استخدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰

ثبت‌نام این آزمون از ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ شروع خواهد شد

نسیم دلفان – بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور تامین و تکمیل بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز، بر اساس ضوابط، مقررات و آیین نامه داخلی خود، از بین متقاضیان مرد و زن واجد شرایط، پس از کسب موفقیت در آزمون کتبی تخصصی، مصاحبه های تخصصی و عمومی و طی مراحل اداری، با انعقاد قرارداد خرید خدمت با مدت معین و بیمه و بازنشستگی تامین اجتماعی به کارگیری مینماید. دارندگان بالاترین امتیاز بر اساس نتایج آزمون کتبی و مدارک ارسالی، برای انجام مصاحبه های عمومی و تخصصی دعوت خواهند شد

بخش اول : مراحل به کارگیری
۱ .ثبت نام در آزمون از طریق سامانه hrtc .ir
۲ .شرکت و موفقیت در آزمون کتبی
۳ .بررسی و تا˻د مدارک داوطلبان مطابق با الزامات قید شده در متن دفترچه راهنما
۴ .ارزیابی شایستگیها و توانمندیها و مصاحبه فنی و تخصصی
۵ .بررسی صلاحیتهای عمومی(گزینش)
۶ .ارزیابی سلامت جسمانی و روانی از طریق انجام معاینات پزشکی و روانشناسی

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان
۱ .داشتن تابعیت ایران و متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران
۲ .التزام به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناختهشده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳ .دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت دائمی قانونی برای آقایان(به تقاضای داوطلبانی که دارای کارت یا برگه معافیت موقت تحت هر عنوان هستند، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد)
تبصره : افراد دارای معافیت پزشکی در صورت پذیرش در آزمون کتبی، لازم است گواهی تاییدیه طب کار از سوی مراکز مورد تایید بنیاد مسکن ارائه نمایند. این تاییدیه به عنوان سلامت جسمی فرد در شغل محل مورد نیاز صادر میشود.
۴ .عدم سابقه وابستگی یا عضویت در احزاب و گروههای سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران
۵ .دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با عناوین شغلی(طبق جدول شرایط احراز مشاغل)
تبصره : افراد دارای مدرک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در جدول شرایط احراز مشاغل، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند و صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی خواهد بود.
۶ .عدم اشتغال به کار رسمی – نداشتن تعهد خدمت – نداشتن منع استخدامی به موجب آراء مراجع قضایی ذیصلاح
۷ .عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه کیفری، عدم اشتهار به فساد اخلاقی
۸ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.

بخش سوم : شرایط اختصاصی داوطلبان
– مدارک دانشگاهی مورد تا˻د وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشنامه یا گواهی موقت تحصیلات دانشگاهی میباشد که از لحاظ ارزش علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناور ی بوده و مقطع، رشته و گرایش تحصیلی، معدل و تار یخ فراغت از تحصیل در آن ذکرشده باشد. (هیچگونه گواهی تحصیلی یا گواهی لغو معافیت تحصیلی صادره برای حوزه نظام وظیفه موردپذیرش نخواهد بود.)
– مدرک معادل و همچنین مدارک تحصیلی با عناوین دورههای فراگیر، آموزش باز و مکاتبهای با توجه به نحوه پذیرش دانشجو خارج از آزمونهای سراسر ی دانشگاهها موردپذیرش نخواهد بود.
– مدارک داوطلبانی که تار یخ فراغت از تحصیل یا تار یخ پایان خدمت نظاموظیفه و یا کارت معافیت دائم آنان بعد از تار یخ برگزار ی آزمون کتبی باشد، مورد پذیرش نخواهد بود.
– در هر یک از رشته های امتحانی صرفًا دانشآموختگان همان رشته، گرایش و مقطع تحصیلی مندرج در شرایط احراز میتوانند ثبتنام کنند و پذیرش دیگر رشته ها یا گرایشها امکانپذیر نمیباشد.
– اصالت مدارک تحصیلی پذیرفتهشدگان نهایی از مراجع ذیصلاح استعلام خواهد شد و در صورت عدم صحت مدارک در هر مرحله (حتی در صورت پذیرش در آزمون و اشتغال به کار ) بهکارگیری داوطلب منتفی خواهد بود.
تذکر : ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه تحصیلی میباشد.

نکات مهم :
۱ .شرط سنی حداکثر ۴۰ سال میباشد.(صرفًا متولدین ۰۱/۱۱/۱۳۶۰ به بعد می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند)
۲ .شرایط احراز هر شغل از لحاظ مقطع و رشته تحصیلی و همچنین شغل محلهای مورد نیاز، در همین دفترچه تشریح شده است.

بخش ششم : مراحل ثبت نام
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبتنام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی استخدام در آزمون، باید در زمان ثبتنام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدًا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبتنام در آزمون اقدام نمایند.
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک
۱ .عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را
برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
– عکس ۳*۴ تمام رخ که در سال جاری گرفته شده باشد؛
– با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل باشد؛
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱ : (اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲ : (عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳ : (در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطلشده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای استخدامی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرًا برای داوطلبانی که در کافینت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافینتها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتمًا نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نما˻د تا اشتباهًا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد.
بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
تذکر ۱ : داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد.

ج) پرداخت وجه
متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۱ر۹۰۰ر۰۰۰ ریال هزینه ثبتنام در آزمون را به اضافه ۵۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کـارت بـانکی به همـراه رمـز اینتـرنتی و کدcvv۲ مورد نیاز میباشد.

«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبت نام به داوطلب اختصاص مییابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبتنام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر ۱ : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، میتواند در زمان دیگری اقدام به ثبتنام نماید. برای این امر، میبایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبتنام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبتنام نماید.
تذکر ۲ : در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیت آمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.
تذکر ۳ : به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.