شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگاه “تولید پوشاک” در شهرستان دلفان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان لرستان گفت: کارگاه “تولید پوشاک” امسال در شهرستان دلفان راه‌اندازی می‌شود.

تولیدی پوشاک

نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رحمان قلاوند عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در راستای فرامین رهبری و دستورات دولت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کمیته اقتصاد مقاومتی را در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان لرستان فعال کردیم.

وی به پایلوت شدن استان لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با توجه با پایلوت شدن استان فرصت خوبی در لرستان فراهم‌شده که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات را پاسخ‌گو باشیم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان لرستان بابیان اینکه طرح تکاپو برای رونق تولید و اشتغال توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دست انجام است، عنوان کرد: در راستای این طرح مطالعه و شناسایی مزیت‌های نسبی که ممکن است سبب تولید و اشتغال استان شود در حال انجام است.

وی تولید پوشاک را یکی از مزیت‌های نسبی شهرستان دلفان برشمرد و بیان کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی نماینده مردم شهرستان سلسله و دلفان انجام شد مقررشده مبلغ قابل‌توجهی برای تولید پوشاک به شهرستان دلفان اختصاص یابد.

قلاوند با بیان اینکه در رایزنی‌های اولیه  مقررشده حدود ۱۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح تکاپو در شهرستان دلفان اختصاص یابد، گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان نیز برای ۵۰۰ تا ۷۵۰ نفر زمینه تولید انبوه پوشاک را فراهم می‌کند، در این راستا تجهیزات آموزشی که متمایز از  تجهیزات عادی کارگاه‌ها است در اختیار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه  طرح تولیدی پوشاک تا پایان سال ۹۵ در شهرستان دلفان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: با یک شرکت رایزنی‌هایی انجام‌شده تا بخشی از این طرح پوشاک را حمایت و محصولات تولیدشده در بازار عرضه کند، برای  شهرستان الیگودرز نیز پیشنهاد طرح تولیدی به نماینده مجلس این شهرستان ارائه‌شده است که در صورت پیگیری‌های مسئولان اجرایی می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان لرستان یکی از برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان را شناسایی و تعیین تکلیف بخشی از اماکن و سازمان‌های بلاتکلیف  دانست و اظهارداشت:  طی سال‌های گذشته  برخی از اماکن در اختیار فنی و حرفه‌ای قرارگرفته تا از بهره‌برداری شود اما درواقع معطل‌مانده‌اند.

وی افزود: باوجود کمبود منابع و امکانات استان در سال‌های گذشته برخی از ساختمان‌ها به نام اجاره به کارآفرینان غیربومی واگذار و تسهیلات کم‌بهره‌ای که برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در استان در نظر گرفته‌شده به این افراد پرداخت‌شده است.

قلاوند عنوان کرد: این افراد علاوه بر تصاحب ساختمان هیچ‌گونه کارآفرینی و اشتغالی را ایجاد  نکرده‌اند و تسهیلاتی که نیز دریافت کرده‌اند در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری شده و حاضر نیستند این ساختمان‌ها را تعیین تکلیف کنند.

وی بیان کرد: افرادی که برخی از ساختمان‌های فنی‌وحرفه‌ای را تصاحب کرده‌اند علاوه بر اینکه هیچ‌گونه اجاره بهایی پرداخت نکردند این اماکن را به‌صورت اجاره‌ای به افراد دیگری واگذار کرده که با هماهنگی دادگستری استان پیگیری‌هایی برای بازپس‌گیری این اماکن در دست انجام است تا در جهت اشتغال و رونق کارآفرینی استان  قرار گیرد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان لرستان تصریح کرد: تعدادی از کارآفرینان لرستانی که خارج از استان مقیم  هستند شناسایی‌شده‌اند و رایزنی‌هایی انجام‌شده تا امکانی که تخلیه می‌شوند در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته در منطقه چالانچولان  لرستان ساختمان‌هایی از سوی وزارت کار ساختمان‌هایی برای رونق کارآفرینی ایجادشده تا در اختیار آموزش فنی‌وحرفه‌ای قرار گیرد اما این فضاها که حدود ۱۵ ساختمان تجاری است در اختیار شخصی قرارگرفته و تسهیلات دریافتی را در اختیار استان البرز قرار داده است.


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *