پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت تفکیک حوزه انتخابیه دلفان و سلسله از نگاه پروفسور علی باقر طاهری نیا


بسیار روشن است که در صورت تفکیک حوزه انتخابیه دلفان از سلسله و تبدیل آن به دو حوزه انتخابیه مردم شریف هر دو شهرستان با آرامش خاطر در پی انتخاب کارآمدترین و توانمندترین کاندیداها خواهند بود…


پایتخت تاریخ و صنعت ایران

در یک نگاه اجمالی و در عین حال جامع و توصیفی به استان لرستان باید اذعان نمائیم و با افتخار از آن یاد کنیم استان لرستان یعنی سرزمین مردمان شریفی که در ارادت به اهل بیت شهره هستند.

مردمی که یکپارچه شیعه و شیفته اهل بیت هستند. آنان که در وفاداری وصداقت انگشت نشان هستند. همانها که در مقابل شاهان زورگو راه را سد می کردند و پیغام تهدید می فرستادند در نظام اسلامی و تحت زعامت امام راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب سربازانی مطیع و مجاهدانی جان بر کف بوده و هستند.

پیشینه تاریخی این ملت، شناسنامه هویت بشر در هزاره های قبل است. این پیشینه در ساخت مفرغ به عنوان صنعت پیشرفته زمان خود برای همه دنیا شناخته شده است. بارها با خود چنین می اندیشم که راستی اگر این پیشینه صنعتی را  استان های پیشتاز کشور داشتند آیا سهم خود را از صنعت امروز کشور هم چون وضع موجود ما مطالبه می کردند؟

اینجانب از کارشناسان و اساتید باستان شناسی انتظار دارم در خصوص بیان ابعاد آن توانمندی بی نظیر لرستان با مردم بیشتر سخن بگویند و اینجانب معتقدم با استناد به همان پیشینه باید لرستان را پایتخت تاریخ و صنعت ایران نامیده و اگر چنین شود و در سطح ملی، لرستان پایتخت تاریخ و صنعت شناخته شود در حقیقت برای توسعه صنعتی استان لرستان ریل گذاری شده است و از همین بستر گام های بلند بعدی را برخواهیم داشت.

شناخت ظرفیت های استان تنها به توانمندی های صنعتی گذشته محدود نمی شود.

نیروی انسانی توانمند، میزان هوشمندی، بهره هوشی، هوش هیجانی جوانان استان سرمایه قابل اعتنایی است که باید به آن توجه کافی نمود. کارشناسان جامعه شناسی و آمار بررسی کنند و به همگان اعلام کنند که سن سواد در شهرهایی از جمله الشتر چقدر است و این پاسخ را با سایر مناطق کشور مقایسه کنند تا معلوم شود چه سرمایه علمی گرانبهایی اینجاست که در بهره وری از آن به حداقل اکتفا شده است.

اصلاح حوزه انتخابیه دلفان و سلسله

اصل ۶۴ قانون اساسی به اصلاح جدول حوزه انتخابیه مربوط می شود یعنی اینکه با لحاظ تحولات اجتماعی و جغرافیایی سیاسی و انسانی و طبیعی پس از گذشت ده سال نسبت به اصلاح حوزه انتخابیه اقدام نمایند.

شهرستان دلفان با مساحت ۲۵۴۵ کیلومتر مربع، دو بخش، ۲ شهر، ۱۰ دهستان و ۴۴۰ روستا و ۱۳۷۶۳۳ نفر جمعیت علاوه بر نیروی انسانی توانمند و جوانانی که در کنکور سراسری بسیار خوش می درخشند باید آن شهرستان را ظرفیت بسیار خوب توسعه کشاورزی دانش محور به شمار آورد. در حالی که زمین های قابل زرع و مناطق کوهستانی و روستاهای فراوان باید به عنوان یک ظرفیت و بستر برای رشد اقتصادی به شمار بیاید به دلایل مختلف امروز وقتی از تعداد زیاد روستاهای آن سخن گفته می شود گویی از یک عامل تهدید کننده و یک نشانه محرومیت سخن گفته ایم.
شهرستان دلفان حلقه ارتباطی استان لرستان با دواستان کرمانشاه و همدان است. آیا تاکنون از این ظرفیت استفاده شده است؟ آیا توجه داریم که نورآباد باید مدخل اتصال ما به بزرگراه کربلا باشد؟

بخش دیگر حوزه انتخابیه سلسله و دلفان شهرستان سلسله است.

الشتر همان دشت زیبا و چشم نواز و همان دشت چشمه های روان است ولی الشتر را نه با این عناصر طبیعی که با استعدادهای انسانی آن می شناسد.

الشتر هم ظرفیت پنهانی است که چون معدنی از طلا تاکنون جزء اندکی از آن برداشت نشده است و ایران اسلامی باید بیش از این از آن توانمندی بهره ببرد.

حال سئوال اینجاست که این حوزه انتخابیه که باید در صف توانمندی های آن مثنوی بلند سرود در مقطع حساس و تعیین کننده انتخابات مجلس شورای اسلامی چگونه عمل می کند؟

آیا همچنان که قلباً و عقلاً باور داریم، جهت گیری خود را انتخاب می نمائیم؟ یا در مقابل تحلیل کسی اصلح تلقی می شود ولی به هر دلیل در مقام عمل اندکی متفاوت عمل می شود؟ آیا فرد اصلح حتی اگر از شهر دیگر باشد. ترجیح دارد یا بعضاً از اصلح غیر بومی عبور می شود؟ به هر ترتیب این قبیل پرسش ها که هر چند برای همه مردم تعریف عمومیت و اطلاق ندارد لکن بسیار تاثیر گذار به چشم می آید، بیانگر بخشی از آسیب های وضع موجود تلقی می شود.

تأثیر بومی گرایی و عمل گرایی در انتخابات شهرستان های دلفان و سلسله

اگر بپذیریم که بومی گرایی، طایفه گرایی، محلی گزینی و شاخص هایی از این دست حجت شرعی ندارند در این صورت باید برای عمل کردن براساس اصولی که واجد حجت شرعی باشند اقدام نمود باید تلاش کرد تا عواملی که انگیزه پایبندی به صلاحیت و شایسته سالاری را افزایش می دهد در میان مردم تقویت گردد.

شایان ذکر است که در خصوص تأثیر بومی گرایی و عمل گرایی در انتخابات مقالات علمی متعدد در مجلات متعدد منتشر شده است که می توان به آنها مراجعه نمود.

تجارب سال های گذشته در این حوزه انتخابیه موید این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی بعضاً موجب تشدید اختلافات ، بروز نزاع و درگیری و برخی تبعات تلخ شده است که نباید آسان از کنار آن گذشت.

بسیار روشن است که در صورت تفکیک حوزه انتخابیه دلفان از سلسله و تبدیل آن به دو حوزه انتخابیه مردم شریف هر دو شهرستان با آرامش خاطر در پی انتخاب کارآمدترین و توانمندترین کاندیداها خواهند بود و در آن صورت برکات آن انتخاب اصلح بیش از هر چیزی به مجلس شورای اسلامی به عنوان اتاق فکر نظام و مشارکت موثر و اثر بخش آن در سطح ملی خواهد انجامید.

پرواضح است که حوزه انتخابیه هم محصول انتخاب خود را به خوبی برداشت خواهد کرد.

حاصل سخن آن که اصلاح حوزه های انتخابیه براساس سه شاخص گستره جغرافیایی ، جمعیت ، مسائل امنیتی انجام می پذیرد.

لذا انتظار می رود استاندار محترم لرستان ، مسئولان محترم امنیتی ، مجمع نمایندگان ، استان آقای سوری نماینده محترم حوزه انتخابیه ، در این فرصت اندک باقی مانده تا طرح موضوع در مجلس شورای اسلامی و اتخاذ تصمیم نهایی با مشورت هم فکری و هم اندیشی بر سر لایحه اصلاح حوزه انتخابیه سلسله و دلفان به تصمیم واحدی برسند و بر همان مبنا تلاش خود را بکار بگیرند که ان شاءا… عنایت خداوند متعال موید انسان های خدمت گذار و نیت های خالص است.

منتشر شده در روزنامه صدای ملت شماره ۴۶۷

۵۹ نظر

  1. جناب آقای طاهری نیا
    تقدیر و تشکر می شود از مقاله خوب تان
    جدأ که جدا سازی این دو حوزه به نفع هر دو طرف است هرچند متاسفانه الشتر فعلأ شرایط جداسازی رو نداره مگه انکه به حوزه دیگری مانند خرم آباد متصل بشه

    • باسلام برای رفع این مشکل نمیشه همان روستاه هایی راکه دردوره ی نمایندگی آقای محمدی به خرم آباد ونورآباد اضافه کرده بود رو به الشتر برگردونند تا هرکدام از دوشهرستان یک نماینده وارد مجلس کنند

    • حرف شما صحیح ولی حضرت عباسی شهرستانهای خرم آباد و چگنی و سلسله همراه با ۷ بخش دیگر و صدها دهستان و روستا و جمعیتی معادل نصف استان باید یک نماینده اضافه شود؟افزایش نمایندگان استان قدرت چانه زنی و بودجه گیری از وزارتخانه ها را بالا میبرد طبق جمعیت استان حداقل باید سه نماینده به حوزه استان ما اضافه شود.الان شهر تهران سی نماینده در مجلس دارد.

  2. موافقی دیگر

    من هم با نظر آقای موافق موافقم
    این جداسازی فعلأ با توجه به موقعیت الشتر امکان پذیر نیست
    هر چند آرزو بر جوانان عیب نیست

  3. یک واقعیت دردناک

    ببخشید جناب آقای طاهری
    یه مقداری روی تعصبات قومی تحلیل نکردی؟؟؟
    واقعأ الشتر جایگاهش همینه که شما نوشتی!!!
    از اون طرف ، چرا آمارهای دلفان رو اینقدر کم کردی؟ به طور مثال مرد مؤمن جمعیت دلفان بیش از ۱۴۵ هزار نفر است و همچنین آمار های روستا و وسعت و دیگر آمار ها
    لطفأ برای اینکه متوجه بشید آقای طاهری روی آمار های دلفان حساسیت خاصی نشون داده و اون رو کمتر نشون داده ، به سایت استانداری و قسمت آمار و جمعیت مراجعه کنید تا براتون ثابت بشه

    • سلام “یک واقعیت دردناک”
      در اینکه صحبت های اقای پروفسور تعصبی بودن یا نه هیچ خللی در اصل مطلب که لزوم تفکیک حوزه انتخابیه است وارد نمی شود.
      دیگر آنکه اگر قرار بود در دادن آمار غلط(به نظر شما) عمدی در کار باشد بنا بر ساختار گفتگو ایشان باید امار زیادی بدن تا میزان بحرانی بودن ادعای خود(تفکیک) را بیشتر اثبات کنند نه اینکه امار پایین بدهند که از اعتبار مطلب شان کاسته شود.
      سوم آنکه منابع امار در ایران متاسفانه ثابت نیست تا همه گان بتوانند به ان استناد کنند(امار ۱۳۸۵، میان دوره ای ۱۳۸۸ و آمار ۱۳۹۰، امار ثبت احوال)
      واقعیت دردناک امروز ما گم شدن درد است نه آمار. دوست عزیز به قول یک جامعه شناس که در توصیه به آلمان شرقی و غربی گفته بود نگران نباشید هرگز نمی توانند میان شما تفرقه بیاندازند زیرا دارای زبان مشترک هستید. اماامروز با آنکه ما در بیرون از این دو شهرستان تا حدودی از هم حمایت می کنیم متاسفانه هنگام فریاد زدن درد بر طبل خودخواهی میزنیم و فراموش می کنیم گناه خود ما و دوستان ما و فرزندان این مرز و بوم تا ابد بر گردن و گرده ی ما بوده و خواهد بود.
      پروفسور را نقد کنید اما از سر دلسوزی برای خود او و برای خاکی(لک زبانان) که از او برآمده است.

    • سلام ادبیات این دوست گرامی به اندازه ای ناراحت کننده و تاسف بار بود حتی بنده که که از منتقدین دکتر طاهری نیا هستم البته نه در این مورد شرمنده این نگاه متعصبانه و مغرضانه شدم و از ایشان عذر خواهی میکنم.

    • فاطمه کولیوند

      به اقای بی سرباز
      واقعا برای خودم متاسفم که همشهری ادمای مثل شما هستم میدان سیاست برای کسانیست که دراصل اول ادب ونزاکت را رعایت میکنند نه ادم های کوچه وبازار که الفبای صحبت کردن یومه ی را نیاموخته اند اگر روزی توانستید بر حسادت خود نسبت به یک رقیب که باتلاش های فراوان به مدرکی رسیده ک نه تنها برای خانواده خود بلکه برای شهر واستان خود افتخار افریده است غلبه کنید وبا احترام کامل با ایشان به رقابت بپردازید اجازه حضور درباب سیاست رادارید واگر شما عرضه دارید همان مدرک پروفسورا را در پیام نور بگیرید هرچند ایشان دانشجوی دانشگه همدان بوده اند ودیگر اینکه هیچ دانشکده پیام نوری تا مدرک پروفسورا راشامل نمیشود…………….
      هرچند در شان ومنزلت خود نمیدیدم که با ادم بی منطق و… چون شما دهن به دهن شوم ولی من خون پررنگ الشتر سرزمین غیوران در رگ دارم نمیشود بی تفاوت به همه چیز از کنار مساأل رد شد وگرنه از گذشته ها خوش گفته اند:…

  4. جناب حضرات نسیم دلفان از کی تا بحال یک دکتور پیام نوری به مرحله پرفسوری رسیده است .شاید شما واقعاًاز روی ریش اشخصاص را دارای جایگاه می دانید این آقای طاهری محترم از پرفسوری حتی ریشش را هم ندارد .بسه تورا خدا بس کنید .همه ی اینها نشانه ی عقب ماندگی ماست اگر طرفداراین آقاهستید هرروز برایش تبلیغ کنید اما شایسته ودرست .
    با این اوصاف پرفسور حسابی برایش رقیبی در الشتر پیدا شده.مضحکه است .{البته با عرض پوزش از جناب طاهری عزیز }
    بر روح اموات کسی لعنت که این کامنت را حذف می کند
    است .

    • آیا درج این مقاله که به درخواست خود آقای طاهری نیا بوده نشانه طرفداری ما از ایشونه؟؟؟
      این مقاله برداشتی از روزنامه صدای ملت بوده با همین لقب پروفسور برای نگارنده
      جهت اطلاع شما عرض میکنم ، جناب آقای طاهری نیا درجه علمی پروفسوری (استاد تمامی) را سال گذشته دریافت کردند لطفأ در موردی که اطلاع دقیق ندارید اینگونه خود را ضایع نکنید.
      بر شماست که اگر شک دارید تحقیق بفرمایید
      من به روح اموات بیچاره که دستشان از دنیا کوتاه شده و فرزندان “خلف شان” اینگونه از آنان یاد می کنند کاری ندارم اما میگویم بر شما لعنت اگر در این باره تحقیق نمیکند از دانشگاه بوعلی استان همدان

    • آقا بی سرباز
      فکر نکنم ما حق توهین به دانشگاه پیام نور را داشته باشیم هر چند در مورد دکتر طاهری نیا عرض کنم که ایشان در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی منتسب به شیخ امید علی دکاموند- مرحوم ملا طاهر و مرحوم شیخ علی طاهری در شهرستان الشتر پا به عرصه زندگی گذاشت. وی بعد از طی مقاطع تحصیلی مختلف و با کسب رتبه ممتاز در تمامی مقاطع تحصیلی (دپیلم– کاردانی– کارشناسی- کارشناسی ارشد فارغ التحصیل گشت) ایشان دکترای خود را از دانشگاه تهران با معدل ۱۹/۱۰در سن ۳۰ سالگی اخذ نمود(برداشت از وبلاگ حامیان دکتر طاهری نیا)
      پروفسوری یک مرتبه علمی است که افراد بر اساس مدارک علمی به آن دست پیدا می کنند و از ان پس به وی استادتمام(پروفسور) می گویند خواه این شخص دکتر حسابی باشد خواه دکتر طاهری نیا هر چند در میان اهل علم حرمت افراد زیادی را نگه می دارند که ممکن است یک روز در دانشگاه تدریس نکرده باشند.
      ندانستن و حرف زدن نشان عقب افتادگی است و فرزندان خود را کوچک کنیم چون از بزرگ شدن هراس داریم. فریاد کنیم که فرزندانمان سر برآورند که ما هستیم و زنده ایم و فرزندان خاکی هستیم که از نظر هوش و استعداد از جاهای دیگر کم نداریم.
      دست در دست هم دهیم به مهر…..

    • سلام در جواب آقای بی سرباز جمله ای از البرت انیشتین به ذهن آمد که میگفت..دو چیز نهابت ندارد اول جهان آفرینش وکهکشانها و دوم حماقت انسانها ؟درمورد اولی شک دارم و در مورد دومی اطمینان

    • بی سرباز احترام بهت نمی زارم
      توکه به اموات کارداری ای کاش به گذشته خودت بپردازی که ببینی چهکسی …………… تا توهین نفرمایی

    • ایمان مرادی

      متاسقم براتون. بیان ادبیاتتون واقعا مایه ننگ لکستانید.بابا اصل مطلبو ول کردین رو چی بحث می کنید؟؟؟

  5. علی باقر طاهری نیا

    سلام دوستان
    من طاهری نیا هستم الان هم که این پیام را برای شما میگذارم به عنوان معاون علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در دفتر معاونت پیام های شما را مطالعه کردم
    همین اندازه که دوستان مسائل مهم را از مباحث روزمره متفاوت بدانند و به ان بپردازند بسیار جای سپاس دارد
    یقین بدانید پاشنه اشیل انتخاب های گذشته ما همان تعصبات نامطلوب میان دو شهرستان است در انتخابات دوره هشتم در جمع عموم مردم الشتر گفتم نماینده نورابادی قوی و با انصاف را بر نماینده ضعیف الشتر ترجیح می دهم … و همچنان بر ان عقید ه ام …
    ضمنا در خصوص امار جمعیت شهرستان دلفان که فرمودید به سایت استانداری قسمت امار مراجعه شود من همین کار کردم و کپی ان را نیز در ادامه همین کامنت اوردم بخوانید و ببینید که انچه بنده در مصاحبه ام گفته ام مربوط به سال های اخیر است و انچه در سایت استانداری قرار دارد مربوط به امار سال ۷۵ می باشد.به هر ترتیب از اینکه یاداشت حقیر طولانی شد عذر خواهی می کنم

    خانوار و جمعیت بر حسب جنس در نقاط شهری و روستایی بر اساس آمار جمعیت سال ۱۳۷۵

    شرح
    تعداد خانوار
    جمعیت

    دلفان
    ۱۲۸۰۷۸

    بخش کاکاوند
    ۲۴۱۲۰

    بخش مرکزی
    ۱۰۲۶۰۸

    • جناب طاهری نیا
      برابر این آمار که شما به دست آوردید جمعیت دلفان ۱۲۸۰۷۸ نفر است ، پس چطور نوشتید ۱۳۷۶۳۳ نفر
      منبع شما کجا بوده؟
      مطمئنأ برابر آمار سرشماری سال ۹۰ هم نبوده چون در این آمار دلفان ۱۴۴۱۶۱ نفر ذکر شده و معلوم نیست آمار شما از چه منبعی استخراج شده
      برابر آنچه در سایت آمار ایران منتشر شده جمعیت دلفان ۱۴۴۱۶۱ نفر و جمعیت الشتر ۷۳۱۵۴ نفر است یعنی تقریبأ نصف
      آمار واقعی این است که من منتشر کردم تحقیق نمایید تا متوجه درستی حرفم شوید ، آمار شما و همچنین چیزی که “یک واقعیت درناک” (بیش از ۱۴۵ هزار نفر) گفته هیچ کدام درست نیست.

      • دست شما درد نکند که با این دقت آما را پیگیری کردی….
        این کار قابل تقدیر است اما کاش در مورد سایر بخش های گفتگوی دکتر طاهری نیا هم نظر می دادی.
        این آمار شما نشان می دهد که درد و لزوم تفکیک این دو حوزه بیش از ان چیزی است که پروفسور گفته اند پس تلاش کنیم که از این گفته دکتر حمایت کنیم و مسئولین را به اهمیت این موضوع توجه دهیم تا این درد اکنون برایش چاره ای شود زیرا فردا ممکن است آنقدر دیر باشد که مجبور شویم برایش فاتحه بخوانیم

    • بماند کی هستم

      سلام بر مرد نورانی و انسانی وارسته .انسانی که افتخاره لرستانه.
      جناب آقای دکتر طاهری نیا داداش من در تربیت معلم خرم آباد هم دانشجو و هم اتاق حضرتعالی بود و چند بار نیز به اتفاق خانواده از نورآباد اومدیم منزل شما در الشتر از اون روزا تشخص و انسانیت و…از سر و روی شما میبارید و من و امثال من که از نزدیک شما رو میشناسیم میدونم چه انسان بزرگی هستی .به خاطر همین و به خاطر ما از نورآبادیها دلخور نشو چون زمان بهشون ثابت میکنه انسان درستی هستی.سپاس

    • ایمان مرادی

      سلام استاد خواهش می کنم از دلفانی ها دلگیر نشوید…به هر حال هیچ یک از ما در توان علمی و اخلاقی شما هیچ شکی نداربم.
      امیدواریم با کسب توانایی سیاسی نیز بتوانید نماینده شایسته ای برای این دو شهرستان باشید مطمئن باشید ما نورابادی ها نیز پشت شما خواهیم بود.باارزوی موفقیت برای تمام اهالی لکستان

  6. دکتر طاهری نیا ی عزیز
    سلام و درود بر شما
    من حرف شما را تایید میکنم که یک فرد قوی از هر کدام از شهرستان الشتر و نورآباد بر همه نامزدهای هر دو شهر ارجعیت دارد.
    من یه سؤال دارم ، چرا از شرکت در انتخابات انصراف دادید؟
    آیا با این کارتان واقعأ شما هم خود را مقصر نمیدانید در انتخاب اشتباه مردم
    آیا واقعأ کسی که شما به نفعش انصراف دادید از شما ارجعتر بود؟ نگویید که به نفع کسی کنار نرفتید که خنده دار است
    قبول کنید اشتباه از شما هم بوده

    • آقای نوریان سلام
      بنده چون اخبار اقای دکتر و برخی از دوستان دیگر کاندید دوره های قبل را دنبال می کنم مانند شما در پی این پاسخ بودم و از طریق یکی از دوستان فایل سخنرانی ایشان را بدست آوردم آنچه دکتر بهانه ی کناره گیری خودشان در ان سخنرانی اعلام می کند فرار از تکرار فردی دوباره است و می گوید من نمی خواهم افراد تکراری به مجلس بفرستیم حال هرکه می خواهد برود. ایشان در ان سخنرانی ها هرگز از فرد خاصی نام نبردن حتی در ان سخنرانی بر انتخاب اصلح نورابادی و بر غیر اصلح الشتری ترجیح دادن تا بگویند نوراباد و الشتر از تکرار رهایی یابند.
      راستی دوست عزیز چند سالته و واقعا در طول این چند سال به کیا رای دادی اسم ببر تا بدانیم چقدر درد انتخاب اصلح داشتی( خود دانی و خدا)

  7. سلام دوستان عزیز میخوام درپیشگاه شماومحضر استاد ارجمند جناب آقای پروفسورطاهری نیا جسارت بخرج دهم چندنکته را ذکر کنم اول خطاب به اون عزیزی که درمورد صحت ارقام آمارجمعیتی ارایه شده توسط دکترطاهری نیاسوال پرسیدن باید عرض کنم که باچندین بار جستجودراینترنت کامل صحت آمارداده شده توسط ایشان تاییدشد.وخطاب به اون عزیزی که درمورد جایگاه وکرسی علمی دکتر طاهری نیانظردادن عرض میکنم که برویدسوابق علمی ودانشگاهی ایشان رو مطالعه بفرمایدهمین بس که بگویم سایت رسمی انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی ایشان را فخر وخزانه دار انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی دانسته.همچنین ایشان جز معدودنخبگان لرستان میباشن که افتخار عضوهیت علمی و داشتن کرسی استادی بزرگترین دانشگاه خاورمیانه یعنی دانشگاه نهران راهم اکنون دارامیباشند و جمیع افتخارات علمی دیگر………..این یک روی قصه بنده حقیر میباشد روی دیگر قصه اینست تاکی؟وبراچه؟آیا تاریخ برامون نسخه نشدچرا باید به افترا روبیاریم.پس این افترا وافترق چه هدفیس؟آیا شده تاحالا دس به مقایسه بزنیم وبگیم دنیا کجاس وماکجایم وبگیم چگونه ما ماشدیم؟بسه دیگه برطبل افترا وافتراق زدن بسه اراده خدابا دلهایه مهربانه در فضایه تفرقه وکینه اراده خدامحقق نخواهدشد.

    • سلام منم شنیدم دکتر طاهری نیا خیلی با سواد و بسیار مهربانه.اتفاقا چندتا از بچه های نورآبادکه که از دوستانم هستن و دانشگاه تهران هستن و جدیدالورود بودن برای حل مشکلاتشون به دکتر مراجعه کردن دوستام میگفتن از برادرشون بیشتر دوستشون داشته و در حل کردن مشکلاتشون سنگ تمام گذاشته….

  8. `پروفسور عزیز مار از یک سوراخ دوبار نیش نمیخورد پارسال همه به نفع سوری کنار رفتید این دور دیگه گولتون رو نمیخوریم

  9. درود بر استاد عزیز
    جدایی این دو حوزه اگر به واقعیت بپیوندد هر دو شهرستان به پیشرفت های چشمگیری دست خواهند یافت
    دوره گذشته مقدمات این تفکیک فراهم شد اما دو تن از نمایندگان سابق با تمام توان مخالفت کردند
    اولین نماینده مخالف شیخ محمدی بود چون می دانست آراء خوبی از الشتر دارد و اگر دلفان جدا شود کاملأ به ضررش تمام می شود
    دومین نماینده مخالف رحیمی نسب (نماینده خرم آباد) بود چون وی از طایفه بیرانوند است و می دانست اگر الشتر جدا شود طبیعتأ با توجه به جمعیت و وسعت شهرستان استحقاق یک نماینده مستقل را ندارد لذا به خرم آباد متصل خواهد شد و یک نماینده به مرکز استان اضافه می شد لذا چون از مزید شدن و اتحاد حسنوندها می ترسید و به ضرر بیرانوندها تمام می شد با تمام توان مخالفت کرد
    این دو نفر سود خود را بر تمام مردم این دو شهرستان ترجیح دادند
    البته خدا هم جوابشون رو داد و هر دو شکست سنگینی خوردند

    • پوریا فرج الهی

      با سلام خودتان می دانید که لرستان سی و شش سال است که در تلاطم جریان های سیاسی است که شاید طایفه گرای در این استان رو به فراموشی سپرده است آقای ملکشاهی راد اون جون جونی عزیزتان خودشان می دانند که پشت پرده جریان های سیاسی که با آقای …… پشت پرده داشتند خود نمی توانست این حوزه را جدا نماید جناب آقای صابر آقای رحیمی نسب یا آقای محمدی چه چیزی در گرو داشتند که سلسله مستقل نشود

  10. من راه تو را بسته، تو راه مرا بسته
    امید رهایی نیست وقتی همه دیواریم
    دکتر طاهری نیا عزیز با اقرار به شایستگی شما…

  11. لبیک یا حسین

    جناب آقای طاهری نیا من همشهری شما هستم،پروفسور یا دکتر یا القاب و عناوین دیگه در زمان قاجار وتوسط امیرکبیر جنت مکان مذموم شناخته شد؛مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید،مردم شهرت خیلی باهوشن،یه پیشنهاد برات دارم یه چندسالی برو دنبال درس و بحث همه این فعالیتهای نیم بند و سبک انتخاباتی رو هم تعطیل کن اگه استحقاقی در شما هست قطعا مردم خودشون سراغتون میان

    • من مطمئنم شما همشری دکتر نیستیداگه هم هستیدطرفدار کس دیگری هستید وگرنه چه خدمتی بهتر از اینکه مردم دوشهر را از این دشمنی وکینه نجات داداگه دوشهر از هم جدا بشن چه ظلمی به تو میشه

  12. سلام خسته نباشی :چون نماینده فعلی در جدا نشدن این دو حوزه ذینفع است سعی در کارشکنی دارد اگر بشه او را متقاعد کنی خوبه متشکریم پروفسور

  13. اگه بشه به سود هر دو شهرستان است لطفا پیگیری کن دکتر

  14. اینکه اگر این دو شهرستان هر کدام نماینده خودشونو تو مجلس داشته باشن که خیلی عالیه، ولی دوستان با یه تحقیق ساده متوجه خواهید شد که اینکار توسط یه معلم دانشگاه و پیگیری هاش به ثمر نمیشینه؛طاهری نیا میتونه مقاله بنویسه، برای مسوولین ایمیل بفرسته،یا تو سفرای استانی رییس جمهور یا از طریق دفاتر پاسخگویی ریاست جمهوری در استانداری ها به رییس جمهور نامه بنویسه؛ ولی اینکه علی باقر بتونه الشتر و نورآباد رو با پیگیری های خودش صاحب نماینده جدا کنه یکم طنز تلخی بنظر میاد.باور کنید آقای طاهری تعقل و تفکر با ورود تکنولوژی و رفتن جوانان به دانشگاه کم کم داره جزیی از ما الشتری و نورآبادی ها هم میشه،دیگه نمیشه مارو راحت گمراه کرد،آقایون کاندیداها یکم بیشتر تلاش کنید،ما بزرگ شدیم

  15. اول اینکه ایشون پروفسور نیستن ! دوم اینکه مطمئنا در محاسن این جدایی شکی نیست ولی ایشون دارن سنگ خودشون رو به شینه میزنن که به رویای نماینده شدنشون برسن هنوز یادمون هست که جو طایفه ای که ایشون به انتخابات ۸۶ دادن! کسی که بااین تحصیلات بخواد از آب گل آلود طایفه گریی و تهییج مردم نتیجه بگیره وای به حال افراد بیسواد

  16. سلام خدمت دکتر طاهری نیا.دکتر شخصا شما نمیشناسم ولی دوستان زیادی در همون روستای(دکاموند)که شما توش بزرگ شدید دارم متاسفانه یا خوشبختانه از کسانی پرسیدم که نسبت به شما شناخت کامل دارن و همه هم از غرور و تکبر شما و خانواده شما صحبت میکردند و شاید نزدیک به ده نفر همین موضوع رو تایید کردن.شما اگه فکرت رو بیشتر روی مسایل عملی مشغول کنی بیشتر پیشرقت میکنی مردم الشتر فهمیده ان اگه از شما خوششون میومد اینجور در موردتون صحبت نمیکردن.و در آخر کرسی انتخابات رو به کسانی واگذار کن که تا الان به مردم الشتر خدمت کردن نه شما که بهترین کارت برای مردم الشتر سخنرانی در قبرستانهاست آن ههم برای تبلیغات انتخابات.

  17. دکتر من دانشجوی شما بودم ترم آخر دانشگاه با شما درس داشتم با وجود این که متاهل و کارمند بودم شما نمره ۹من رو ۱۰نکردید با وجود این که از تمام مشکلاتم خبر داشتید اون زمان جواب سلام ما رو هم نمیداید ولی از دوستان شنیدم از زمانی که قصد کاندید شدن در مجلس را دارید مهربان شده اید اگه یه روزی نتیجه انتخابات با اون یک رای من مشخص بشه به شما رای نخواهم داد به خاطر اون همه غرور و تکبر که به همشهری خودتون سلام هم نمیکردید.آب نخورد زمینی که بلند است دکتر

  18. دکتر جمع کن برو دنبال درس و مشقت ما نخوایم به شما رای بدیم باید کی رو ببینیم .در ضمن ادبیات عرب چیه که دکتراش چی باشه .رشته مزخرف تر از ایین وجود نداشت بخونی این رشته شما به درد همه چی بخوره به درد سیاست میخوره .

    • جهت اطلاع مخاطبان گرامی
      آی پی هایی که با مشخصات الشتر – سلسله – دانشجو – حسنوند کامنت گذاشته و دکتر طاهری رو مورد حمله قرار داده همگی مربوط به یک نفر بوده که با نامهای مختلف نظرات خود را درج کرده است.
      از یک سو گفته من دانشجوی شما بوده ام و در جایی دیگه نوشته من شما را نمی شناسم بقیه قصه را خودتان قضاوت کنید!!!

  19. سلام خدمت دکتر طاهری نیا.دکتر شخصا شما نمیشناسم ولی دوستان زیادی در همون روستای(دکاموند)که شما توش بزرگ شدید دارم متاسفانه یا خوشبختانه از کسانی پرسیدم که نسبت به شما شناخت کامل دارن و همه هم از غرور و تکبر شما و خانواده شما صحبت میکردند و شاید نزدیک به ده نفر همین موضوع رو تایید کردن.شما اگه فکرت رو بیشتر روی مسایل عملی مشغول کنی بیشتر پیشرقت میکنی مردم الشتر فهمیده ان اگه از شما خوششون میومد اینجور در موردتون صحبت نمیکردن.و در آخر کرسی انتخابات رو به کسانی واگذار کن که تا الان به مردم الشتر خدمت کردن نه شما که بهترین کارت برای مردم الشتر سخنرانی در قبرستانهاست آن ههم برای تبلیغات انتخابات.

  20. سلام خدمت آقای دکتر .دکتر یه سوال ازتون داشتم با توجه به این که احتمال استانی شدن انتخابات وجود داره اگه استانی بشه باز هم واسه انتخابات مجلس کاندید می شید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  21. به نظر بنده آقای دکتر طاهری نیا خیلی بهتر است در سنگر تعلیم و تربیت باشند تا سنگر قانون گذاری زیرا مبحث قانون گذاری کسی را میطلبد که حداقل در یکی از علوم چون اقتصاد ،سیاست، بهداشت،کشاورزی، مهندسی و غیره آشنایی داشته باشند چون مردم مناطق لرستان بیشتر نیازمند توسعه در این بخش ها هستند و دکتر طاهری نیا با توجه به رشته در سیستم اموزش عالی خدمت کنن خیلی بهتره

  22. آقای دکتر طاهری نیا واقعا با سواد و دلسوز و کاردانه
    من هم در دانشگاه بوعلی و هم در دانشگاه تهران سعادت دیدار ایشون رو داشتم
    به نطرم تنها کسی که توی نامزدها میتونه دلسوزانه واسه الشتر و نوراباد دل بسوزونه اقای دکتر هستن
    ایشون میتونه در مجلس میتونه به جایگاه ریاست مجلس هم برسه با اراده و ارتباطی که داره
    و این مهم واسه الشتر و نوراباد یه نقطه عطفه
    این دوتا شهر در لرستان غریب افتادن..باید یه نفر دلسوز باشه که ثابت کنه مردم این دو شهر حقشون بیشتر از ایناس
    برادران لر هم که ماشاله همیشه این حق مردم کرد( لک های الشتر و نوراباد) رو ناحق کردن
    امیدوارم ایشون نماینده بشن ..ایشاله

  23. در جواب دوست متعصبمون که حس ناسیو نالیسمیش گوش فلک رو کر کرده بایستی به اطلاعش برسونم چه خوب بود موقعی که می خواست به آقایا بیسواد قبلی راءی بده دکمه استارت ای کی یوش رو باز میکرد و میفهمید که سواد خواندن و نوشتن هم ندارن ولی الان در مورد پروفسور دکتر آمار دقیق و خیلی چیزای دیگه نظر میده (آنکس که نداند و نداند که نداند تا ابدالدهر در این جهل مرکب بماند و بماند ) بمان که خوب جایی داری شایسته ات همونجاست

  24. عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه سروران گرامی وعرض سلام ویژه خدمت پرفسورطاهری نیا.یه مطلبی روخدمت شما عزیرانی که باتعصبات قومی قبیله ای صحبت میکنید عرض کنم اول اینکه شهرنورابادیکی ازشهرهای فرهنگی وبااثالت این استان میباشد عزیزان ایااقای طاهری نیااشتباه کردن درمورداستقلال این دوشهرستان اقداماتی روانجام داده اند واقعاجای تاسف داره که اینقد درک این موضوع برایتان دشوارشده است.درضمن جناب پرفسورطاهری نیایک شخصیت ملی است که درحال حاضر افتخارلرستان ودراینده ای نزدیک افتخارایران خواهدشد.دوست عزیزی که کلمه پرفسوربرات قابل هظم نیست امااین رابدان شماهم تلاش کنیدحتمابه اون درحه خواهیدرسید

  25. سلام
    دوستان باورکنیداینوجدی دارم میگم شخصیت جناب طاهری نیا فراترازاین است که تلاش میکنه برانمایندگی مجلس شدن.جناب طاهری نیاباعرض تاسف بایدبگم شماداری براکسانی شخصیت خودتوسبک میکنی که حتی بلدنیستن املای دکتررودرست بنویسن که مینویسن (دکتور)…….ببین طرف پرفسور کیاهستن خدایا………..

  26. سلام خدمت استاد فرهیخته دانشمند ارزنده ومردمی ! ان شاالله با شعور بالای سیاسی وعلمی مردم غیور سلسله ودلفان با انتخاب این شخصیت برجسته ثابت خواهند کرد مردمی علم گرا هستن نه تعصب گرا

  27. دید گاه بسیار خوب و منطقی است اگه دو شهرستان نماینده مستقل داشتند.

  28. سامان رضایی از کرداباد

    دکتر عزیز همه ی ما میدانیم که این دوره حق شماست واین شایستگی رو دارید که به مجلس راه پیدا بکنید ومردم این درک رو دارن که شما رو انتخاب کنن خواهشا در صحنه باشید

  29. دوستان٬ به فردی رای دهید که عزت سلسله و دلفان را حفظ کند ٬یک پروفسور را به مجلس فرستادن افتخار نیست؟خوب تحقیق کنید که فردا برای ان رایی که در صندوق اندختید دلیلش را میپرسند امیدوارم که دلیل؛تعصب قومی قبیله ای نباشد

  30. روح اله امیری

    سلام دکتر جان به شخصیت اخلاقی وعلمی شما افتخار می کنم وبرای افرادی نظیر شما احترام خاص قائل هستم واز خداوند بزرگ آرزوی سلامتی وموفقیت شما در انتخابات سلسله ودلفان ودیگر مراحل زندگی خواستارم . امیری

  31. احمدمحمدپور

    با سلامخدمت هم وطنان عزیز
    بنده اهل تهران هستم و در سال ۹۲ توفیق خدمت کنار جناب طاهر نیا رو داشتم.انصافا انسان بزرگوار و شریفی هستند و نکته قابلتامل نوع مدیریت ایشون بود که خیلی موجب محبوبیتشون شد.کاری به انتخابات ندارم ولی قدر چهره های شاخص کوی و برزنتون رو بدونید.ایشان در دانشگاه فرهنگیان معاون دانشگاه بودند.در واقعپست ملی داشتند.کاش ساکن اونجا بودم و می تونستم به ایشون رای بدم.
    شک نکنید رتبه ی استاد تمامی ایشون قابل توجه هست.

  32. من کاملا موافقم و اطمینان دارم که یک روز سلسله از دلفان به دست جناب آقای طاهری نیا تفکیک خواهد شد.
    به نظر من باید یه نفر با سواد مجلس وارد شود تا کاری مفید در جهت نوسازی امور الشتر انجام دهد.
    ما اهالی سلسله افتخار می کنیم که یک با سواد را به مجلس بفرستیم.
    هر کی موافقه لایک کنه…

  33. شاگرد همیشگی شما

    با سلام خدمت تمام دوستان.
    من پروفسور رو از نزدیک میشناسم و به شخصیت علمی ، بااخلاق و مهربان ایشان ایمان دارم.پروفسور فردی فرهیخته و با خدا هستند.باتمام وجود به خاطر داشتن فردی به بزرگواری و باسوادی پروفسور در شهرستان خودم افتخار میکنم.عزیزی که درمورد سوابق علمی پروفسور مطالبی را نوشته بودنند فقط گوشی کوچکی از آن را نوشتن.من در دانشگاه بوعلی سینا همدان درس خواندم و در طول تحصیل باافتخار به وجود پروفسور افتخار میکردم.در دانشگاه بوعلی سینا ویژگی های زیادی را برای دکتر عنوان میکردنند اما سه ویژگی آنها را خیلی دوست دارم(مدیر کاردان،باهوش،دلسوز).دوستان آیا شرط یه سیاستمدار خوب داشتن مدیریت و هوش بالا نیست؟وبنظرتان داشتن یک سیاستمدار دلسوز برای ما شهرستان سلسله و دلفان ضروری نیست؟آیا کافی نیست دست از انتخاب های نادرست بکشیم.وقتی این ویژگی ها را برای پروفسور عنوان میکردنند حسرتی بزرگ در دلم داشتم ،درست است که همه ی ایران سرای من است و هرکسی در هرجای ایران درهرمنسبی باشد باید دلسوزانه کار کند ولی واقعا وقتی دکتر برای شهر دیگری اینقدر دلسوز است آیا ازهوش و مدیر بودن خود دلسوزانه برای پیشرفت سلسله و دلفان استفاده نمیکنند.اگرپروفسور ازعنوان پروفسوری برای خود استفاده میکنند هدفشان فخرفروشی نیست پروفسور دریکی ازمصاحبات خود عنوان کردنند که هدف ایجاد انگیزه درجوانان برای تحصیل کردن وپیشرفت کردن است.ای مردم سلسله و دلفان بارها بوده که در شهرهای مختلف اسم شهرستان خودرا عنوانکردیم حتی اسم آن را نمیدانند،آیا اگر پروفسوری را مثل پروفسور طاهری نیا که شخصیت ملی هستند را به مجلس میفرستادیم دیگر شهری گمشده ای درایران نبودیم وآیا اگر از شهرهای عشایر نشین و کوچک سلسله ودلفان پروفسوری نماینده ما میشود ،مانند قهرمانانی نبودیم که بر سکوی اول با مدال طلا ایستاده ایم و پروفسور مدال طلای ما نبود که میتوانستیم به وجودش در مجلس افتخارکنیم.هرچند الان هم به خاطر داشتن دکتر افتخار میکنم.آقای دکتر بخدا یکی از افتخارهای زندگیم این است که به پروفسوری مثل شما رای دادم.هرچند نتیجه آرا چیزی دیگری بود ولی همه مردم سلسله و دلفان و بخصوص سلسله میدانند که پیروز میدان شما بودید و ما داشتن نماینده ایی به شایستگی شما را به خاطر غرض ورزی و حسادت ازدست دادیم.کاش رقبای شما با رقیب نخبه خود مهربان بودنند.هرچند پروفسور عزیز میدانم که شما به داشتن این منصب احتیاجی ندارید و فقط برای اینکه دردی را ازمردم حل کنید پا به میدان گذاشتید پروفسور عزیز ما به شما احتیاج داشتیم.پروفسور عزیز تمام کسانی که به شما رای دادند با تمام وجود شما را دوست دارند و به شما افتخار میکنندو کسانی که به شما رای ندادند با تمام وجود به شایستگی شما ایمان دارند و در تمام شهر زمزمه های پشیمانی از غرض ورزی که نسبت به دکتر داشتند به گوش میرسد.هرچند من میدانم که پروفسور را درآینده ایی نزدیک در عرصه های دیگر میبینیم هرچند تمام طرفدار شما خودرا برای ۴ سال دیگرآماده کردنند تا با افتخارپروفسوری مثل شما را به مجلس بفرستیم (البته اگر پروفسور عزیز خواهان دادن این افتخار را به ما باشند.بی صبرانه منتظریم دکتر).برای سلامتی شما و موفقیتان دعا میکنم.

    (نبوغ را به عبارت دیگر می توان پشتکار،بردباری و شکیبایی دانست. به امید موفقیت استاد بزرگوارم پروفسور دکتر طاهری نیا.)

  34. امیر احمد نجف پور

    بترکه چشم اونهایی که چشم دیدن طاهری نیا را ندارن ترا به خدا خودتون را با طاهری نیا مقایسه نکنید مشتی بی سواد بی فر هنگ حیفه قابل قیاس نیست ما به دکتر افتخار می کنیم هزار بار هم که بعضی افراد نظر بدون کارشناسی بدن اقای دکتر طاهری نیا از همه لحاظ ارجعیت دارن درود بر طاهرینیا ای کاش اونهایی که نظر روی طاهری نیا دارن می شناختیم ببینم در چه زمینه ای وتاچه اندازهای علم دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *