وی افزود: پیشنهاد هیات مدیره جدید مخابرات این است که هزینه یک خط تلفن ثابت به جای ۵۰ هزار تومان که هم اکنون از خریداران دریافت می شود، ۲۵۰ هزار تومان تایید شود.

وصلی با بیان اینکه هزینه اتصال یک خط تلفن بیش از یک میلیون تومان است، اضافه کرد: با عادلانه کردن حق اتصال تلفن ثابت در این بخش باید از ضرر مخابرات جلوگیری کرد.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهایی که از سوی مراجع غیر از مخابرات انجام شده است، هزینه اتصال هر خط تلفن با توجه به منطقه اتصال بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد، تصریح کرد: عدد ۵۰ هزار تومان برای یک خط تلفن امکان توسعه را به مخابرات نمی دهد.

وی با اشاره به پیشنهاد هیات مدیره در مورد افزایش نرخ های مخابراتی نیز گفت: ما پیشنهاد افزایش هزینه مکالمات را نداریم بلکه در بسته پیشنهادی ما حتی میزان مکالمه رایگان نیز در نظر گرفته شده است، اما به جای آن افزایش آبونمان هر خط تلفن را پیشنهاد داده ایم، به این معنی که برای مثال چنانچه آبونمان یک خط که هزار تومان باشد، حدود یک هزار و ۲۰۰ تومان هزینه مکالمه رایگان داخل استانی را به مشترک بدهیم.

وصلی تاکید کرد: هزینه آبونمان پیشنهادی به صورت ماهانه بوده و در قبض مشترک به صورت دوره ای هر دو ماه یکبار محاسبه می‌شود، برای مثال اگر آبونمان ۶ هزار تومان در نظر گرفته شود، مشترک باید در یک دوره ۱۲ هزار تومان هزینه آبونمان تلفن پرداخت کند.

وصلی با اشاره به اینکه پیشنهاد هیات مدیره مخابرات، افزایش آبونمان هر خط تلفن ثابت از ۳ هزار تومان تا ۶ هزار تومان بر اساس منطقه مشترک است، اظهار کرد: این آبونمان در روستاها، شهرها، مراکز استان و کلانشهرها متفاوت خواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پیشنهاد هیات مدیره جدید مخابرات بر اساس بررسی های قبلی است که توسط مخابرات انجام شده و هم اکنون نیز توانسته ایم نظر مثبت وزیر ارتباطات را جلب کنیم و در نهایت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید نظر نهایی را در مورد این پیشنهاد بدهد.

وی با اشاره به اینکه این کمیسیون هر هفته در این زمینه جلسه دارد، ادامه داد: همچنین بر اساس این دو پیشنهاد که به صورت توأمان در یک بسته پیشنهادی ارائه شده است، مخابرات باید سالانه ۵۰۰ هزار خط تلفن ثابت در کشور دایر کند.


tavajoh.gifتازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.tavajoh.gif

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12