پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

جذب ۱۸ هزار معلم در دستورکار وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۸ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند…


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، زرافشان در جمع  روسای و معاونین مناطق مختلف آموزش  و پرورش استان مرکزی گفت: با جذب این میزان نیروی جدید ۵۰ هزار معلم  بازنشسته می شوند.
وی  افزود: بخشی از معلم هایی که امسال جذب آموزش و پرورش می شوند شامل سه هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و پنج هزار معلم تازه استخدام هستند.
زرافشان اظهار کرد: سطح ماموریت بیشتر این نیروهای دانش آموخته در دوره ابتدایی است و از پنج هزار جذبی جدید یک هزار و ۸۰۰ نفر استادکار به نیروهای هنرستان اضافه می شوند.
وی گفت: ۱۶ هزار همکار فرهنگی که پارسال بازنشسته شدند امسال به علت اعمال رتبه بندی و تغییر در حقوق کارمندان در سیسم آموزشی همچنان فعال هستند.
این مقام وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: در جدول مصوب کتاب های درسی دانش آموزان، سری مجموعه درسی جدید با عنوان های انسان و سلامت، انسان با محیط زیست، کارآفرین و سواد رسانه ای گنجانده شده که برای این درس ها معلم خاص تربیت نشده است بنابراین با توجه به ارتباط رشته ها باید این درس ها را به معلم هایی سپرد که مفاهیم یادشده نزدیکی بیشتری با رشته آموزشی آنان دارد.
زرافشان افزود: در طرح هدایت تحصیلی، شاخص توسعه مورد نظر است که باید ۴۸،۴۶ درصد دانش آموزان در رشته های فنی، حرفه ای و کاردانش و ۵۱،۷۴ درصد در شاخه نظری اشتغال به تحصیل باشند در حالیکه هم اکنون ۶۱ درصد در رشته نظری و ۳۹ درصد در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصل می کنند.
وی، در ادامه شیوه جدید فروش کتاب های درسی در سال تحصیلی جدید را یادآور شد و گفت: امسال به عنوان تجربه جدید که در استان تهران کسب شده، فروش کتاب های درسی به شکل الکترونیکی انجام می شود و توزیع آن نیز از دهم شهریور ماه کلید می خورد.
در این نشست هریک از مسئولان و مدیران مناطق آموزش و پرورش مسائل و نیازهای آموزشی خود را مطرح کردند.
۲۲۷ هزار دانش آموز در دو هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل فعالیت دارند.


tavajoh.gifتازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.tavajoh.gif

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *