جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سارقان غیر بومی امامزادگان دلفان با آبروی مردم شریف این خطه بازی می کنند/سارق امامزاده ابراهیم دستگیر شد+ جزئیات

فرماندار دلفان : چندین بار مدیران ارشد این اداره کل را به شهرستان دعوت کردیم و از آنان خواستیم بقاع متبرک امامزادگان این منطقه را مورد توجه ویژه ای قرار دهند اما هربار قول هایی دادند ولی عمل نکردند…


نسیـــم دلفـان – مدتهاست بقاع متبرک امامزادگان منطقه دلفان از پیرمحمد گرفته تا امامزادگان احمد و محمود (باولین) و همچنین امامزاده ابراهیم (بابای بزرگ) بصورت پیاپی مورد دستبرد قرار می گیرند.

بابای بزرگ عزیز
هربار که سارقان توسط نیروهای خستگی ناپذیر انتظامی شهرستان ردگیری و دستگیر می شوند مشخص می گردد سارقان از شهرستانهای دیگری به این منطقه آمده و دست به چنین اقدامات شرم آوری زده اند.
عمل مجرمانه این افراد علاوه بر خدشه به امنیت منطقه ، سبب آبروریزی مردم شریف این خطه می گردد چنانکه بارها از سوی کاربران سایر نقاط استان و حتی کشور پیامهایی دریافت شده که همگی این پیامها نوک پیکان انتقادشان به سوی اهالی دلفان بوده و ما را مردمی خطاب کرده اند که به امامزادگان نیز رحم نمی کنیم.
این در حالی است که اکثریت این سرقت ها توسط سارقانی از شهرستانهای دیگر اتفاق افتاده است.
هنوز مدت زیادی از سرقت امامزاده پیرمحمد نگذشته که هفته گذشته خبر سرقت بقعه متبرک امامزاده ابراهیم در رسانه ها منتشر شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس امروز از دستگیری این سارق در شهرستان دورود خبر داد.
بر پایه این گزارش ، فرمانده انتظامی دلفان گفت: یک نفر سارق که چند روز قبل اقدام به سرقت مبالغی وجوه نذری داخل بقعه امامزاده ابراهیم معروف به ” بابابزرگ” شهرستان دلفان نموده بود با تلاش ماموران آگاهی دستگیر شد.
سرهنگ کرمی انتظامی

سرهنگ “علی نجات کرمی” بیان داشت : ماموران آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند رد پای سارق را در شهرستان دورود ، پیدا کنند.

وی در تشریح این خبر گفت: ماموران آگاهی یک نفر سارق سابقه دار را در شهرستان دورود با مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجوه سرقتی که داخل یک گونی ذخیره شده بود را دستگیر کردند.
این مسئول انتظامی تصریح کرد : سارق سابقه دار که به خاطر سرقت از بقعه امامزاده ای در شهرستان دورود روانه زندان شده بود ، به جرم خود در دلفان نیز اعتراف کرد.

کرمی با بیان اینکه متولیان بارگاه های زیارتی شهرستان ، قبلا مورد آموزش انتظامی قرار گرفته بودند گفت: متولیان و نگهبانان این بارگاه ها با توجه به هشدارهای پلیس در این خصوص می بایست با هوشیاری کامل از بقاع متبرک محافظت نمایند.

وی همچنین افزود : با توجه به حجم بالای نذورات مردمی در این بقاع زیارتی نیاز است سازمان حج اوقاف در خصوص جمع آوری به موقع این نذورات در فواصل کمتری اقدام نمایند تا شاهد اینگونه دستبردهای سارقان نباشیم.

فرماندار شهرستان دلفان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت : متاسفانه در بحث بقاع متبرک این شهرستان سهل انگاری های فراوانی می شود و کسی در این باره جوابگو نیست.

طولابی

جعفر طولابی با انتقاد شدید از اداره کل اوقاف استان لرستان اظهار داشت : چندین بار مدیران ارشد این اداره کل را به شهرستان دعوت کردیم و از آنان خواستیم بقاع متبرک امامزادگان این منطقه را مورد توجه ویژه ای قرار دهند اما هربار قول هایی دادند ولی عمل نکردند.

این مسئول اضافه کرد در بحث جمع آوری تذورات گلگی داشتیم و قرار شد میزان بیشتری از این نذورات صرف اماکن متبرکه شود اما متاسفانه عمل نشد چنانکه می بینیم وضعیت اماکن و همچنین اوضاع اسف بار بهداشتی و دیگر موارد در این بقاع همچنان بلاتکلیف مانده اند.

وی افزود : در بحث امنیت از مسئولین اداره اوقاف خواستیم با نصب دوربین های مداربسته و همچنین بکارگیری نگهبان و متولی شبانه روزی در بقاع متبرکه جلوی دستبردهای سارقان را بگیرند.

طولابی همچنین گفت : بازسازی و نصب میله های آهنی روی پنجره های این اماکن از دیگر خواسته های ما بود که متاسفانه به درستی انجام نشد ، سرقت اخیر در امامزاده ابراهیم دقیقأ از ناحیه پنجره صورت گرفت.

ایشان با تاکید بر اینکه حضور مأمورین انتظامی به صورت مداوم در این اماکن ضرورتی اجتناب ناپذیر است گفت: این امر مستلزم ایجاد مکانی برای این نیروهای انتظامی است که این را هم  بارها تاکید کردیم اما همچنان بی نتیجه مانده است.

وی تصریح کرد ، تمامی این موارد پیگیری مداوم را می طلبد لذا با توجه به وجود چهار امامزاده عزیز در دلفان خواستار ایجاد اداره اوقاف در شهرستان شدیم که مدیرکل اداره اوقاف استان قول داد اگر فرمانداری دلفان فضایی را برای تاسیس این اداره فراهم آورد ایشان بلافاصله در این رابطه اقدام نماید.

طولابی اضافه کرد ، از مدتها پیش فضای مناسبی را در بخشداری مرکزی برای ایجاد این اداره فراهم کردیم اما هربار به بهانه ای تاسیس آن را عقب انداختند.

نماینده ارشد دولت در دلفان با ابراز نگرانی از عدم توجه به این اماکن متبرکه خواستار توجه جدی مسئولین به این امر شد.


مطالـــب مرتبـط :

» درآمد و نذورات اماکن مذهبی و امامزادگان دلفان کجا هزینه می شود؟/امامزادگان معصوم و زائرانی چشم انتظار

» بازدید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بقاع متبرک لرستان/امامزاده ابراهیم (بابای بزرگ) در میان پربازدیدها

» امامزاده ابراهیم (بابای بزرگ) در میان انبوه زائران/ گزارش تصویری از ترافیک خودرویی و جمعیت اطراف حرم

» جاده امامزاده ابراهیم (بابای بزرگ) هنوز آسفالتش خشک نشده خطرساز شد+عکس

» ماجرای سرقت مسلحانه از امامزاده پیرمحمد (ع) در شهرستان دلفان چه بود/حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد

» امامزادگان معصوم و زائرانی چشم انتظار

» قدیمی ترین و جدیدترین عکس های امام زاده ابراهیم (بابای بزرگ)


tavajoh.gifتازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.tavajoh.gif

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *