پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیست مرکز عرضه مصرف قلیان تعطیل شد/ با مالکان اماکن قلیانی ها با توجه به دستور قضایی برخورد خواهد شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ مرکز عرضه قلیان در این شهرستان شناسایی شده است گفت : با همکاری و هماهنگی اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از این تعداد  ۲۰ مرکز عرضه قلیان تعطیل شد…


نسیـــم دلفـان – عبدالحسین مرادپور  رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان در گفتگو با دلفان امروز با اشاره به اینکه در این خصوص ۱۰ صاحب ملک مراکز عرضه قلیان نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند افزود : با توجه به اینکه اجاره دادن مکان به افراد جهت فعالیت عرضه مصرف قلیان ممنوع بوده با مالکان این اماکن نیز با توجه به دستور قضایی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰۰ قلیان، ۲۰۰ بسته توتون و ۵۰ کیسه قلیان از این مراکز جمع آوری شد اظهار داشت : با توجه به اینکه مصرف قلیان تهدیدی جدی برای سلامت جامعه بشمار میرود عرضه آن در مراکز و اماکن عمومی ممنوع بوده و با افراد متخلف برخورد جدی خواهد شد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات برای افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند برخورد خواهد شد ادامه داد : متاسفانه کشور ایران یکی از رکورد داران مصرف قلیان در جهان به شمار می رود که این موضوع تهدیدی جدی برای سلامت جامعه در آینده بخصوص در جوانان و نوجوانان است.  مرادپور با تاکید بر همکاری مستمر مردم در برخورد جدی با مراکز عرضه قلیان ادامه داد : با توجه به وجود همکاری بین بخشی سایر مسئولین در برخورد جدی با مراکز عرضه قلیان از مردم نیز درخواست داریم ما را در جهت ریشه کن کردن این تهدید سلامت جامعه یاری کنند.

۳ نظر

  1. خواهشا بدون اطلاع حقوقی خبری نذارید
    هیچ کسی اصل تسلیط( مالکیت افراد) نمیتونه محدود کنه ولو دادستانی مگر اینکه موجب اخلال در نظم عمومی گردد که در مورد فوق قبول چنین امری بسیار سخت است
    دولت باید جلوی مجوزهای بهربرداری این چنینی بگیره نه اینکه به مالک فشار بیاره.

  2. با سلام وتشکر از اقدام بموقع دوستان عزیز . دادستانی ومرکز بهداشت وسایر نهادها.
    نکته ای هست که باید بعرض برسانم جناب آقای محمدی عزیز ودوست داشتنی مدیر سایت که واقعا برای این شهر زحمت می کشند می توانند عینا از نزدیک مشاهده بفرمایند.

    در خیابان سادات. انتهای خیابان پشت مسجد امام حسین ع درب یک قلیانی را به اصطلاح خودشان پلمپ کردند و در دیگری که کوچکتر وکنار این در در سمت راست قرار دارد بعنوان درب منزل جا زده اند و این عزیزان قلیان بدست شبانه همه به آنجا هجوم می آورند ودور از جان مسئولین به آنها هم می خندند که این مسئولین ما چقدر ساده هستند. یک در را پلمپ ودر دیگر را باز گذاشته اند. بخدا شخصا ناراحت شدم ولی مجبور بودم بگویم شاید مسئولین دست اندکار یه سری به ان جا بزنند و کار ناقص شان را تکمیل کنند. درود بر همه مسئولین زحمتکش شهر وهمچنین محمدی عزیز مدیر سایت نسیم دلفان.

  3. ایول ایوله ایول زمستون که میشه فکر کنم شبکه بهداشت از بی کاری هر چی می خوان میگن هر چند تابستون هم بیکارند
    در ضمن باید بگم که مالک یکی از همین اماکن شهرداریه میگین نه برین دکه پارک جنگلی رو نگاه کنین هر چند الان به خاطر سرما فکر نکنم دایر باشه.
    اگه راست میگید برید شهرداری رو جریمه کنید نقطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *