۶۰ از سطح دریا در راس ارتفاعات کوه سرکشتی (منطقه ای به نام اَشکِنی) قرار
گرفته است.این اثر در پائیز سال ۱۳۸۴ توسط قاچاقچیان اشیاء عتیقه مورد غارت و دستبردی بی سابقه قرار گرفت
به طوری که بیش از ۸۰ درصد این گورستان تخریب شد پس از آن توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان لرستان
مورد توجه قرار گرفت. بلافاصله از پژوهشکده باستان شناسی، تقاضای صدور مجوز کاوش به عمل آمد و پرونده ثبتی
این اثر توسط نگارنده تکمیل و در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۲۰۰۶۱ در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۸۶ به ثبت رسید.
پس از صدور مجوز در پائیز سال ۱۳۸۵ هیاتی به سرپرستی نگارنده به محل اعزام شد اشیاء سطحی حاصل از کاوشهای
غیر مجاز را جمع آوری و در قالب یک مقاله پژوهشی با عنوان فصل نخست پژوهشهای باستان شناسی محوطه باباجیلان در
نهمین کنگره باستان شناسان ارائه شد.مجدداً در پائیز سال ۱۳۸۶ به منظور انجام فصل دوم کاوش اضطراری به منطقه عزیمت کرده
و در مدت یک ماه پس از حفر ۱۳ گمانه و ۶ ترانشه موفق شدیم به بقایای یک گور تخریب شده برخورد و تعدادی اشیاء نفیس مفرغی و
آهنی به همراه تعدادی مهره عقیق و مفرغی همچنین سرپیکان، سرنیزه، اشیاء تزئینی و سفالینه های ساده و منقوش متعددی به دست آوریم.
در میان اشیای مکشوفه یک انگشتر مفرغی، به دلیل وجود نقش فروهر (قرص خورشید بالدار با شمایل انسانی) بر روی آن
از بقیه شاخص تر بوده و اهمیت خاصی به این سایت و همچنین مجموعه اشیاء فوق بخشیده است که از نظر تاریخی و باستان شناسی
نیز دارای اهمیت فوق العاده ای است .نقش روی این انگشتر شامل قرص خورشیدی است با دو بال در طرفین و دو حلقه آویزان در زیر
بالها که پیکره انسانی با نیمرخ چپ و از درون قرص خورشید بیرون آمده، نمایش داده شده است.تصویر این انسان با کلاه و باشلق مادی
و همچنین لباس مادی نشان داده شده و در دست چپ این شخص حلقه ای قرار دارد که متأسفانه در این قسمت ضربه ای به انگشتر وارد شده و کج شده است.
با توجه به گونه شناسی و مقایسات تطبیقی به عمل آمده و داده های به دست آمده به همراه این شی می توان قدمت آن را به اواخر عصر آهن ۲ و تاریخی
بین ۹۰۰ تا ۷۵۰ پیش از میلاد تخمین زد.خوشبختانه با کاوشهای اضطراری صورت گرفته در این محوطه توانستیم حداقلی از اطلاعات تاریخی
در مورد این محوطه و ساکنان آن را به دست آوریم. امید است کاوشهای آتی بیانگر حقایق نهفته دیگری شود که در جای جای این سرزمین کهن مدفون است.۳_
بادیدن فیلم هالیوودی نوح میفهمیم که در ان زمان چون عمر انسان زیاده بوده و انها جد خود را میدیدند انها را بابابزرگ مینامیدند ۴_کال نازار یا همان
همسر باوفا نوح در پی بازسازی که انجام گرفته شد وسایل زنانه در نزدیکی این مقبره پیدا شد که خود دلیلی بر این است
۵_برمیگردیم به فیلم هالیوودی که اگه دیده باشید یک سری سنگ که فرشتگانی در انها اسیر شده بودند حالا اگه شنیده باشید از اهالی مردم
در محراب کوه گنجی وجود داره که خیلی ارزشمند و بزرگ است…بعضی کسان بر حسب اتفاق وارد جایی شدن که این گنج را پیدا کرده اند و
تا رفته اند که وسیله ای برای جمع اوری بیاورند دیگر نتوانسته اند ان را پیدا کنند وبرخی هم معتقدند که فقط در یک زمان خاص این مکان اشکار می شود
!!ایا سنگ ها تکان خورده و مانع از خروج شده اند۶_نهاوند یا نوح اوند یا نوح اب بند پس از طوفان نوح (ع) یک تمدنی در نهاوند پیدا شده است که در کتابهای باستانشناسی
با نام تمدن تپه گیان نهاوند آمده است و در کتاب باستانشناسی ایران باستان نوشته «واندنبرگ» طبقه اول تا پنجم تمدن گیان از دوران ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد تا دوران برنز
قدیم و برنز متوسط و برنز جدید و دوران آهن بررسی و آثار فراوانی که به دست آمده اثبات شده است.
ابن فقیه همدانی در سال ۲۹۰ هجری قمری یعنی حدود ۱۲۰۰ سال پیش نوشته:
«نهاوند از ساختههای نوح (ع) است و به آن نوحآوند گفتهاند». (البلدان، ص۲۳۸) این کتاب در سال ۱۸۸۵ میلادی در اروپا چاپ شده است.
در کتاب الللباب فی تهذیبالانساب از ابن جزری آمده که «نهاوند شهری است از بلاد جبل. گویند آن را نوح علیهالسلام بنا کرده است و نام آن نوحآوند بوده است.
پس «حا» به «ها» تبدیل شد. (الللباب فی تهذیبالانساب، جلد ۳، ص۳۳۵).استخری از معتبرترین جغرافیدانان اسلامی که در سال ۳۴۶ هجری قمری وفات یافته
در کتاب معروف خود مسالک و ممالک میگوید: «درباره سرزمین کوهستان … نهاوند بر کوهی نهاده است. باغ و بوستانها و میوه بسیار دارد و دو مسجد آدینه دارد …»
(ص۱۶۵) پس همان گفتهها را تکرار میکند.در کتاب عجایبالمخلوقات که در سال ۵۵۵ هجری قمری نوشته شده است میخوانیم:
«نهاوند شهری قدیم است که آن را نوح علیهالسلام بنا کرد، آن را نوحآوند گویند.» (ص۲۷۵)
زکریا قزوینی در سال ۶۷۴ هجری قمری در کتاب خود نوشته: «نهاوند شهری است نزدیک همدان قدیمالبناء گویند از بناهای نوح نبی(ع) است. اصلش نوحآوند بوده است».
(آثارالبلاد و اخبارالعباد، ص۵۴۵)در روضهالصفا میخوانیم: «نهاوند شهری است قدیم آن بلده از بناهای نوح است نامش را نوحآوند نهادند، از کثرت استعمال نهاوند، شده است.»
(روضهالصفا، محمدبن خاوند شاه، ج ۷، ص۴۴۸).در برهان قاطع، محمدحسین خلف تبریزی در سال ۱۰۶۲ هجری قمری نوشته: «نهاوند: نوح (ع) بانی آن شهر بوده و آن را نوحآوند میگفتهاند،.
یعنی نوح تخت و نوح مسند، چه پایتخت نوح (ع) بوده و به معنی تخت و مسند هم آمده است و به کثرت استعمال نهاوند شده است.» (برهان قاطع، ص۱۱۷۳)
در فرهنگ نفیسی، تالیف سال ۱۳۱۸ شمسی میخوانیم: «نهاوند به معنی شهر نوح (ع) آمده که پایتخت نوح پیغمبر باشد.»
محمد پادشاه (در سال ۱۳۰۶ قمری در هندوستان) مینویسد: «نهاوند از ابنیه نوح پیغمبر است.»
در لغتنامه دهخدا میخوانیم: «نهاوند را نوح بنا کرده است.»
اعتماد السلطنه (در سال ۱۳۰۰ قمری) مینویسد: «اهالی این ناحیه از اولاد مادی بن یافث بن نوح (ع) میباشند. لهذا آنها را منسوب به «مادی» نموده «مد» خواندند و مملکت آن را مدی گفتند».
فصل دهم سفر تکوین تورات شریف که در این فصل در تعداد اولاد حضرت نوح یکی را مادی بن یافث میشمارد.
در فرهنگ رشیدی میخوانیم: «نهاوند اصلش نوح آوند بوده زیرا نوح (ع) آن را بنا کرده است.»
۶_در قرآن کریم در سوره هود آیه ۴۴ از کوه «جودی» نام برده شده و میفرماید کشتی نوح بر کوه جودی نشست و کنار سرکشتی الان کوه جودی وجود دارد و مردم آن منطقه همه آنجا را میشناسند
و در کتابهای جغرافی ثبت است. بنا بر تحقیقی که من داشتم هم اکنون در لرستان طایفهای به نام «جودی» و «جودکی» وجود دارد که باقیمانده آنها که تعداد آنها نیز زیاد است، هنوز در این منطقه زندگی میکنند.
در تاریخ هزار سال قبل هم از این طایفه در لرستان نام برده شده است. در کتاب جغرافیای لرستان میخوانیم: «جودی یا جودکی از طوایف لرستان میباشد.»
حالا جه فایده ای دارد
چندین شخصیت علمی از اروپا و آمریکا که تحقیق کرده بودند آنها گفتند که اگر واقغیت داشته باشد این منطقه بزرگترین مرکز توریستی و جهانگردی خواهد شد
چرا که بیش از دو میلیارد مسیحی و دیگر ادیان به حضرت نوح (ع) اعتقاد دارند و بسیار علاقه دارند که قبر او را زیارت کنند.
منابع
تابناک
گفته های یک محقق
http://www.asrarnameh.com/pages.php?id=6040
ویکی پدیا
میراث فرهنگی لرستان
محمد مهدی رحمتی