پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

گوگل وب‌سایت Google.com را خطرناک می‌داند! + عکس

گوگل سرویسی برای بررسی امنیت وب‌سایت‌های مختلف اینترنتی دارد و به نظر می‌رسد این سرویس وب‌سایت Google.com را به عنوان یک وب‌سایت نیمه خطرناک طبقه‌بندی کرده است!..


نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرگزاری میزان، اگر می‌خواهید از امنیت وب‌سایت‌های مختلف پیش از مراجعه به آن‌ها مطلع شوید ابزار Safe Browsing Status Checker گوگل می‌تواند وب‌سایت‌ها را از نظر قرار داشتن بدافزار در آن‌ها بررسی کند.

به‌ تازگی یکی از کاربران انجمن ردیت متوجه شده اگر آدرس Google.com را در این سایت وارد کنید آن را به عنوان یک وب‌سایت نیمه خطرناک طبقه‌بندی خواهد کرد.

این ابزار گوگل می‌گوید: «برخی صفحات این وب‌سایت مراجعه‌کنندگان را به سایت‌هایی خطرناک که باعث نصب بدافزار می‌شود هدایت خواهد کرد.»

همان‌طور که می‌دانید بدافزارها می‌توانند انواع خرابکاری مانند دزدیدن اطلاعات شخصی و مالی را به همراه داشته باشند. با وجود این‌که جنین پیشامدی برای خود وب‌سایت گوگل کمی عجیب است اما اگر کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که نتیجه این ابزار کاملاً منطقی است.

در پایین صفحه Safety checker گوگل نوشته شده است:

نترسید. کاربرانی گاهی محتوای بد را در وب‌سایت‌هایی که به‌طور عادی ایمن هستند منتشر می‌کنند. Safe Browsing اطلاعات مربوط به امنیت وب‌سایت‌ها را وقتی وب‌مستر محتوای ناامن را حذف کرد آپدیت خواهد کرد.

گوگل وب‌سایت Google.com را خطرناک می‌داند!

همان‌طور که می‌دانید بسیاری کاربران از سرویس‌های مختلف گوگل استفاده می‌کنند که گاهی ممکن است منجر به انتشار بدافزار شود. از آنجا که ابزار نمی‌تواند متوجه شود که این محتوا مربوط به خود گوگل دات کام است یا خیر این وب‌سایت را نیمه خطرناک تلقی خواهد کرد.

گفتنی است وب‌سایت‌های مشهور دیگری مانند Tumblr نیز توسط این ابزار نیمه خطرناک محسوب می‌شوند اما اگر قصد بازدید از سایتی کاملاً ناشناخته را دارید استفاده از ابزار مذکور می‌تواند مفیدتر باشد.


tavajoh.gif هر ماه یک مسابقه و شش برنده در ترمینال خبری نسیم نسیم (اینجا)tavajoh.gif

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *