جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار خود اشتغالی در دلفان


رئیس کمیته امداد امام (ره) دلفان گفت: ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی برای این شهرستان اختصاص یافته است.
نسیم دلفان _به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عبدالکریم ریاحی افزود: تاکنون ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار به ۵۴ نفر برای اجرای طرح های خود اشتغالی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان به ۵۰۰ خانوار جهت اجرایی طرح های خود اشتغالی در زمینه های خدماتی ، کشاورزی و تولیدی پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد دلفان یکی از مهمترین مشکلات اجرای طرح های خود اشتغالی را ، قوانین سخت بانک های عامل عنوان کرد و افزود: بحث ضمانت تسهیلات در بانک ها یک مشکل مهم است که بانک ها در این زمینه سخت می گیرند.
وی تصریح کرد: بانک ها در موضوع ضمانت ها باید ضمانت های زنجیره ای و یا اینکه املاک زراعی و مسکونی را به عنوان پشتوانه تسهیلات مددجویان قبول کنند.
ریاحی با اعلام آمادگی این نهاد برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان افزود: به ازای بکارگیری و پرداخت حقوق و بیمه هر مددجو زیر پوشش این نهاد توسط کارفرمایان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت میگردد.
وی یکی از طرح های مهم توانمند سازی مددجویان را آموزش های کارآفرینی عنوان کرد و افزود: در سالجاری هزار هنرآموز در دوره های آموزشی مقدماتی ، پایدارسازی و‌ مهارت آفرینی این نهاد در رشته های مختلف شرکت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *