جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آب پاکی که مدیرکل راه و شهرسازی روی پروژه های چهار خطه ریخت/افق روشنی برای اجرای پروژه های چهارخطه نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان: با تخصیص ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های چهارخطه افق روشنی نداریم…


شهرام ملکینسیـــم دلفـان – به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملکی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد ، با اشاره به اینکه از مجموع ۶۲۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده در سفر هیئت دولت به استان ۳۳۰ میلیارد تومان برای ۱۲ طرح اختصاص یافت، اظهار داشت: از این میزان ۲۸۳ میلیارد تومان برای پروژه های چهارخطه بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۲ کیلومتر پروژه راه در ۳۲ قطعه بین خرم آباد و مراکز شهرها شروع شده است، تصریح کرد: تا کنون کمتر از ۲۰ درصد آنچه که نیاز طرح ها بوده و کمتر از ۴۰ درصد آنچه که برای اجرای طرح ها هزینه شده است به این پروژه ها اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با تاکید بر اینکه این پروژه ها فعال بوده و پیمانکار آنها در حال فعالیت است، افزود: با تخصیص ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها افق روشنی نداریم.

ملکی ادامه داد: این در حالیست که تا کنون ۱۴۶ کیلومتر پروژه راهسازی و احداث چهارخطه در استان انجام شده و ۶۲ درصد کل تعهد طرح ها به اتمام رسیده است.

وی خواستار تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه های باقی مانده از محل ماده ۱۸۰، حذف نقاط حادثه خیز، ماده ۱۰ و ۱۲ و اعتبارات وزارت راه شد.

توضیحات نسیم دلفان درباره چهار خطه شهرستان دلفان به مرکز استان

یکی از پروژه های چهار خطه استان که از سال ۸۹ آغاز شد مربوط به شهرستان دلفان به مرکز استان می باشد که متاسفانه با پیشرفت لاک پشتی مواجه است.

image035.jpg

همین پیشرفت لاک پشتی نیز تنها به بخشی از این پروژه اختصاص دارد که مربوط به نیمه الشتر به مرکز استان می باشد و نیمه بعدی (از پلیس راه سلسله به سمت شهرستان دلفان) تقریبأ می شود گفت تعطیل بوده و همان پیشرفت لاک پشتی نیز وجود ندارد.

استاندار لرستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان درباره این پروژه طولانی مدت گفت : چهار خطه خرم آباد به الشتر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

این گفته استاندار لرستان مهر تاییدی است بر اینکه در پروژه مورد بحث عدالت رعایت نشده است و در نیمه مربوط به شهرستان دلفان پیشرفت قابل توجه ای وجود ندارد.

طبق گفته کارشناسان پلیس راه لرستان یکی از پر حادثه ترین راه های استان مسیر دلفان به خرم آباد می باشد ، در این مسیر نقاط حادثه خیز بسیاری وجود دارد و می طلبد مسئولین استان توجه بیشتری را به این پروژه چهار خطه داشته باشند.

یک نظر

  1. وقتی استان ما آنقدر بی کلانتر است و هر مدیر کلی دقیقآ به صورت ازمنه ملوک الطوایفی عمل کرده و بودجه را به تیر طا یفه اش اختصاص دهد مصداق و نمونه بارزش هم جنابعالی که بودجه راه دو استان لرستان و کرمانشاه را به ساخت چهار خطه کردن فیروز اباد الشتر اختصاص می دهی باید کفگیر به ته دیگ بخورد و بودجه تمام شود کمند صید بهرامی بیفکن و جام جم بر دار که پیمودند این صحرا را نه بهرام است نه گورش .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *