جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۱۰هکتار گندم و جو در خاوه طعمه ی حریق شد/ تأسیس ایستگاه آتش نشانی ضروریست

بخشدار خاوه از سوختن ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی مرکز بخش خاوه و روستای الفسانه خبر داد…


نسیـــم دلفـان – شاهپورعیسی زاده در گفت گو با خبرنگار نیو تدبیر با اعلام این خبرگفت: این سومین  آتش سوزی است که در سال جاری و در آستانه برداشت محصولات کشاورزی به علت بی احتیاطی مردم در بخش خاوه  رخ داده است.

admin-ajax
وی اظهار داشت: در دو آتش سوزی پیشین که در ماه جاری در مراتع روستای تاج امیر و برخوردار، مرکز بخش خاوه اتفاق افتاد قریب به ۱۰ هکتار از منابع طبیعی و مراتع دامنه های “کرگ” و کوه موسوم به “مقبره سید عبدالرحیم” دچار حریق شد  که پس از تلاش فراوان نیروهای منابع طبیعی، و اهالی مهار و از گسترش آن به مزارع پایین دست جلوگیری شد.

عیسی زاده افزود: در آخرین آتش سوزی که عصر امروز پنجشنبه در مزارع جو وگندم برخوردار، مرکز بخش خاوه اتفاق افتاد حدود ۱۰ هکتار از مزارع جو وگندم کشاورزان این روستا طعمه حریق شد که آتش توسط اهالی و تنها ماشین آتش نشانی این بخش بعد از گذشت یک ساعت مهار گردید.

وی ادامه داد:متآسفانه به علت فاصله داشتن روستاهای بخش خاوه از مرکز شهرستان، در همه ی آتش سوزی ها ماشین آتش نشانی نورآباد بعد از گذشت یک ساعت به محل حادثه می رسد که یا آتش توسط اهالی مهار شده و یا اینکه سطح وسیعی از منطقه را دربر گرفته و خسارات بالایی را به منطقه تحمیل کرده است.

IMG_۲۰۱۵۰۶۱۸_۱۹۱۱۵۳
بخشدار خاوه با اعلام اینکه بخش خاوه فاقد ایستگاه آتش نشانی می باشد، تصریح کرد : برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از حریق در آینده، احداث یک پایگاه آتش نشانی در مرکز بخش ضروری می باشد .
عیسی زاده از کشاورزان این بخش خواست: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولاتی از قبیل گندم و جو  در منطقه، برای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی نهایت دقت را داشته باشند و هوشیاری خود را حفظ کنند.

خبرنگار: بهروز محمدی/نیوتدبیر

۳ نظر

  1. یکی از اهالی تاج امیر

    با سلام
    متاسفانه خاموش کردن اتش سوزی دامنه سید عبدالرحیم توسط منابع طبیعی کذب محض است هر چه تماس گرفتیم نیامدند
    اتش خودش خاموش شد چون دیگر چیزی نبود بسوزد

  2. مسافر تهران

    پنجشنبه که از تهران می آمدیم مشاهده کردیم اهالی و ماشین آتش نشانی در حال تلاش برای خاموش کردن آتش بودند اما آتش در حد وسیعی بود طوری که کسی جلودارش نبود و در واقع لطف خدا بود چرا که باد، آتش را به سمت کوه برد که نهایتا چیزی نبود که طعمه آتش شود و آروم آروم خاموش شد

  3. ازیزم اون فرق فوکوله اون اتیش سوزی گندمزار بوده ماشین اتیش نشونی خموشش کرده تومنی ده زار فوق فوکوله با اتیش سوزی تاج امیر
    اوفتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *