پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی دولت : توزیع یارانه ۴۵ هزار تومانی خلاف قانون است و باید ۲۲ هزار و پانصد تومان به مردم داده شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این‌که با انصراف و حذف چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران در پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه جویی کردیم، گفت: همین مبلغ را در اجرای طرح تحول سلامت به خود مردم بازگرداندیم…


نسیـــم دلفـان – سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: «مردم بدانند توزیع مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر برخلاف قانون است و براساس قانون، نیمی از آن باید پرداخت شود.»

وی با اشاره به انصراف دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه‌ها افزود: «براساس قانون، دولت با شناسایی پردرآمدها تاکنون یارانه دو میلیون نفر دیگر را قطع کرده است.»

نوبخت با بیان اینکه درآمد بسیاری از مردم در کشور معلوم نیست، گفت: «تلاش ما بر آن بوده است که با حصول اطمینان از پردرآمد بودن افراد، اقدام به قطع یارانه آنها کنیم و در صورت اشتباه در تشخیص هم امکان اعتراض مردم را فراهم کردیم.»

وی با بیان اینکه با انصراف و حذف چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران در پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه جویی کردیم افزود: «همین مبلغ را در اجرای طرح تحول سلامت به خود مردم بازگرداندیم.»

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: «بنا داریم یک هزار میلیارد تومان دیگر از همین منابع صرفه‌جویی شده را به تولیدکنندگان پرداخت کنیم و مابه‌التفاوتی را هم برای وام ارزان‌قیمت مسکن به زوج‌های جوان اختصاص دهیم.»

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست که افراد نیازمند را شناسایی و یارانه را به آنها پرداخت کنید؟ افزود: «افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در کشور ۱۰ میلیون نفر هستند که در صورت اجرای این پیشنهاد باید ۶۶ میلیون نفر را حذف کنیم در حالی که بسیاری از آنها برای دریافت یارانه‌ها محق هستند.»

وی با بیان اینکه تورم در مرداد امسال ۱۳٫۸ درصد کاهش یافته گفت: «در مرداد ۹۲ میزان افزایش قیمت‌ها ۴۰ درصد بود در حالی که این میزان هم اکنون به ۱۳ درصد کاهش یافته است.»

چندی پیش نیز وزیر اقتصاد شب واریز یارانه به حساب مردم را شب مصیب عظمای دولت نامید (اینجا)


مطالب مرتبط:

» صحبت های جالب نماینده مجلس درباره تاخیر در پرداخت یارانه / سود میلیاردی روزانه‌ از این تأخیرها

» آیا اموات هم یارانه می گیرند؟؟؟/ یارانه یک میلیون نفر حذف شد

» گزارشی از بازار حذف یا پرداخت یارانه ها در دولت یازدهم / خوف و رجاء دولت یازدهم در پرداخت یارانه نقدی

» نمایندگانی که یارانه می گیرند

» یارانه نقدی چه کسانی ۲ برابر میشود؟

۶ نظر

  1. خیلی محترمانه بگم نوبخت برو … را گم کن

  2. با سلام
    این آقایان تا کی قصد اهانت به مردم شریف ایران را دارند
    جناب نوبخت عزیز
    کاش کمی در صحبتهایتان عزت و کرامت انسانی هموطنانتان که ولی نعمتان شما هستند را رعایت میفرمودید.
    اگر رای این ملت نبود شما و همکارانتان در دولت تریبون در اختیار نداشتید که اینگونه به ملت توهین نمایید.

  3. این شخصت های مرفه بی درد که به پست ومقام رسیدن حال مردم عادی جامعه رو نمی بینند… ؟ ایا نمی دانند افرادی هستند که تنها درآمدشان همین یارانه است.
    اقای نوبخت تاکی شعار؟؟؟ چه جناح شما چه جناح مقابل شما طی ۳۰ سال گذشته چه برنامه ای برای جوان فوق لیسانس دانشگاه دولتی داشت که الان شغلش شده کارگر ساختمانی…؟؟ ساختمانی که به لطف شما کارش بلوکه شده و حتی همان کارگری را هم از جوانان مملکت گرفته ایدًً!!
    شما با جناح و باند بازیتان وبرخی با دزدی هایشان تنها مسکنی که برای ما باقی گذاشته اید مواد مخدر است…….!!!!!!!

  4. قانونی همون پولای کلانیه که میدزدن وبعداً با افتخار اعلام میشه فلانی چقدر برد ورفت!!!
    اما ۴۵ هزار کوفتی که به من میدی قانونی نیست!!

  5. بی پلامار(ناامید)

    اگر میزان تورم را از ابتدا به این چندر غاز (قاز) اضافه میکردید الان بجای ۴۵۵۰۰ باید حداقل ۴۵۵۰۰۰ می بود .
    هی ما هیچی نمیگیم شمام کم کم میخاید کمترش کنید . خودمانیم خیلی بی انصافید.

  6. گر سیل در عالم پر شود هر موج چون اشتر شود مرغان دریا را چه غم گر غم خورد مرغ هوا . حضرت نوبخت علیه السلام بنده ثابت می کنم که شما فقط و فقط به فکر کاخ نشین ها هستید و متعصفانه کوخ نشینان را فراموش کرده اید . دور پنجم مجلس شورای اسلامی را به خاطر می آورید که جز هیئت رئیسه مجلس بودید و شاید تنها نیرویی که مخالف نماینده سلسله و دلفان در دفاع از استقلال نمایندگی دلفان به ایراد سخن می پرداخت آن جنابت بود حال یک هزارم از توجهی که به شمالستان دارید به امثال دلفان داشته باشید و اصلآ یارانه شان را قطع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *