پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

یادداشتی برای نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی به قلم بانوی جامعه شناس

بدون شک سفر دولتمردان ارشد کشور به شهرستان محروم دلفان ، زمینه آشنایی بدون واسطه وزرا و مدیران ستاد در حوزه های مختلف و توجه بیشتر در تخصیص اعتبارات برای پروژه های ملی می گردد…


یادداشت ۳

جناب آقای عالی رستمیان نماینده محترم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی

مناطق محروم  و کمتر توسعه یافته مانند شهرستان دلفان را نمی توان صرفا بر اساس داده ها و گزارشات آماری اداری به سمع  و نظر مدیران و سیاست گزاران ارشد کشور رساند.

مشاهده از نزدیک و عینی کجا ، خواندن یک گزارش اداری با انواعی از ملاحظات کجا؟

تلاش جنابعالی برای دعوت از وزاری کابینه دولت اعتدال و امید برای حضور در متن و بطن جامعه محروم سلسله و دلفان شایسته سپاس و قدرانی است. بدون شک این سفرها زمینه آشنایی بدون واسطه وزرا و مدیران ستاد در حوزه های مختلف و توجه بیشتر در تخصیص اعتبارات برای پروژه های ملی می گردد. حداقل این کار رسانه ای شدن مشکلات متعدد این منطقه و خروج از انزوای جغرافیایی و مدیریتی است.
شهرستان دلفان را شهر مفرغ نیز می‌گویند. یکی از شهرستان‌های استان لرستان است و مرکز آن شهر نورآباد می‌باشد.
بنا بر سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ مرکز آمار ایران، جمعیت نورآباد لرستان ۶۰،۲۳۴ نفر بوده‌ است که نرخ افراد زیر خط فقر در این شهر نیز بسیار بالاست.
از سوی دیگر تعداد بالای جامعه روستایی در شهرستان دلفان که به تعبیری در کشور اول است با ۵۲۰ روستا و وجود انواعی از مشکلات زیر ساختی؛ اقتصادی و اجتماعی در این منطقه ضرورت توجه به آن را دو چندان می کند.
خود مرکز شهرستان نیز فاقد زیر ساخت های شهری مناسب و متناسب با جمعیت شهر است و علیرغم کوشش های صورت گرفته خلأهای بسیاری به چشم می خورد. لذا بر مدیران اجرایی شهرستان نیز وظیفه و دینی است که با برنامه ریزی و انعکاس واقعی معضلات شهرستان بتوانند از این فرصت فراهم شده نهایت استفاده را بکنند. با شناختی که از انگیزه های بالای شما برای محرومیت زدائی از این منطقه بکر و مستعد سراغ دارم و نیز با نگاهی به عملکرد شما پس از انتخاب به کسوت و مسئولیت سترگ نمایندگی این مردم عزیز و دلاور شاهد تلاش خستگی ناپذیر شما بوده و هستیم.

در پایان و با توجه به توانهای محیطی و طبیعی  و کشاورزی و گردشگری منطقه بکر سلسله و دلفان امیدوارم با مجاهدت های مجدانه جنابعالی شاهد فردای ابادتر و توسعه یافته در منطقه باشیم و در این مسیر خداپسندانه برای ان جناب موفقیت های بیش از پیش از خداوند منان مسئلت دارم.

از دیگر اقدامات مثبت در سطح شهرستان انتصاب اقای امیر رضاییان به ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان است که امیدوارم با شناختی که از ایشان هست منشا خدمات ارزنده در این بخش باشند و از زحمات مدیر پیشین در خدمت خالصانه قدردانی می کنم مطمئن باشید اثر این تلاش بر زندگی مردم بعنوان باقیات صالحات در کارنامه مدیریتی شما ثبت خواهد شد و شما مرهون دعاهای این مردم شریف خواهید بود برای جنابعالی و همه خدمتگزاران صدیق این مرز و بوم سربلندی و سلامت آرزو می کنم.
لیلی امیدیان/جامعه شناس و شهرساز


» یادداشت ها و مقالات ارسالی از سوی مخاطبان نسیم دلفان (اینجا)

تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *