جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اهمیت بین‌المللی مطالعات فسیلی در دلفان / مجموعه فسیلی که در منطقه گاوکش دلفان کشف شد

رئیس گروه دیرینه شناسی موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت بین‌المللی مطالعات فسیلی در منطقه «گاوکش» دلفان تاکید کرد…


نسیـــم دلفـان – ‌زهرا اورک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مجموعه فسیلی که در منطقه گاوکش دلفان کشف شده است مربوط به اولین مجموعه خانواده پستانداران هفت میلیون سال قبل است که در حوزه زاگرس پیدا شده است، اظهار داشت: این مجموعه کشف شده شامل خانواده های مختلفی از علف خواران و گوشت خواران است.

وی با بیان اینکه بودن دو مجموعه گوشت خوار و علف خوار در این مکان نشان دهنده این است که اینجا یک زیست گاه دائمی برای این جانوران بوده است، گفت: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و می توان گفت کشف این فسیل ها اهمیتی بین المللی دارد.

رئیس گروه دیرینه شناسی موزه تاریخ طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه نمونه فسیل کشف شده در این محوطه یک نمونه زرافه بوده که الان نمونه زنده آن را در ایران نداریم، افزود: دلایل موجود اهمیت این منطقه را برای مطالعه فسیلی صد چندان می کند.

اورک در ادامه گفت: نمونه های کشف شده در این مکان از نظر خانواده متنوع هستند و همین امر موجب می شود که اهمیت زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نمونه هایی که در کاوش پیدا شده است فک پایین اسبی است که مربوط به جنسی از خانواده های هیپاریون ها است، بیان داشت: این فسیل کشف شده مربوط به اجداد اسب امروزی است.

بنابر این گزارش در حوزه زاگرس اولین بار است که فسیل های مهره داران خشک زی کشف شده و نتیجه کاوش در این منطقه می تواند بخش زیادی از ابهامات مربوط به دوره ماقبل از تاریخ را برای محققان روشن کند.


»آغاز استخراج فسیل‌های کشف شده در دلفان / فسیل‌هایی با قدمت هفت میلیون سال


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *