سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نماینده تازه نفس دلفان و سلسله با بیان برخی مشکلات دو شهرستان ، گفت برای حل این مشکلات سالهاست کاری انجام نشده است

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان های سلسله و دلفان با وجود بیشترین و بهترین نعمتهای خدادادی، بیکاری مهمترین مشکل مردم است به طوری که دراین دو شهرستان ۲۰ هزار خانوار دارای جوان بیکار هستند…

نسیم دلفان – به گزارش خبرگزاری ایرنا ، یحیی ابراهیمی در سالن همایش الغدیر فرمانداری شهرستان سلسله ، با تاکید بر اینکه در حوزه های مختلف شبانه روز تلاش خواهیم کرد تا چهره محرومیت را از منطقه سلسله و دلفان بزداییم، اظهار داشت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا که شهرستان سلسله به عنوان کانون بیماری در استان معرفی شد، امکانات لازم در اختیار نبود اما با مراجعه به وزارت خانه توانستیم پنج میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان برای شهرستان جذب کنیم.

وی با اشاره به خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های سلسله و دلفان، عنوان کرد: با کمک ۲ میلیارد تومانی خیرین برای سلسله، ۶۰۰ میلیون تومان برای دستگاه اکسیژن ساز و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز اورژانس اختصاص داده شد.

ابراهیمی با بیان اینکه شهرستان سلسله تنها شهرستانی است که درمانگاه تامین اجتماعی ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال رفع این مشکل و احداث درمانگاه برای بیمه شدگان سلسله خواهیم بود ضمن اینکه مجوز ایجاد دانشکده پرستاری بریا این شهرستان نیز گرفته شده است .

نماینده سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه جاده های مال رو در دلفان و سلسله در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند، افزود: هفت سال است که برای راه اندازی تونل اسپژ سلسله هیچ تلاشی صورت نگرفته  است و ۱۹۰ میلیارد اعتبار برای بهره برداری نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال است که هنوز عملیات احداث جاده الشتر به نورآباد ادامه دارد، عنوان کرد: تنها شهرستان هایی  که مرکز ریلی ندارند سلسله و دلفان هستند، این موضوع یکی از مطالبات بهحق مردم این مناطق است و طرح مسیر ریلی الشتر به کرمانشاه نیز باید برقرار باشد.

ابراهیمی با اشاره به متوقف شدن طرح احداث سد تاج امیر دلفان، گفت: باپیگیری های لازم بودجه آن تخصیص داده شده، سد تاج امیر و سد ده پهلوان در دلفان می توانند آب اراضی کشاورزی نورآباد را تامین کنند و تخصیص بودجه برای آنها گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه به زودی عملیات گازرسانی به دهستان قلایی، کاکارضا و سرینجه آغاز می شود، ادامه داد: مهمترین وظیفه ما اشتغال زایی در سلسله و دلفان است زیرا  بیکاری با فاجعه انسانی مساوی است.

نماینده سلسله و دلفان با بیان اینکه ضریب محرومیت در دلفان بسیار زیاد است، بیان کرد: محرومیت در این منطقه بیداد می کند، این یک ظلم آشکار است که بعد از چهل سال از عمر بابرکت انقلاب، هنوز بانوان نورآبادی در مزارع کارگری می کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما کشاورزی و گردشگری است، افزود: در نورآباد با وجود چشمه های آب گرم هیچ جاده ای برای رفتن به چشمه وجود ندارد، در الشتر هم دسترسی به چشمه های بالا دستی کهمان وجود ندارد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گریزی به انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی زد و گفت: مدیران بر اساس شاخص و خارج از نگرش سیاسی و براساس روحیه خدمت کردن به مردم انتخاب خواهند شد، بی شک افرادی را انتخاب خواهیم کرد که دارای بالاترین سطح سواد و توان مدیریتی باشند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سوءمدیریت باعث شده تا منابع ما از بین برود و ۱۳ هزار نفر از جوانان تحصیل کرده ما به علت نبود زیرساخت ها مهاجرت کنند، ادامه داد: تولیدات محصولات منطقه نظیر حبوبات، عسل در دلفان و زعفران سلسله به علت نبود زیر ساخت و کارخانه به بهای ناچیز توسط دلالان خریداری و منجر به تضرر کشاورزان می شود که در این راستا کارخانجات تبدیلی برای محصولات کشاورزی سلسله و دلفان  راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر ایجاد طرح های زود بازده در الشتر و نورآباد برای رفع غبار محرومیت از چهره این دو شهرستان، افزود: براساس ظرفیت های بومی سلسه و دلفان، سرمایه گذار را به سرمایه گذاری این مناطق ترغیب خواهیم کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سلسله رها شده است، ادامه داد: باید با سعی و تلاش کنیم تا با کمک نیروهای انقلابی و به دور از بحث های سیاسی منشا همه مشکلات در لرستان برطرف شود.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *