پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

بشقاب سمی عامل تباه شدن زندگی یک خانواده جوان

رسانه امروزه به عنوان حیاتی ترین ابزار اطلاع رسانی و هدایت افکار عمومی شمرده می شود به نحوی که در دهه هایی از قرون ۱۹ و ۲۰ رسانه به عنوان شاهراه تسخیر روانی جوامع به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گرفته است…


نسیـــم دلفــان – به گزارش سایت  ایلام بیدار، رسانه امروزه به عنوان حیاتی ترین ابزار اطلاع رسانی و هدایت افکار عمومی شمرده می شود به نحوی که در دهه هایی از قرون ۱۹ و ۲۰ رسانه به عنوان شاهراه تسخیر روانی جوامع به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گرفته است.

ابر قدرت ها در برهه هایی از زمان دریافته بودند که بدون ابزار رسانه نمی توان در ملت ها نفوذ پیدا کرد و باید بدون برانگیختن حس نفرت ملت ها نسبت به استعمارگران ،در کشور آنها نفوذ کرده و به مقاصد خود رسید؛ در این میان نباید از اثر شگرف پدیده رسانه ای قرن یعنی ماهواره غافل شد.

این پدیده آثاری را به همراه دارد که باید ضمن آگاهی و اطلاع از آن ها، این اگاهی را به دیگران نیز داد تا در مقابل آن واکسینه شوند.

در همین رابطه گفتگویی را با یک آقا که به تازگی از همسرش جدا شده انجام دادیم تا قدری در مورد علل و عوامل رخداد چنین حادثه تلخ در زندگی زناشویی خود صحبت کند.

وی خود را احمد ۳۳ ساله،کارمندشرکت خصوصی و از ساکنان یکی از شهرستان های جنوبی استان ایلام معرفی می کند.

احمد می گوید:۸ سال پیش با دختر عمویم که کارمند بود ازدواج کردم،من در آغاز زندگیمان بیکار بودم اما پس از یکسال که از زندگیمان گذشت در یکی از شرکت های استان خوزستان استخدام شدم.

زندگی ما در آن سالی که استخدام شده بودم بسیار خوش و خرم بود و از نظر مالی نیز هیچ نوع کم و کسری در زندگی نداشتیم و تقریبا یک زندگی مرفه را ترتیب داده بودیم.

دوره کاری من طوری بود که ۱۵ روز از ماه را در خارج از منزل و ۱۵ روز باقیمانده در نزد همسرم به سر می بردم.

در آن ۱۵ روزی که من در محل کار خود حضور داشتم همسرم به نزد خانواده پدری خود می رفت و آنجا زندگی می کرد.

در یکی از روزهای سال ۸۹ ،برادر خانمم اقدام به خرید یک دستگاه ماهواره می کند و به این ترتیب خود و خانمم برای اولین بار با این پدیده جهانی آشنا شدیم.

برنامه های رنگارنگ و فریبنده ماهواره سبب شد تا من هم اقدام به خرید ماهواره کنم و از آن روز بود که تغییراتی اساسی در زندگیم به وجود آمد.

همسرم دیگر با وجود ماهواره حاضر نبود در ۱۵ روزی که در منزل نبودم،نزد خانواده پدری خود برود و می گفت :با برنامه های ماهواره سرگرم می شوم.

انتهای پیام/

شبکه من و تو محبوب ترین شبکه همسرم بود و از بین تمامی برنامه های آن،برنامه بفرمایید شام و آکادمی موسیقی گوگوش.

خودم هم وقتی به منزل می آمدم همین برنامه ها و فیلم های سینمایی و سریال ها را نگاه می کردم.

کم کم و در سال ۹۰ ،احساس می کردم مابین ما جدایی افتاده و ما کمتر به حرفها و رفتارهای هم توجه می کنیم به همین خاطر با اصرار من از همسرم خواستم که بچه دار شود و خداوند پسری را درسال ۹۱ به من هدیه داد.

با ورود نوزادی که از تازه از راه رسیده بود اختلافات من و همسرم هم زیاد شد؛همسرم بعد از برگشتن من از دوره کاریم، مدام از قیافه بدم می گفت و اینکه اصلا مراعات او را نمی کنم و در خیابان در نزد همکارانش مایه شرمساریش هستم.

یک روز از دماغ گنده من می گفت،یک روز از موهای لختم،یک روز به شلوارم گیر می داد و یک روز هم عینک هایم،من هم سعی می کردم خواسته های او را بر آورده کنم.

در یکی از شبها و در حالی که برنامه آکادمی موسیقی را نگاه می کردیم همسرم به من گفت که این مجری از تو خوشتیپ تر و خوشگل تر است.

از این حرف او بسیار ناراحت شدم و دعوای سختی بین ما صورت گرفت،دعوایی که موجب شد تا همسرم  سه روز قهر کند.

با وساطت بزرگان فامیل، همسرم به خانه بازگشت، اما از آن روز به بعد روابط ما هر روز سردتر می شد به طوری که بعد از برگشتن من به خانه خودم مجبور می شدم لباسهایم را تمیز کنم،غذا بپزم و … اما به خاطر اینکه همسرم را دوست داشتم و اینکه پسرم هم آسیبی نبیند این وضع را تحمل می کردم.

کارمان به جدایی و طلاق عاطفی کشیده بود،همسرم به همراه پسرم در اتاقی می خوابیدند و من هم در اتاقی دیگر،وضع برایم قابل تحمل نبود و به همین خاطر،پدر خانمم را در جریان اوضاع زندگیم گذاشتم،او اول من را مقصر دانست و با عصبانیت برخورد کرد اما بعدا متوجه شد که مقصر دخترش بود.

پادرمیانی اقوام و بزرگان فامیل نیز فایده نداشت و زندگی ما روز به روز بدتر می شد،در اوایل سال ۹۳ درخواست طلاق همسرم به دستم رسید،زندگییمان طوری بود که دیگر من هم به جدایی راضی بودم و بالاخره با وجود داشتن فرزند از هم جدا شدیم.

احمد در خصوص علت جدایی و اینکه چه کسی را مقصر می داند می گوید:خودم را از همه بیشتر مقصر می دانم؛اگر ماهواره نمی خریدم الان زندگی من طوری دیگر بود،مجذوبیت شبکه های ماهواره ای که با تیپ و مدل های مختلف خود را در معرض نمایش قرار می دادند هم من و هم همسرم را تحریک کرده بودند و به نحوی با القائات مختلف از جمله اینکه می توان تنهایی هم زندگی کرد  و … ما را از هم جدا کرد و زندگی ما را متلاشی نمود.

وی در پایان می گوید:به نظر من خانواده‌های ایرانی با دست خود زندگی شان را تباه نکنند. ماهواره معضلی است که دودمان خانواده را به باد می دهد. اصلا به نظر من برای همین قضیه ساخته شده و مبنای کار شبکه های فارسی زبان نیز همین است که هویت اصیل خانواده ای ایرانی را از بین ببرند و یک آشفتگی روحی و روانی در جامعه شکل دهند و آن فرهنگی را که آنها مدنظر دارند در جامعه ما پیاده کنند.

………………….

» عبور از چراغ قرمز اخلاقی

۶ نظر

  1. بسیار کارخوبی کرده طلاقش داده تا بفهمه یک من ماست چقد کره داره من باشم همین فردا زن میگیرم تا حالش جا بیاد زنیکه گیس بریده متاسفانه جدیدا خانم ها خیلی پرتوقع شدن در شهرما هرروز یک عده خانم بدحجاب جلوی چشم شوهرانشان جولان میدن اقایان هم که متاسفانه زدن تو فاز بی غیرتی میگیدنه فردا برید تو خیابون تا ببینید امر به معروف هم که میکنی به تریپ خانمهای بی صاحب مونده برمیخوره اقای محترم نظر بنده را درج کن از جامعه ی خانمها نترس

  2. متاسفانه مردم ما فکر میکنن کلاس و شخصیت به ماهواره دیدن و تیپ و لباسه . یه خورده به فکر اصلاح رفتار و افکارشون نیستن.

  3. کلاس وشخصیتی که می خواد بالباس هرزه ونامناسب داشته باشی همون بهتر که نباشه خوب کرده که طلاقش داده چون اصلا ظرفیت نداشته

  4. متاسفانه مردم ما به اینگونه متن ها دیگر به عنوان طنز نگاه میکنند از نوشته های ایندو عزیز مشخصه
    ولی باید علت استفاده از ماهوراه در خانواده را نباید در کمبود های زیادی که در جامعه داریم جست
    حالامن به حرفها کاری ندارم جون در حیط من نیست ولی انصافا یه کم جدی تر باشید

  5. اقای داریوش اینکه میگه یک عده از مردان در شهر ما زدن تو فاز بی غیرتی و روی پوشش خانمهای خودحساس نیستن این طنزه یا واقعیت شما چشمهایتان را باز بفرمایید فاجعه درحال رخ دادنه هشدااااااااااااااااااااااااااااار

  6. من خودم ماهواره داشتم اولاش نگاه می کردیم بخدا من وخانومم به برنامه های بی ارزش وبی محتوا شبکه ها خندمان می گرفت ووقتی به شبکه های خودمان نگاه می کردیم احساس ارامش راحتی وافتخاربهمان دست میداد وبه این نتیجه رسیدیم ماهواره رو جمع کنیم واقعا چیز خیلی مزخرفیه بافرهنگ مااصلا سازگاری نداره ادم وقتی شبکه های ماهواره ای پرسه می زنه عذاب وجدان می گیره واقعا حس بدی داره امتحان نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *