پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

اختراع نابغه دلفانی در ساخت دیوار ضد زلزله/رکورد تازه ای در صنعت ساختمان سازی

جوان مبتکر دلفانی توانست با ساخت سبک وزن ترین دیوار ضد زلزله، رکورد تازه ای در صنعت ساختمان سازی به جای گذارد…


نسیـــم دلفـان – به گزارش دلفان امروز؛ جوان دلفانی توانست با ساخت سبک وزن ترین دیوار ضد زلزله رکورد تازه ای در صنعت ساختمان به جای گذارد.

سجاد محمدی در مورد این دیوار گفت: نمونه اولیه این دیوار به صورت ماکت ساخته شده است و  وزن هر متربع از این دیوار  ۱۲ کیلو گرم است که سبک وزن ترین دیوار دنیا اکنون ۳۶ کیلو گرم وزن دارد.

وی افزود: این دیوار ضد حریق،عایق حرارتی،قابل شتشو و ضد زلزله و دارای سیستم قطع گاز و برق در مواقع زلزله وآتش سوزی است و قایلیت بازیافت مجدد وعدم استفاده از هرگونه مصالح ساختمانی مانند گچ وسیمان ویا آجر از مهم ترین ویژگی این اختراع است

 این مخترع جوان تاکید کرد که این دیوار در مواقع زلزله هیچگونه آواری ندارد و با آرامش کامل می توان از این دیوار برای ساخت ساختمانی امن استفاده کرد واز دیگر ویژگیهای این دیوار استفاده مجدد در ساختمان جدید است که دیوار را می توان بدون هیچگونه تخریبی به ساختمان جدید انتقال داده و آنرا نصب نمود.

وی در ادامه گفت : در صورت تولید انبوه می توان صادارت این دیوار را به کشور های زلزله خیز گسترش داد و چون این دیوار سازگار با محیط زیست است  کشورهای زیادی خواستار این فناوری خواهند شد.

سجاد محمدی در صحبت پایانی خود از سرمایه گذاران بومی برای تولید انبوه این دیوار دعوت به همکاری کرد و گفت: امیدوارم که با سرمایه گذاری شرکتهای بومی ،زمینه اشتغال برای جوانان بیکار دلفانی را فراهم کنیم.

در حال حاضر این دیوار به شماره ثبت ۱۰۰/۹۳/ش از طرف پارک علم و فناوری استان لرستان دارای تاییدیه علمی می باشد.

۲ نظر

  1. سلام نمیتونم چیزی بگم فقط اینو میگم باریکلا به شما ایشاالله در تمام مراحل زندگی موفق باشی و به امید اختراعات جدید

  2. آرش نصیریان

    با سلام….در صورت رضایت تمایل به همکاری و مشارکت در تولید و فروش و سرمایه گذاری دارم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *