شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرستانی که با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت فقط ۹۶ تخت بیمارستانی دارد

‌فرماندار دلفان : طرح اضافه شدن دو بخش میربگ جنوبی و ایتیوند جنوبی در دلفان منتظر تایید نهایی در وزارت کشور است ، انتظار می‌رود این مهم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد…


نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا ، جعفر طولابی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سد تاج امیر دلفان با بیان اینکه امنیت، آرامش کشور، عظمت و اقتدار نظام حاصل خون پاک شهداست، اظهار کرد: امروز شاهد اقدامات و خدمات ارزشمند نظام هستیم.

وی ادامه داد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، شاهد آغاز عملیات سد تاج امیر هستیم که سال‌ها تعطیل بوده و جزو مطالبات مردم شهرستان نورآباد بوده که با تلاش استاندار لرستان و همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستیم.

طولابی ادامه داد: با توجه به مشکلات منطقه خدمات نظام و دولت‌ها قابل تحسین است و در بخش خاوه نظام و دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده‌ای را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: به رغم این خدمات عمق محرومیت‌های این شهرستان بسیار زیاد است و این توقع را از قرارگاه سازندگی داریم تا در آبادانی این شهرستان از ظرفیت‌های قرارگاه استفاده شود.

طولابی با بیان اینکه در ارتقای سطح تقسیمات کشوری خاوه از دهستان به بخش تبدیل شد، افزود: طرح تأسیس دو بخش میربگ جنوبی و ایتیوند جنوبی نیز در وزارت کشور هستند و انتظار می‌رود این مهم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

فرماندار دلفان با بیان اینکه شهرستان دلفان ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: این در حالیست که این شهرستان تنها ۹۶ تخت بیمارستانی دارد.

وی با بیان اینکه نورآباد نیازمند بیمارستان دیگری است، گفت: دراین شهرستان به ازای هر ۶۵۰ نفر یک‌تخت بیمارستانی نیاز است در حال حاضر نیازمند ۱۳۴ تخت بیمارستانی دیگر در دلفان هستیم.

این مسئول بر احیای واحدهای صنفی این شهرستان تاکید کرد و گفت: احداث سد تاج امیر یکی مطالبات مردم شهرستان دلفان محسوب می‌شود که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عملیات این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و با پیگیری‌های استاندار لرستان آغاز شد.

فرماندار دلفان با اشاره به پروژه‌های در حال انجام این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر گاوداری ۶۰۰۰ رأسی در این بخش درحال احداث بوده، همچنین با مشارکت ایران و فرانسه توافقاتی برای شیلات این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان دلفان قرارگاه خاتم‌الانبیا اقدامات خوبی را انجام داده است، یادآور شد: برخی از مسیرهای دسترسی در این شهرستان مال‌رو هستند، به‌ عنوان‌مثال یکی از مسیرهای این شهرستان جاده میربک جنوبی است که ۲۲ کیلومتر مسیر خاکی بوده که ۱۰ کیلومتر آن راه شکافی شده و اعتبار آن نیز توسط وزارت راه و شهرسازی اختصاص ‌یافته است.

طولابی گفت: ۱۵ روستا در این مسیر قرار دارند که در زمستان راه دسترسی آنان قطع می‌شود و البته مطالعات آن انجام شده و انتظار می‌رود قرارگاه هر چه سریع‌تر آن را به سرانجام برساند.


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

یک نظر

  1. باسلام تا عالی رستمی وسردار عبدالهی دارید غم تخت بیمارستان نخورید خدا هیچ تخت بیمارستانی نصب هیچکس نکند عالی واقعا” دوگانه سوزی — ارا مردم تاج امیر خیلی دلسوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *