پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

از دستگیری ۳ نفر عامل اصلی قتل جوان ۳۰ ساله دلفانی تا سارق میلیاردی در لرستان

فرمانده انتظامی شهرستان دلفان از دستگیری عاملان قتل جوان ۳۰ ساله پس از ۵ روز فرار خبر داد…


نسیـــم دلفـان – سرهنگ “علی‌نجات کرمی” اظهار داشت: در پی وقوع نزاع میان چند جوان در نورآباد و قتل یک جوان ۳۰ ساله توسط سنگ و دیگر آلات‌، بلافاصله ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

وی در ادامه افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که عاملان قتل از محل متواری که تلاش جهت دستگیری عاملان قتل در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.
کرمی تصریح کرد: ماموران آگاهی با هماهنگی مقام قضایی پس از چندین بار انجام بازرسی از محل سکونت متهمان، در کم‌تر از ۵ روز موفق به دستگیری ۳ نفر عامل اصلی قتل جوان ۳۰ ساله شدند که در تحقیقات به عمل آمده به بزه خود اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی دلفان گفت: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشتند مقتول از دوستان آن‌ها بوده که علت درگیری مشاجره لفظی به خاطر شوخی با همدیگر بوده است.
وی افزود: متهمان بیان داشتند که شوخی منجر به درگیری شده و در نهایت با ضربات سنگ و دیگر آلات به سر مقتول، باعث قتل وی شدند.
کرمی افزود: هر ۳ متهم  پس از انجام تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی ، تحویل مراجع قضایی شدند.
دستگیری سارق میلیاردی در لرستان
فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه ای وجه نقد و زیور‌آلات به ارزش ۵ میلیارد ریال ، در خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سردار “محمد قنبری” گفت‌: با مراجعه یک شهروند به پلیس آگاهی استان و اعلام این که منزلش در حالی که خالی از سکنه بوده مورد دستبرد سارقان قرار گرفته و مقادیری زیور‌آلات و وجه نقد به ارزش ۵ میلیارد ریال از وی سرقت شده که با توجه به حساسیت موضوع پی‌گیری پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهی استان قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: با هماهنگی مقام قضائی و تحقیقات فنی و میدانی در این راستا توسط ماموران آگاهی استان آغاز شد.
سردار قنبری اظهار داشت‌: ماموران با کارهای اطلاعاتی ، موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دارای سوابق متعدد کیفری‌، شدند که در بازجویی به عمل آمده به ۱۰ فقره سرقت منزل اعتراف و مبلغ ۵ میلیارد ریال زیور آلات و وجه نقد از وی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد‌: سارق در محل های آپارتمان نشین و اماکن دارای ساختمان های چند طبقه با حرکات عجیب و آکروباتیک‌، خود را از بالای منازل به داخل خانه‌ها رسانده و اقدام به سرقت طلا و وجه نقد کرده است.
قنبری در پایان به سارقان هشدار داد که فعالیت مجرمانه آنان از چشمان تیز‌بین پلیس پوشیده نخواهد ماند و همچنین به شهروندان توصیه کرد: منازل و اماکن خود را به سیستم‌های ایمنی و بازدارنده مجهز نمایید تا فرصت سرقت را از سارقان سلب شود.
منبع: اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان


• تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

۲ نظر

  1. درود بر شیر مردان غیور و خدا قوت به همگی به پاس زحمات بی پایان نیروی محترم نظامی و بخصوص جناب آقای سرهنگ کرمی

    • محمد عباسیان

      با سلام و احترام

      گرچه خداوند بهترین شاهد و پاداش دهنده به کارهای نیک می باشد اما به قاعده من لم یشکرالمخلوق لم یشکر الخالق بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی فراوان خود را از تلاشهای پیگیر و بدون وقفه نیروی انتظامی شهرستان اعلام مینمایم
      واز خداوند متعال خواهان توفیقات روزافزون برای این پرسنل خدوم مسئلت مینمایم .
      اما اخیرا بروزپدیده های ناهنجار در بین جوانان و نوجوانان شهرستان به شکل فاجعه فرهنگی نمود پیدا کرده است
      و به صورت فرهنگ لاتی بطور گسترده در بین جوانان و نوجوانان شهرستان دلفان در حال رشد و نمو است.
      فروش مواد مخدر، سرقت بصورت مشارکتی، درگیریهای گروهی وحشتناک رفتارهای پرخطرکه از نظر مردم عادی زشت و قبیح تلقی می شده اما هم اکنون بصورت رفتارهای مصطلح در میان جوانان و نوجوانان شهرستان رواج یافته است .
      مسوولان فرهنگی شهرستان باید با بهره گیری از متخصصان جامعه شناس، روانشناس و متخصصان علوم دینی این رفتارهای پرخطر را آسیب شناسی کنند
      آرامش و امنیت شهرها با رعایت داوطلبانه هنجارها در میان خود مردم حفظ می‌شود و به وسیله خود مردم اجرا می‌گردد
      در اخر امیدوارم دیگر شاهد خبر وقوع جرایم علیه اشخاص و اموال در سطح شهرستان نباشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *