پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

انجام یک عمل جراحی بی نظیر در لرستان/نجات جان دختر بچه‌ی دلفانی که در خرمن کوب سقوط کرد

جان یک دختر بچه هشت ساله ساکن روستای کفراج شهرستان دلفان طی عمل جراحی بی نظیر در استان لرستان و کم نظیر در کشور در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد نجات یافت…


نسیم دلفان – دکتر هرمز محمودوند متخصص جراحی عمومی و عروق یکی از جراحان تیم  این عمل جراحی در این رابطه گفت: مصدوم دختر بچه هشت ساله ای است که با سقوط به دهانه خرمن کوب دچار کندگی کامل پوست سر، شکستگی جمجمه و همچنین قطع اندام فوقانی دست چپ تقریبا از یک سوم انتهای بازو شده بود.

وی ادامه داد: بعد از آمادگی اولیه بیمار از شهرستان نورآباد به مرکز استان (بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد) ارجاع و در بخش اورژانس این بیمارستان همکاران متخصص طب اورژانس بیمار را هندل کرده و پس از تثبیت علائم حیاتی و انجام مشاوره ، سی تی اسکن، سونوگرافی شکم و لگن و…  به اتاق عمل برده شد.

دکتر محمودوند افزود:در این راستا توسط هشت تیم جراحی، طی یک عمل جراحی ۹ ساعته، اندام فوقانی وی پیوند و پوست سر و جمجمه بیمار نیز توسط همکاران جراح مغز و اعصاب و فوق تخصص ترمیمی با میکروسکوپ جراحی، پیوند زده شد.

وی در خصوص وضعیت بیمار پس از عمل جراحی گفت: بعد از عمل جراحی، بیمار به بخش ICU جراحی انتقال یافت و اکنون پس از ۷۲ ساعت از عمل، علائم حیاتی بیمار رضایت بخش و هر دو عضو پیوندی پوست سر و اندام فوقانی دست چپ نیز زنده بوده و دارای علائم حیاتی هستند.

وی در خصوص بی نظیر بودن این عمل جراحی در لرستان و کم نظیر بودن در کشور گفت: آنچه این عمل را در استان لرستان از سایر مراکز درمانی متمایز می سازد، عمل پیوند همزمان چند عضو است که در بیمارستان های فوق تخصصی داخل و خارج از کشور در سطح وسیعی انجام نمی شود و این عمل اولین بار است که در استان صورت می گیرد.

دکتر محمودوند افزود: همچنین این عمل جراحی در سایر مراکز فوق تخصصی که سانترهای ارجاع هستند از حیث همزمانی بی نظیر یا کم نظیر بوده که این عمل نمادی از همدلی و همراهی جراحان بومی و مقیم استان است.

این متخصص جراحی عمومی و عروق وضعیت علائم حیاتی بیمار و پیوندهای انجام شده را موفقیت آمیز توصیف کرد و اظهار داشت: منتظر هستیم وضعیت هوشیاری بیمار برای ادامه درمان های بعدی بهبود پیدا کند.

بنابر این گزارش این دختر بچه ۸ ساله متولد ۱۱ مهرماه ۸۴ است که در ۱۱ مهرماه ۹۲ یعنی روز تولدش دچار حادثه شد. وی ساکن روستای کفراج شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان اشت.

در این عمل جراحی دکتر هرمز محمودوند جراح عمومی و عروق، دکتر علیرضا نوری متخصص جراحی استخوان و مفاصل(ارتوپدی)، دکتر علی طاهری نیا متخصص طب اورژانس، دکتر بهروز فرزان و دکتر محمودرضا مرادخانی متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، دکتر فرشاد زارعی و دکتر ابوالفضل عباس زاده فوق تخصص های جراحی ترمیمی و پلاستیک، دکتر حسین محمدی جراح مغز و اعصاب و تنی چند از پیرا پزشکان پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تیم جراحی را تشکیل دادند.

خبرگزاری مهر

۷ نظر

  1. سلام میگم نمردیمو یه کار نیک از بیمارستان عشایر دیدیم اخه هرکسی هم که سالمه به عشایر مراجعه میکنه زنده بر نمیگرده

  2. سیدمهدی موسوی

    تروخداواسه این بچه دعاکنید

  3. سیدمهدی موسوی

    اقا هرکی بره بیمارستان عشایر زنده برنمی گرده

  4. فاطمه نصرالهی

    خیلی عالی بود .. واقعا خسته نباشید

  5. با سلام
    دکتر فرشاد زارعی از پزشکان حاذق و کار کشته دلفانی میباشد دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *