جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش یک میلیونی متوسط حقوق فرهنگیان

مدیر‌عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از افزایش یک‌میلیون تومانی متوسط حقوق فرهنگیان کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد…


نسیـــم دلفـان – به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین غندالی در آیین گرامیداشت مقام فرهنگیان که با حضور کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نماینده مردم گرمسار و آرادان و شماری از فرهنگیان شهرستان گرمسار که در تالار مهستان گرمسار برگزار شد اظهار کرد: میانگین حقوق فرهنگیان در آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که این رقم در سال‌جاری به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 وی در ادامه از افزایش ۳۰۰۰ میلیارد تومانی ارزش‌ دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در سه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان سود در صندوق ذخیره فرهنگیان توزیع شده است و این در حالی است که سود توزیع شده طی ۱۷ سال گذشته تنها ۱۵۶۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر‌عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با اشاره به افزایش سه هزار میلیارد تومانی ارزش سرمایه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، افزود: در حال حاضر ارزش دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از مرز ۹۰۰۰ میلیارد تومان گذشته است.

وی با اذعان به اینکه مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به‌دنبال ایجاد سود و سرمایه‌گذاری پایدار است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در صندوق ذخیره فرهنگیان مورد توجه جدی بوده ایجاد سود و سرمایه‌گذاری پایدار برای اعضای صندوق است که در همین راستا انجام پروژه‌های بزرگی را در دستور کر داریم.

غندالی، معیشت را مهمترین دغدغه فرهنگیان کشور در سال‌های اخیر ارزیابی کرد و ادامه داد: یکی از مواردی که باید مورد توجه باشد رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان است که در این خصوص اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه معلمان و فرهنگیان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۲ و در آغازینه فعالیت دولت یازدهم ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که امسال این رقم به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیر‌عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور اضافه کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان ایران هم‌اکنون افزون بر ۹۱۸ هزار عضو دارد که همه از فرهنگیان کشور هستند.


tavajoh.gifتازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.tavajoh.gif

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *