پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

باز هم بی اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی / بدترین نوع تبلیغات در بین کاندیداهای شورای شهر نورآباد دلفان آغاز شد

این روزها با وجود اینکه هنوز فرصت تبلیغات رسمأ آغاز نشده است اما انواع و اقسام تبلیغات های زودهنگام انتخاباتی شروع شده است…

از محافل و مهمانی های شبانه گرفته تا سفره های رنگین پذیرایی تا درج پوستر و کارت های تبلیغاتی زودهنگام و…

اما یک مورد بسیار غیر اخلاقی هست که از سالهای گذشته وجود داشته و برابر گزارش های مردی ، این روزها متاسفانه بازهم شاهد آن هستیم.

“بردن قرآن به درب منازل و محافل مردم”

چیزی که با قانون ، اخلاق ، عرف ، شرع و دین ما سازگار نیست.

سوگند دادن به قرآن و یا اینکه این فرد فرزند فلان کس است که از نظر شخصیتی مورد احترام مردم بوده از بی اخلاقی ترین گزینه های تبلیغاتی است که متاسفانه در شهرهای سنتی مانند دلفان رواج داشته و هنوز هم دست بردار نیستند.

فرهنگ ، بینش و زندگی اجتماعی امروز ما دیگر جایی برای این نوع رفتارهای ناهنجار و غیر اخلاقی ندارد و مردم عزیز باید با بی اعتنایی به چنین رفتارهایی ، دست رد بزنند بر سینه افرادی که از چنین ترفندهایی استفاده می کنند.

خداوند تبارک و تعالی نیز در آیاتی از قرآن کریم از جمله سوره قلم بدون هیچ تعارفی این حکم روشن را صادر کرده است که از هر فرومایه ای که بسیار سوگند می خورد پیروی مکنید.

معنای این آیه کاملا روشن است. کسی که عادت دارد قسم خوردن به خدا را پوشش و پوستینی برای رفوی ضعف های اخلاقی خود قرار دهد و قسم به خدا را اعتبار و وجهه ای برای خود قرار دهد از منفورترین افراد نزد خداوند می باشد. اینگونه افراد نمی توانند با پیشینه رفتاری و صدق گفتار اعتباری را برای خود فراهم نمایند لذا دست به چنین رفتارهایی می زنند.

افرادی که از این نوع رویه برای پیروزی در انتخابات استفاده می کنند چیزی در چنته ندارند و اگر داشتند چنین کاری نمی کردند.
نمونه ی این نوع تبلیغات و رفتار در دوره های گذشته نشان داده است که فرد مورد نظر پس از پیروزی ، کمترین خاصیت و بهره وری را برای خدمت و تصمیم گیری در شورا نداشته است زیرا فقط به حرمت همان سوگند و یا انتساب خویشاوندی به فلان شخصیت موفق به پیروزی شده است نه با تکیه بر توان و صلاحیت علمی یا عملی

ما آنچه نیاز بود را گفتیم ، حال مردم عزیز باید خود تصمیم بگیرند که آیا به چنین افراد حیله گری اعتماد کنند یا یکبار برای همیشه پایان دهند به این نوع رفتارهای ناپسند.

در جامعه اسلامی باید شرایطی فراهم شود تا با پیروی نکردن از این رویه، چنین افرادی در انزوای ارتباطی و اجتماعی قرار گیرند تا فرصتی برای احیا و ترمیم شخصیت خود بیابند و جامعه نیز در چتر این ناهنجاری بزرگ قرار نگیرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کانال خبری نسیم دلفان بصوت ۲۴ ساعته و آنلاین جدیترین و داغ ترین خبرها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای پیوستن به کانال خبری ما لطفأ روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

 

۳ نظر

  1. هرچند به مذاق مبارک خوش نمیاد ولی دوستان همفکرتان را به پاره نکردن بنرهای دکتر روحانی دعوت کنید مطعمن باشید این کار رای دکتر رو بیشتر میکنه

    • دوست عزیز بنرهای سید ابراهیم رییسی توی شهر پاره نشد؟
      از چندین روز قبل پشت سر هم تصاویر پاره شده رییسی داره منتشر میشه ایراد نداشت اما حالا که یک تصویری از روحانی پاره شد ناراحت شدید؟
      تصاویر رو بیخیال ، پاسخ دندان شکنی که کارگران معدنچی به ایشون در مقابل خودش دادند رو چی می گید احتمالأ می خواید دندان های این بیچارگان را بشکنید به جرم اینکه چنین رییس جمهوری نمی خواهند!!!
      شعارها کوبنده مردم ارومیه در مقابل رییس جمهور آن هم در میتینک تبلیغاتی خودش ، اون چی؟
      چرا سرتون رو مانند کبک زیر برف کردید برادر عزیز

      • علیرغم لحن و ادبیات شما که در شان یک فعال رسانه ای نیست باز هم از پاسخگویی شما متشکرم و اما:
        ۱- اقداماتی از قبیل مخدوش و پاره کردن بنرهای نامزدهای محترم از هر طیفی نکوهیده و محکوم است اما نیک میدانید که از همان روز اول تبلیغات بیش از ده ها بنر روحانی به صورت سازمان یافته و هماهنگ پاره شده و اگر به بنر رییسی تعرض شده این کار هم حتما محکوم است
        ۲- درورد بر شرف رییس جمهوری که به میان داغ دیدگان رفت و حرفشون رو شنید نه اینکه با درد و رنجشون عکس یادگاری بگیره
        ۳- شعارهای کوبنده را که همه در حمایت از روحانی دیدند و شندیدند در این عصر ارتباطات دیگه نمیشه مردم رو گول زد مگه اینکه بخوایید بقول خودتون سرتون رو زیر برف کنید
        باز هم ممنون از درج مطلبم چون انتظارش رو نداشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *