جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان دلفان + عکس

مراسم تجلیل از خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرستان دلفان برگزار شد…


نسیـــم دلفـان – هر ساله هفدهمین روز از مرداد ماه مصادف با شهادت خبرنگار متعهد هم استانیمان بنام شهید محمود صارمی مراسمی بعنوان روز خبرنگار در استانهای مختلف کشور برگزار می گردد.

در شهرستان دلفان این روز متاسفانه تقریبأ به فراموشی سپرده شده بود و تنها اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بود که چند سال پی در پی یادی از خبرنگاران شهرستان را در دستور کار داشت و در تقویم سایر ادارات و حتی فرمانداری شهرستان این روز مفهوم چندانی نداشت.

اما امسال موضوع روز خبرنگار با استارت اداره آموزش و پرورش رونق جدی به خود گرفت و سه مراسم جداگانه برای قدردانی از خبرنگاران شهرستان پیش بینی شد.

علاوه بر اداره آموزش و پرورش دلفان دو مراسم توسط فرمانداری شهرستان و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنج شنبه گذشته برگزار شد.

علی باقری فرماندار دلفان در جلسه تجلیل از خبرنگاران که بیش از دو ساعت به طول انجامید ابتدا به صحبت ها و درد دلهای خبرنگاران گوش فرا داد و نکته نظرات آنان را شنید.

پس از صحبتهای خبرنگاران ، بخشداران بخش های مرکزی ، کاکاوند و خاوه ضمن تقدیر از تلاشهای چشمگیر خبرنگاران و گرامیداشت این روز به ارائه گزارشاتی در مباحث عمرانی حوزه کاری خود پرداختند.

فرماندار دلفان نیز در این جلسه با گرامیداشت شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی ، روز خبرنگار را به اهالی رسانه شهرستان تبریک گفت و کار خبرنگاری را در راستای اهداف انبیاء و اولیاء دین برشمرده و اظهار داشت : روز خبرنگار روز توجه به شخص نیست بلکه روز توجه به یک حقیقت است.

وی با اشاره به اینکه کار خبرنگاری همچون آینه است و نواقص و ایرادات انسان را نشان می دهد گفت :

آینه چون نقش تو بنمود راست          ……          خود شکن آئینه شکستن خطاست

باقری افزود : اگر یک زمانی آینه ای کاستی و کژی فردی را به وی نشان داد بایستی خود را اصلاح کند نه اینکه آینه را بشکند ، شکستن آینه هیچ چیز را عوض نمی کند.

وی در بخش دیگری از گفته های خود از رسانه های شهرستان خواست تا با پرهیز از برجسته نمودن اتفاقات و حوادث ناگواری مانند قتل و غارت منطقه را ناامن و غیر قابل سرمایه گذاری معرفی نکنند و سعی نمایند با برجسته نمودن نکات مثبت منطقه و معرفی جلوه های زیبای شهرستان ، دلفان را به گونه ای بهتر معرفی نمایند.

در پایان این جلسه با اهداء لوح سپاس و هدایایی از طرف فرمانداری و شهرداری نورآباد از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.

پس از این جلسه مراسم مشابهی در اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

در این جلسه رییس اداره آموزش و پرورش دلفان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه آگاهی بخشی به ویژه خبرنگار لرستانی شهید صارمی ، روز خبرنگار را به اهالی رسانه شهرستان تبریک گفت.

علی اشرف جهانیان خبرنگاران را جهادگران عرصه فرهنگ و رسانه معرفی کرد و گفت : خبرنگاری شغل یا حرفه نیست بلکه هنری است که از عهده انسانهای عادی بر نمیاید ، خبرنگاری عاشق می خواهد انسانهای های را می خواهد که دغدغه های بلندی دارند. خبرنگاری کار انسانهای شجاع است ، خبرنگاران بایستی قدر منزلت و جایگاه خود را بدانند.

وی اظهار داشت کار خبرنگاری عرصه تیغ دو لبه است ، می تواند منجر به خیر و برکت باشد و سبب افزایش ارزش های معنوی در جامعه گردد و از طرفی هم می تواند عکس این قضیه باشد.

رییس آموزش و پرورش دلفان تصریح کرد ، نویسندگی افراد شاخص می خواهد افرادی که توان کافی داشته باشند و همچنین از قدرت تحلیل درست مسائل پیرامون خود برخوردار باشند ، خبرنگار باید تحلیلگری متعهد باشد.

وی مطبوعات را بنگاه هدایت بشر خواند و افزود ، گاهی اوقات یک گزارش خبری در حد یک بخشنامه و قانون در ادارات ما و حتی جامعه انعکاس دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد ، همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی بر افراد توانمند واجب کفایی بود که پا یه میدان بگذارند امروز نیز در عرصه فرهنگ و رسانه افرادی که توانمند هستند بایستی وارد این عرصه  شوند.

در پایان این مراسم با اهداء لوح و هدیه از زحمات خبرنگاران شهرستان تقدیر به عمل آمد.

پس از این جلسه خبرنگاران به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راهی ساختمان فرهنگ شدند.

در این جلسه نیز رییس اداره ارشاد اسلامی دلفان ابتدا یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی را گرامی داشته و سپس روز خبرنگار را به اهالی فرهنگ و رسانه تبریک گفت

یوسف نوری زاده خبرنگاری را از مشاغل پر استرس جامعه دانسته و اظهار داشت ، برخی مواقع خبرنگاران ، بهتر از مسئولین و مدیران می توانند مشکلات و معضلات جامعه یا اداره تابعه را بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش بسیار بالایی در انعکاس مشکلات و مطالبات مردم و همچنین محرومیت زدایی دارند از خبرنگاران شهرستان خواست به پتانسیل های منطقه در موارد مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اشتغالزایی و سایر مسائل توجه نمایند.

این مسئول افزود ، فرهنگ کار و تلاش در جوانان ما متاسفانه بسیار پایین است و نیاز است شما اهالی رسانه های محلی درباره تغییر این رویه تلاش نمایند.

به گفته وی یکی از وظایف شاخص رسانه ها بصیرت افزایی در حوزه های مختلف است و باید خبرنگاران به این مسئله نوجه ویژه داشته باشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان در پایان  این جلسه با اهداء لوح سپاس و هدیه از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر کرد.

تبریک روز خبرنگار در خطبه های نمازجمعه

نماینده ولی فقیه در شهرستان دلفان و امام جمعه نورآباد نیز در خطبه های امروز با ارج نهادن به روح بلند شهید محمود صارمی خبرنگار لرستانی ، روز خبرنگار را به اهالی رسانه شهرستان دلفان تبریک گفت

وی با اشاره به وظیفه خطیر خبرنگاران در عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی تصریح کرد لازم است کسانی که در این راه توانایی دارند وارد عرصه شوند و سایت های خبری محلی در راستای تقویت نقاط مثبت و رفع نقایص خود تلاش نمایند.

آنچه که مسلم است مقدم بودن نگاه معنوی و روحیه بخشی این گونه مراسمات است ، گاهی اوقات یک تشکر خشک و خالی چنان تاثیر مثبتی بر روند کار انسان دارد که تا حد بسیار بالایی خستگی را از تن و روح انسان دور می سازد.

۳ نظر

  1. سید محمد امین نوربخش

    “۱۷مرداد ماه روز خبرنگار را به تمامی تلاشگران عرصه اطلاع رسانی وصاحبان اندیشه تبریک می گویم.

    توسعه این مرز و بوم تحقق نخواهد یافت مگر به یاری انسان های سخت کوش ، پرتلاش، تیزهوش و صادق و آنان که بی ریا در قاموس قلم خبرنگاری، سختی و مشقت های کار را به جان خریده و برای تحول و توسعه این شهرستان در تلاش هستند.

  2. سلام نسیم ببخشید تو این عکس دومی این اقاهه که از سمت راست دومیه کیه؟خبرنگاره؟من که بعمرم ندیدمش!!!!!!!!!!!!!!

  3. سلام نسیم ببخشید این اقاهه که تو عکس دومیه از سمت راست … نفره کیه؟ خبرنگاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما که بعمرمون ندیدیمش……. به هر حال روزتون مبارک..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *