جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان عرق کردن زیاد با این پنج روش

تعریق، در واقع نوعی واکنش بدن در برابر دما است که از این طریق و با دفع مواد زائد و گرما از طریق تعریق، بدن را به دمای مطلوب می‌رساند ولی در این میان عرق کردن بسیار‌ آزاردهنده است و شناختن راههای مقابله با آن مخصوصاً در فصل گرما با اهمیت است.


نسیـــم دلفــان – دکتر محمود رضا برزگر، متخصص پوست، مو ، زیبایی و لیزر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اولین راه کاهش تعریق، استفاده از داروهای استعمالی است که با انسداد مجاری عرق به طور کوتاه مدت تعریق را از بین می‌برد. دومین راه از بین بردن عرق، استفاده از قرص است که در حالت تعریق شدید صورت توسط متخصص پوست تجویز می شود.

وی ادامه داد: روش آیونتوفورز روش دیگر کاهش تعریق است که در این روش کف دست و پاهای افرادی که زیاد عرق می‌کند، در محلول خاصی قرار می گیرد و با عبور جریان الکتریکی و تأثیر آن بر اعصاب غدد عرق، تا ۵۰ درصد میزان تعریق کاهش می‌یابد.

دکتر برزگر تزریق آمپول‌های بوتاکس را هم روش دیگری برای کاهش عرق دانست و گفت: تزریق آمپول بوتاکس باعث فلج موقت اعصاب غدد عرق می‌شوند و باعث کاهش تعریق برای چند ماه می شوند. روش دیگر انجام اعمال جراحی است که یا با خارج کردن غدد عرق و یا با قطع اعصاب این غدد، تعریق را کاهش می‌دهند و این نوع روش جراحی برای دست و پا و زیر بغل بسیار خوب است.

این متخصص پوست و مو در پایان گفت: تمام این روشها بسته به شرایط بیمار، محل تعریق و تشخیص پزشک انجام می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *