پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

دغدغه امروز دلفان؛ مدیر توانمند یا مدیر سیاسی

جایگاه دلفان و مردم مظلوم این دیار در ادبیات جریان های سیاسی این شهرستان…


انتصابات/شطرنجنسیـــم دلفـان/ایوب دارابی – تغییر بخشدار مرکزی نورآباد و گمانه زنی ها برای انتخاب جانشین وی که منتسب به کدام جریان سیاسی باشد در صدر تحولات این روزهای شهرستان دلفان قرار گرفته است و شاهد تبادل آرا و عقاید جریان های سیاسی در این موضوع هستیم اما آنچه که در این میان مورد غفلت قرار گرفته است خود دلفان و مردم مظلوم این دیارند که گویی در ادبیات این دوستان کم ترین جایگاه را به خود اختصاص داده اند.
انتخابات ۷ اسفند سال گذشته در این شهرستان حاوی پیام روشنی از سوی مردم به جریانات سیاسی بود که تلاش نمودند با مطرح کردن افکار سیاسی خود نامزد  مورد حمایتشان را به بهارستان بفرستند اما نتیجه انتخابات نشان داد که برعکس عده قلیل سیاسیون عامه مردم کمترین اهمیت را برای مسائل سیاسی اختصاص داده که البته این کنش نیز حاصل چند دهه سیاسی کاری و سیاسی بازی های بوده که به جز نابودی فرصت های توسعه منطقه هیچ حاصلی به همراه نداشته است.
پس از انتخابات ۷ اسفند انتظار می رفت که سیاسیون به خود آمده و با تغییر رویکردشان با مردم همگام شوند اما همچنان شاهد آن هستیم که نه تنها هیچ تغییری در رفتارشان رخ نداده است بلکه در صدد پررنگ تر کردن مطالبات سیاسیشان بوده و هرگز خود را تسلیم خواست افکار عمومی و نیازهای مردم نمی کنند.
این مسئله در شرایطی است که نماینده شهرستان دلفان نیز بارها اعلام داشته به دنبال موضوعات اجرایی بوده و به اصلاح خودش کت سیاسی را درآورده و کت اجرایی پوشیده و در عمل نیز با تلاش مستمر خویش توانسته مسئولان عالی رتبه کشوری را به سمت شهرستان گسیل داده و امیدواری های زیادی را برای کسب نتایج مورد نظر در منطقه به وجود آورده است.
با این اوصاف به نظر می رسد کسانی که نگاه دلسوزانه به مشکلات و دردهای شهرستان دلفان دارند باید خواستشان همراه با مردم انتخاب مدیران توانمند و شایسته برای منطقه باشد که بیشترین تلاششان در جهت رفع چهره محرومیت  از منطقه باشد نه پرداختن به دغدغه های سیاسی هم طیفان متبوعشان.
در این بین سیاسیون چنانچه خواستار یافتن جایگاهی در بین مردم هستند باید خود را تسلیم خواست آنان کرده و اصرار بر پررنگ کردن مسائل سیاسی تکرا راه غلطی است که سالیان سال آنرا پیموده و هیچ ره آوردی برای مردم و منطقه در بر نداشته است.


» یادداشت ها و مقالات ارسالی از سوی مخاطبان نسیم دلفان (اینجا)

تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

۲ نظر

  1. این شد حرف حساب!

  2. وجود مدیران سیاسی به عنوان یک مریضی دچار جامعه ما شده و باید بپذیریم که علاج آن نیز به این راحتی میسر نمی گردد. البته هدف این سیاسیون نیز چیزی جز کسب منافع و مناصب برای خودشان نیست و نبست و نبوده است و در این میان مردم تنها کسانی هستند که متضرر شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *