پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

وقتی شکرخان ، مرد عاجز و محجور دلفانی خبرساز می شود!!! / ماجرای مرگ پیرمرد دوره گرد در بیمارستان نورآباد چه بود؟

تکرارحادثه تلخ بیمارستان خمینی شهر این بار در بیمارستان ابن سیناى نوراباد دلفان!!!


نسیـــم دلفـان – متاسفانه روز گذشته خبری بسیار ناراحت کننده که احساسات مردم را جریحه دار کرد در فضای مجازی (گروه های تلکرامی شهرستان دلفان) منتشر شد.

خبر این بود:

تکرارحادثه تلخ بیمارستان خمینی شهر این بار در بیمارستان ابن سیناى نوراباد دلفان؛

شب گذشته مورخ ٩۵/۵/١٩ فردی (به نام شکرخان که شخصی محجور میباشد) به دلیل احساس درد در قسمت قفسه سینه به بیمارستان ابن سینا دلفان مراجعه میکند که به دلیل نداشتن هزینه های ویزیت بیمارستان پذیرش نمیشود و با تمسخر و بی احترامی از طرف کارکنان این بیمارستان (بعلت محجور بودن) وی را بیرون میکنند.
که متاسفانه فرد مراجعه کننده به دلیل عدم توجه و رسیدگی از طرف پرسنل در حیاط بیمارستان جان خود را از دست میدهد.
این مسئله با واکنش شدید مردم حاضر در بیمارستان مواجه شد که باعث درگیری لفظى مردم حاضر با پرسنل بیمارستان شد ، مراجعین نسبت به این ظلم آشکار واکنش شدید نشان دادند.

با انتشار این خبر ، بالافاصله خبرنگاران پایگاه های خبری دلفان امروز و همچنین نسیم دلفان ، به بیمارستان ابن سینا مراجعه کرده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

در حضور رییس شبکه بهداشت ، حراست این شبکه ، مدیریت بیمارستان ، مدیر داخلی ، حراست بیمارستان ، مدارک مرتبط به این بیمار که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

فیلم دوربین های مداربسته بیمارستان نیز بررسی شد و قسمت های مربوط به این “بیمار فوت شده” بازبینی گردید.

دست آخر به سردخانه بیمارستان مراجعه کردیم و جنازه را مورد بررسی دقیق قرار دادیم.

اول اینکه این مرحوم شکرخان نبود بلکه شباهت بسیار اندکی با ایشان داشت.

دوم اینکه وی با لباس بیمارستان فوت شده بود و این نشان می داد به محض ورود به بیمارستان طبق روال عادی و مانند سایر بیماران پذیرش شده است. حتی آثار تزریق سرم و سایر اعمال مورد نیاز روی بدنش موجود بود و همچنین کنار ابرو بالای چشم چپ وی بخیه شده بود.

بررسی ها نشان می داد “این بیمار فوت شده” یک دوره گرد اهل خرم آباد بوده است.

تمامی اینها و نیز ملاحظه فیلم و مدارک نشان می داد که شایعات مطرح شده مبنی بر عدم پذیرش و بی حرمتی کاملأ بی اساس بوده است.

متاسفانه برخی کانال های تلگرامی نیز به این خیال که این خبر مستند بوده به این شایعات دامن زده و احساسات مردم را جریحه دار کردند.

ضمنأ باید گفت بیمار فوت شده بعلت درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه نکرده بلکه بعلت ضربه ای که به سرش وارد شده (بخاطر سقوط از بلندی) راهی بیمارستان شده است.

جالب اینکه ، زمانی که خبرنگاران و مسئولین مرتبط مشغول بازدید از سردخانه و جنازه بیمارستان بودیم ، دو تن از اقوام نزدیک شکرخان که ظاهرأ از روستاهای اطراف آمده بودند به مسئولین بیمارستان مراجعه کرده و با ناراحتی درخواست جنازه را داشتند.

آیا واقعأ انتشار چنین خبری بدون تحقیق و بررسی کار پسندیده ای است؟ آیا به دلیل اینکه شکرخان فرد محجوری است اقوام وی از شنیدن این خبر ناراحت نشده اند؟ پاسخ شایعه سازان به این رفتار نابخردانه چیست و ای کاش همکاران ما در کانال های خبری اندکی در انتشار های خود دقت بیشتری داتشه باشند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان درباره این شایعه بی اساس نوشت:

با اخبار کذب به آبروی شهرستان لطمه نزنیم.
◀️◀️(( شکر خان زنده است!!))
امروز یک خبر کاملا کذب و بی اساس در فضای مجازی منتشر شد و با هیجان بسیار زیاد  حکایت از یک بیمار محجور بنام شکر خان نموده است که به بیمارستان ابن سینای نورآباد مراجعه و بعلت بی توجهی به مداوای ایشان ، او فوت شده است.!!!
متعاقب این دروغ پراکنی اقدام به یک تکذیبیه نمود که این حادثه مربوط به شکرخان نبوده بلکه  این اتفاق برای یک بیمار اهل خرم آباد افتاده است.!!
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ابن سینای دلفان ضمن تکذیب  و بی اساس خواندن  خبر فوق آنرا یک شایعه ی عمدی برای تخریب وجهه و اعتبار نه تنها بیمارستان ابن سینا و پزشکان و پرسنل و کارکنان خدوم و زحمتکش آن ، بلکه این گونه اخبار کذب و شایعات بی اساس را  باعث لطمه به حیثیت مردمی می داند که وجودشان سرشار از مهر و عطوفت و  خانه ها یشان مأمن درماندگان بوده و ابن سبیل را از درگاه خانه خود نرانده اند.
◀️حال چگونه به خود اجازه می دهند که یک بیمار بدحال را رها کنند.!!!
در حالیکه بارها اتفاق افتاده که بیماران بد حال و بی بضاعت را بدون حق ویزیت معاینه و معالجه نموده اند.!!
این روابط عمومی توجه مردم فهیم و شریف دلفان را به این موضوع جلب می کند که در روز شنبه مورخ ۹۵/۵/۱۹  اورژانس ۱۱۵ یک بیمار بدحال خرم آبادی را به محل اورژانس آورده و ضمن بستری ایشان ، تمام اقدامات پزشکی از جمله سونوگرافی ، سی تی اسکن برای ایشان انجام ، در حالیکه ایشان   هیچگونه همراه یا وجه پولی را با خود نداشتند. اما تمام تلاش های پزشکی بر روی ایشان انجام و پرسنل بیمارستان او را برادر خویش می دانستند. اما متأسفانه معالجات پزشکی بر روی ایشان موثر واقع نشد و او به رحمت ایزدی پیوست.!!
◀️ حال منتشر کنندگان این خبر چگونه به خود اجازه می دهند در این عصر ارتباطات ، خبرهای غیر واقع و بدون منبع خبر منتشر و باعث التهاب جامعه و وهن شخصیت یک شهرستان شوند که به مردم داری و مهمان نوازی در ایران مشهورند.!!
این کانال تلگرامی بداند که اینگونه شایعات پیگرد قانونی داشته و شبکه بهداشت و درمان  دلفان و بیمارستان ابن سینا این حق را برای خود محفوظ نگه خواهد داشت..
در پایان این روابط عمومی  توجه مردم فهیم دلفان و مخاطبان عزیز را به این نکته مهم و حساس معطوف  می دارد که در این شرایط که  بیمارستان ابن سینای دلفان در وضعیت اعتبار سنجی و ارتقای جایگاه پزشکی و اجتماعی است اینگونه کذبیات و شایعات صرفا در جهت تضییع حقوق مردم مظلوم دلفان بوده و انگیزه های باطل و شیطانی در  پشت این کذبیات قرار داشته است.
وگرنه هیچ دلیل دیگری ندارد که با شخصیت و هویت بیمارستان و پرسنل آن و مردم دلفان بازی شود.!!


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

۷ نظر

  1. ضمن تشکر از شفاف سازی رسانه محترم نسیم دلفان .
    بابت این خبر که از سوی رسانه تلگرامی … منتشر شده و این رسانه مدعی است مستنداتی دال بر این خبر در دست دارد که منتشر میکند . جنبه دو پهلو دارد که آیا حقیقت اذان کیست ؟

  2. از جناب رستمیان تقاضا می شود نظارت جدی از بیمارستان بعمل آید متاسفانه تمام استخدامی ها موجود با واسطه تیم اجرایی … صورت می گیرد

  3. فکر نکنم پرسنل بیمارستان اینجور باشن
    چون اکثراً نورآبادی هستن و انصافاً رسیدگی میکنن!
    ولی تا پول ندی کاری از پیش نمیبرن حتی با دادن کارت ملی(دیدم که میگم)

  4. باسلام صداقت مردم داری وفاداری تعهد به خدمت از خصایص جناب میرزایی می باشد از زحمات ایشون تشکرداریم

  5. ممنون ازمدیریت سایت برادرعزیزجناب آقای محمدی بابت شفاف سازی

  6. با سلام خدمت تمام دلفانیهای گرامی و مدیر محترم سایت نسیم دلفان که در جهت شفاف سازی موضوع اقدام مناسب را انجام دادند .
    انتقاد در جهت رشد یک سیستم بسیار مفید بوده و قطعا لیاقت مردم دلفان ارائه بهترین خدمات از جمله خدمات بهداشت و درمان است ولی متاسفانه متوجه شدیم که انتقادات وارده به پرسنل بیمارستان ابن سینای دلفان از جانب افرادی خاص و با اهداف مغرضانه در جهت تخریب فرد یا گروهی از پرسنل درمانی است . لذا بعنوان یک شهروند دلفانی بسیار ناراحت شدم چرا که اینگونه انتقادات غیر سازنده صرفا باعث از بین رفتن انگیزه مدیرانی می شود که خالصانه و صادقانه قصد خدمت به دور از ریا و فریبکاری به مردم شریف این منطقه را دارند و البته چنین نیرنگ هایی قطعا به خودشان باز میگردد و انشا الله اینگونه افراد مغرض و فریبکار مصداق آیه شریفه و مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین قرار خواهند گرفت و مکر خداوند و قهر خداوند نصیبشان می گردد. مسئولین شبکه بهداشت و درمان دلفان باید آگاه باشند و با سرعت بیشتری در ادامه مسیر پیشرفت شبکه بهداشت و درمان قدم بردارند و فعالیتهای مثبت ایشان قطعا با چنین جوسازیهای کاذبی ارزش خود را از دست نداده و بعنوان مثال برخورد جدی و پیگیر شخص ریاست شبکه بهداشت با پزشک متخصص ارتوپدی در ما ه ها ی اخیر و اعلام عدم نیاز به خدمات نامطلوب ایشان و همچنین واگذاری تزریقات بیمارستان به بخش دولتی و تلاش در جهت ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان و تعمیرات و تغییرات در ساختمان اورژانس بیمارستان و بخش سی سی یو و آسفالت محوطه بیمارستان و… . گوشه ای ازکارهای انجام شده میباشد و بطور کلی شاهد تلاشهای شبانه روزی ایشان در جهت پیشرفت شبکه بهداشت و درمان هستیم . در پایان از ریاست شبکه تقاضای رسیدگی به پرونده مذکور و درصورت قصور برخورد جدی کما فی السابق با فرد یا افراد خاطی را دارم و همچنین در صورت امکان پس از انجام مراحل قانونی جهت آگاهی مردم مصاحبه ای در این خصوص با نسیم دلفان داشته باشند.تشکر .

  7. سلام به اهالی دلفان. نوراباد به واسطه نزدیکی به خرماباد و کرمانشاه و همدان از لحاظ دسترسی به اقدامات سطح اول پزشکی موقعیت خوبی دارد. متاسفانه خیلی از مردم این شهر بخاطر بضاعت کم و یا اطلاعات کم و… انتظار دارند تمام اقدامات پزشکی و جراحی فوق تخصصی هم در این شهر انجام شود. بیمارستانی که نورولوژ و نوروسرجر و اورولوژ و نفرولوژ و ارتوپد و جراح گوش و حلق و بینی و هماتولوژ و …. و بخشهایی مثل بخش ویزه نوزاد و icu و ccu و اورژانس تخریب شده دارد تا چه حد میتواند خدمت رسانی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پرسنل بیمارستان که بحمدالله بیش از ۹۵ درصد بومی و دلسوزند در صورتی که شرایط اجازه دهد و توانایی داشته باشند دریغ نمیکنند ولی بقول معروف ماجرای کف دست و کندن مو است. طرف شاهرگشو زدن و با پنجاه تا شلوار جافی و چاقو بدست میاد بیمارستان و انتظار معجزه داره غافل از اینکه در کل غرب کشور فقط یک جراح عروق در سنتدج داریم!! و حتی کلان شهر کرمانشاه و همدان جراح عروق ندارن. بقول معروف کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.مردم نوراباد حتی نمیتوانند نیاز این شهررا به پزشک عمومی تامین کنند و متاسفانه متخصصها هم بجز دکتر شیرخانی غیربومی و همگی پس از تمام شدن دوره ی طرح که یه چیزی مثل سربازی است از اینجا میرن و چیزی که من از تزدیک بعنوان یک پرسنل درمانی دیدم خاطره خوشی هم ندارن و از برخورد مردم و کمبود اطلاعات انها گلایه میکنند. ضمنا باید بگم که متخصصهای خوبی در شهرهای دیگه از این خاک داریم که ترجیح میدهند اینجا نیایند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *