پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیمارستان نورآباد در بستر بیماری/استاندار دستور تشکیل جلسه اضطراری داد

در جریان سفر استاندار لرستان به دلفان و بازدید از تنها بیمارستان این شهرستان ۱۴۷ هزار نفری، هوشنگ بازوند ضمن انتقاد از وضعیت این بیمارستان خواستار تشکیل جلسه اضطراری برای رفع مشکلات شد…


تخت بیمارستانی نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند استاندار لرستان صبح شنبه در راستای بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان و چگونگی روند اجرای طرح تحول سلامت از بیمارستان ۹۶ تختخوابی ابن سینا بازدید کرد و از نزدیک مشکلات این مرکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

استاندار لرستان: با مشاهده  وضعیت بیمارستان ابن سینا دلفان باید گفت طرح تحول سلامت در این شهرستان به خوبی اجرا نشده است.استاندار لرستان در این بازدید با انتقاد از وضعیت کنونی این بیمارستان گفت: این مرکز درمانی در بسیاری از موضوعات و زیرساخت های اولیه دچار مشکلات فراوانی است که تنها در یک بازدید چند ساعته حل نخواهد شد.

بازوند با حضور در تمامی بخش های این بیمارستان تاکید کرد: با مشاهده این وضعیت باید گفت طرح تحول سلامت در این شهرستان به خوبی اجرا نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت مردم در هفته آینده جلسه اضطراری با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مرکز استان برگزار خواهیم کرد و تمامی موضوعات و مشکلاتی که در این بازدید مشاهده شده است را مورد بررسی و برای رفع آن اقدام عملی خواهیم کرد.

بازدید استاندار از دلفان

استاندار لرستان همچنین با عیادت از بیماران بستری در این بیمارستان ضمن دلجویی  از نزدیک با آنها گفتگو کرد و از میزان رضایتمندی، کمبود ها و سایر موضوعات بهداشت و درمان این شهرستان با اطلاع پیدا کرده و در راستای تلاش برای توسعه بهداشت و سلامت این منطقه محروم قول مساعد داد.

فرماندار دلفان نیز در این بازدید گفت: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی ابن سینا تنها بیمارستان این شهرستان است که با مشکلاتی همچون کمبود نیروی انسانی متخصص در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی، نیروهای خدماتی، تجهیزات بیمارستانی و غیره مواجه است.

توجه مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان به دلفان با توجه به اینکه در مسیر ارتباطی استانهای جنوب به غرب و شمال غرب کشور قرار دارد ضروری است چرا که همواره شاهد بروز حوادث رانندگی در جاده های این شهرستان هستیم.علی باقری ادامه داد: توجه مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان به این شهرستان با توجه به اینکه در مسیر ارتباطی استانهای جنوب به غرب و شمال غرب کشور قرار دارد ضروری است چرا که همواره شاهد بروز حوادث رانندگی در جاده های این شهرستان هستیم.

باقری افزود: در حال حاضر این شهرستان دارای ۷۶ خانه بهداشت روستایی، ۱۲ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی است که این تعداد به جمعیت ۱۴۷ هزار نفری دلفان خدمات بهداشت و درمان ارائه می کنند.

بازدید استاندار از دلفان

فرماندار دلفان ادامه داد: با توجه به محروم بودن منطقه و فاصله زیاد با مرکز استان و سایر شهرستان های همجوار و هزینه های ایاب و ذهاب فراوان توجه به امر سلامت این شهرستان به صورت ویژه می بایست در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان قرار گیرد.

سایت دلفان امروز نیز در این باره نوشت:

حدود یک ماه است که بیمارستان ابن سینا پس از استعفای دکتر جهانگیری بدون هیچ مدیری اداره می شود…

به گزارش دلفان امروز ، بازوند ضمن عیادت از بیماران و بازدید از بخش های مختلف در جریان نحوه خدمات دهی و امکانات بیمارستان قرار گرفت.

http://delfanemrooz.ir/manager_ent_87/uploads/fsdfdsfdsfds.jpg

استاندار لرستان در حاشیه این بازدید  گفت: این بیمارستان در بدترین شرایط ممکن به سر می برد و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان باید هر چه سریعتر به این اوضاع اسفبار رسیدگی کنند.

وی خواستار تشکیل جلسه ای  اضطراری در دانشگاه علوم پزشکی استان برای رسیدگی به اوضاع این بیمارستان شد و گفت:بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در بیمارستان ابن سینا باید در سریع‌ترین زمانن ممکن صورت گیرد.  وی خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای مطلوب مدیریتی برای ارتقای وضعیت این بیمارستان باید به عنوان برنامه‌ای اولویت‌دار محسوب شود.  بازوند تاکید کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بایستی حداکثر تا هفته آینده نسبت به سرکشی از بیمارستان و برنامه‌ریزی برای رفع سریع‌تر مشکلات بهداشتی و درمانی مردم اقدام کنند.

لازم به ذکر است هم اکنون حدود یک ماه است که بیمارستان ابن سینا پس از استعفای دکتر جهانگیری بدون هیچ مدیری اداره می شود.

یک نظر

  1. باسلام افسوس من روز جمعه دربیمارستان بخش خراب شده مردان بستری بودم ولی اقای استاندار را ندیدم درد دلم را بهش بگم اقای … اونجا پرستاره بخدا دارویی که دکتر فصیحی برای من نوشته بود تزریق نمیکرد به التماس خانمم تزریق کرد اقا اگر به این شغل احتیاج نداری خیلی ها باسواد ولی بی شغلند .نه بهداشت نه دارو نه نوبت . باید ۱۰بار بری تا نوبت متخصص بگیری دادهم به سرپرستار سوپر وایزر بردیم کاری نکرد اقای رییس بیمارستان کجایی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *