جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

باتری گوشی خود را سریع تر شارژ کنید

شارژ کردن سریع باتری گوشی های همراه، به یکی از چالش های اساسی افراد مختلف تبدیل شده است…


نسیـــم دلفـان – به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از چالش‌ های روزانه‌ زندگی‌ امروز، شارژ کردن مداوم تلفن‌ های همراه است. این موضوع زمانی که وقت کمی برای شارژ دستگاه دارید بیش از پیش چالش‌ برانگیز می‌ شود. در نتیجه بهتر است راه‌ های شارژ دستگاه در کم‌ ترین زمان را بدانید.

باتری گوشی خود را سریع تر شارژ کنید
برای شارژ از یک پریز دیواری استفاده کنید
اگر عجله دارید، همواره از شارژ تلفن‌ همراه از طریق لپ‌ تاپ یا رایانه‌ شخصی پرهیز کنید. یک پورت USB 2.0 استاندارد نهایتاً می‌ تواند تا ۵۰۰ میلی‌ آمپر را جهت شارژ گوشی تأمین کند. در صورتی که یک پریز دیواری، یا آداپور ۱ آمپری، باتری گوشی را با ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌ آمپر شارژ می‌ کند. جالب این که در هر دو حالت از یک کابل یکسان استفاده می‌‌ کنید. برای این کار نیز تنها نیاز به آداپتور جهت اتصال به پریز دیواری دارید که همراه گوشی عرضه می‌ شود. البته دقت کنید پورت‌ های USB 3.0 می‌ توانند تا ۹۰۰ میلی‌آمپر را تأمین کنند.
از آداپتور های USB پرقدرت استفاده کنید
برای اتصال به پریز دیواری اطمینان پیدا کنید از آداپتوری استفاده می‌ کنید که توانایی آن با حدأکثر میزان قدرت پشتیبانی‌ شده توسط گوشی شما برابری کند. به عنوان مثال iPhone 6 همراه با یک آداپتور ۱۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌ شود. در صورتی که این گوشی توانایی پشتیبانی از یک شارژر ۲۱۰۰ میلی‌ آمپری iPad را دارد. در نتیجه در صورت شارژ گوشی iPhone 6 با شارژ ۲۱۰۰ میلی‌ آمپری iPad گوشی شما بسیار سریع‌ تر و به خوبی شارژ می‌ شود.در نقطه‌ مخالف، اگر از آداپتورهای ۵۰۰ میلی‌ آمپری قدیمی استفاده کنید، گوشی شما بسیار کند شارژ خواهد شد. با انجام این کار به گوشی شما آسیبی نخواهد رسید. چرا که در صورتی که از آداپتوری با قدرت بالاتر از قدرت پذیرش گوشی نیز استفاده کنید، گوشی به میزان حد پذیرش خود از آداپتور، برق دریافت می‌‌ کند. با مطالعه‌ مشخصات آداپتوری که قصد تهیه‌ی آن را دارید می‌توانید انتخاب بهتری انجام دهید.
به جای شارژ باتری، پاور بانک خود را شارژ کنید.
اگر یک دستگاه پاور بانک در اختیار دارید و عجله هم دارید، بهتر است به جای این که باتری دستگاه را شارژ کنید، اقدام به شارژ پاور بانک خود کنید. پاور بانک‌ ها بسیار سریعتر از گوشی‌ های تلفن‌ همراه و تبلت‌‌ ها شارژ می‌ شوند. جالب است بدانید برخی از مدل‌ های پاور بانک‌ در عرض ۵ دقیقه کاملاً شارژ می‌ شوند تا باتری گوشی شما را پس از اتصال، ۱۰۰% شارژ کنند.
باتری گوشی خود را سریع تر شارژ کنید
با اتصال این پاور بانک‌ ها به مدت یک ساعت به پریز برق، گوشی تلفن همراه شما بین ۳ تا ۹ بار شارژ خواهد شد. در نتیجه کافی است ابتدا پاور بانک را شارژ کنید، سپس آن را از پریز برق جدا کرده و به گوشی متصل کنید. در نهایت هم می‌ توانید گوشی را همراه با پاور بانک در جیب خود قرار دهید و خانه یا محل کار را ترک کنید تا گوشی به تدریج شارژ شود.
گوشی را در حالت پرواز قرار دهید
باتری گوشی خود را سریع تر شارژ کنید
بسیاری از قابلیت‌ های تلفن‌ های هوشمند موجب مصرف سریع باتری می‌ شود. اما شبکه‌ های وای‌ فای و اینترنت خط، بیش از همه در این میان نقش دارند. در نتیجه اگر زمان زیادی برای شارژ گوشی ندارید، پس از اتصال گوشی به شارژر، گوشی را در حالت Flight Mode قرار دهید. اگر هم منتظر یک تماس یا پیامک هستید، حدأقل اتصالات وای‌ فای و اینترنت خط را موقتاً غیر فعال کنید.
از چک کردن مداوم میزان شارژ گوشی پرهیز کنید
موردی که بیش از اینترنت خط موجب مصرف باتری می‌ شود، نور صفحه نمایش است. در نتیجه هنگامی که گوشی در حال شارژ است از روشن کردن صفحه نمایش جهت چک کردن میزان شارژ شدن گوشی پرهیز کنید چرا که این کار موجب طولانی‌ تر شدن زمان شارژ می‌ گردد.


مطالـــب مرتبـط :

» درباره اثرات مخرب و مضرات دستگاه بی سیم وای فای چه می دانید؟

» اولین کامپیوتری که به ایران آمد+ عکس

» مکالمه رایگان تلفن های ثابت و همراه با پیام رسان ایرانی

» فهرست ۱۰ کشور اول دنیا در سرعت اینترنت/ایران رتبه چندم دنیاست؟

» دزد گوشی خود را شناسایی کنید+ دانلود

» آیا دکل های مخابراتی سرطان زا هستند؟

» کلش بازها بخوانند/جنگ قبایل یا جنگ اعتقادات در بازی کلش

» هکرها در کمین اطلاعات شخصی شما/راه نفوذ به کامپیوتر خود را مسدود کنید/باگ‌های امنیتی ویندوز را اصلاح کنید + آموزش تصویری


• تازه ترین اخبار منطقه به ویژه دلفان را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *