جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاکید فرماندار دلفان بر استقرار اورژانس اجتماعی و پایگاه انتقال خون در شهرستان دلفان

فرماندار شهرستان دلفان خواستار استقرار و فعالیت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در این شهرستان شد…


باقری فرماندار 2نسیـــم دلفـان – علی باقری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه ،گفت : با تقویت بخش اورژانس اجتماعی ، آموزش و مشاوره مستمر در شهرستان دلفان می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

وی افزود : مواردی مانند کودک آزاری ، همسر آزازی ، سالمند آزاری ، کودکان کار ، فرار از منزل ، بیماران روانی مزمن ، طلاق ، اقدام به خودکشی و زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی از گروه های هدف اورژانس اجتماعی هستند.

این مسئول بیان داشت : برای تاسیس این اورژانس با همکاری اداره کل بهزیستی استان لرستان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته و تجهیزات آن نیز آماده شده است که امیدواریم سازمان بهزیستی کشور با موافقت تاسیس آن زمینه استقرار این اورژانس در شهرستان دلفان فراهم شود.

فرماندار دلفان خواستار استقرارنمایندگی پایگاه انتقال خون در این شهرستان شد…

علی باقری گفت: شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از داشتن نمایندگی انتقال خون محروم است بیماران نیازمند و داوطلبان اهدا خون در این زمینه با مشکلاتی مواجه اند .

وی افزود: این درحالیست که آمار اهدا کنندگان خون در شهرستان دلفان بسیار بالاست و مردم بخوبی در گذشته از گروههای سیار استقبال کرده اند .

نماینده عالی دولت در دلفان بیان داشت : در سال ۹۲ یک روز در هفته توسط مرکز انتقال خون استان لرستان گروه سیار خون گیری به شهرستان دلفان اعزام می شد و کار دریافت خون را انجام می دادند .

به گفته وی ، مدت یک سال است که از اعزام گروه سیار خون گیری به شهرستان دلفان خبری نیست که این امر مشکلاتی را بوجود آورده است .

فرماندار شهرستان دلفان با اعلام آمادگی مدیریت اجرایی این شهرستان برای همکاری با مرکز انتقال خون لرستان جهت استقرار نمایندگی انتقال خون اظهار امیدواری کرد مسئولان مربوطه مساعدت لازم را جهت ایجاد پایگاه انتقال خون در این شهرستان داشته باشند .

۲ نظر

  1. واقعا بانک خون برای جمعیت ۱۵۰هزار نفر یک امر واجبه از فرماندار محترم جهت اظهار نمودن این قضیه ضروری ومهم کمال تشکر وقدر دانی را می نمایم وامیدوارم پیگیر این مسااله باشند

  2. از فرماندار محترم تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *