سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ / لرستان جزء ۱۶ استان پرجمعیت کشور اعلام شد + جدول آمار تفکیکی شهرهای لرستان

نسیم دلفان – به گزارش پایگاه خبری یافته، برابر نتایج کلی سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، استان لرستان با یک‌میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر به عنوان شانزدهمین استان کشور اعلام شد.

بر اساس این گزارش از مجموع جمعیت لرستان، تعداد ۸۹۲ هزار و ۸۸۹ نفر مرد و ۸۶۷ هزار و ۷۶۰ نفر زن هستند که در قالب ۵۰۹ هزار و ۲۵ خانوار زندگی می‌کنند.
در استان لرستان، خرم‌آباد با ۵۰۶ هزار و ۴۷۱ نفر پرجمعیت‌ترین شهر استان است و شهرهای بروجرد با ۳۲۶ هزار و ۴۵۲ نفر و دورود با ۱۷۴ هزار و ۵۰۸ نفر در دوم و سوم هستند.
در این آمارگیری شهر رومشگان و همچنین دوره چگنی کم‌جمعیت‌ترین شهرهای استان هستند.

اعلام نتایج سرشماری سال 1395

در بین استان‌های کشور استان تهران ۱۳ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۳۷ نفر پرجمعیت‌ترین استان در کشور است؛ استان خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر و استان اصفهان با ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر دوم و سوم هستند.
در این آمارگیری استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر کم‌جمعیت‌ترین استان در کشور است.

سایر آمار استخراج‌شده عبارت است از:
  • کل جمعیت کشور در سال ١٣٩۵ به ٧٩ میلیون و ٩٢۶ هزار و ٢٧٠ رسید که نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ۴ میلیون و ٧٧۶ هزار نفر افزایش یافته است.
  • تعداد خانوار ایرانی در سال ١٣٩۵ به ٢۴ میلیون و ١٩۶ هزار و ٣۵ رسیده است که نسبت به سال ١٣٩٠، ٣ میلیون خانوار افزایش یافته است.
  • تعداد خانوار شهری در سال ١٣٩۵ معادل ١٨ میلیون و ١٢۵ هزار خانوار بوده که نسبت به سال ١٣٩٠ به‌اندازه دو میلیون و ۶٩٨ هزار و ۶۴٠ خانوار افزایش یافته است.
  • در سال ۱۳۹۵، ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ مرد در کشور زندگی کرده‌اند که دو میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۷۳ نفر نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش یافته است.
  • تعداد زنان در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بوده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۰، ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۲۸ نفر افزایش یافته‌اند.
  • نسبت جنسی در سال ١٣٩۵ به ١٠٣ رسیده و یک درصد از سال ١٣٩٠ افزایش یافته است.
  • جمعیت ساکن در نقاط شهری از سال ١٣٩۵ معادل ۵٩ میلیون و ١۴۶ هزار و ٨۴٧ نفر بوده است که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ۵ میلیون و ۵٠٠ هزار و ١٨۶ نفر افزایش یافته است.
  • جمعیت ساکن در نقاط روستایی ولی با کاهش محسوسی رو به رو بوده است. در سال ١٣٩۵ معادل ٢٠ میلیون و ٧٣٠ هزار و ۶٢۵ نفر ساکن در روستاها بوده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ٧٧٢ هزار و ٣٨٣ نفر کاهش یافته است.
  • نسبت روستانشینی جمعیت در سال ١٣٩۵ معادل ٢۵.٩ درصد رسیده است که منفی ٢.٧ درصد نسبت به سال ١٣٩٠ کاهش یافته است.
  • نرخ رشد جمعیت در سال ١٣٩۵ به ١.٢۴ درصد رسیده که نسبت به سال ١٣٩۵ صفر درصد افزایش داشته است.
……………….

tavajoh.gif

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *