جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محصول ۸۰ هزار تنی ، حاصل دست رنج گندم کاران سخت کوش دلفان / افزایش بیش از سه برابری نسبت به سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان از تولید ۸۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته خبر داد…


بابایی۱۲نسیـــم دلفـان – فرشاد بابایی در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال زراعی جاری در سطح ۴۱ هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلفان کاشت گندم داشتیم که از این میزان ۳۹ هزار و ۱۲۰ هکتار به صورت دیم و دو هزار هکتار به صورت آبی کشت شده است.
وی ، علت افزایش تولید گندم را بارش مناسب باران ، کشت مکانیزه ، استفاده از ارقام اصلاح شده با راندمان تولید مناسب عنوان کرد و افزود: تغذیه و سمپاشی بموقع، مبارزه با علف های هرز و آفت سن و برنامه های نظارتی کاشت ،داشت و برداشت از دیگر عوامل افزایش تولید گندم در شهرستان دلفان است.
وی ، خاطر نشان کرد : تولید گندم در مدت مشابه سال زراعی قبل ۲۴ هزار تن گندم تولید شده بود که ۵۶ هزار تن افزایش تولید گندم داشته ایم.
به گفته وی، میزان اجرای مکانیزه در شهرستان دلفان در مزارع گندم دیم ۵/۸۳ و در مزارع گندم آبی ۵/۶۷ درصد است.
بابایی اظهار داشت : از ۸۰ هزار تن گندم تولید شده در شهرستان دلفان ۵۵ هزار تن آن توسط کشاورزان تحویل انبارهای ذخیره گندم در شهرستان دلفان شده است.
این مسئول ، با بیان اینکه شغل عمده مردم شهرستان دلفان کشاورزی است پرداخت بهای گندم خریداری شده را توسط دولت به کشاورزان ضروری خواند و بیان داشت : پرداخت طلب کشاورزان علاوه بر حل مشکلات مالی و اقتصادی کشاورزان دغدغه کشاورزان را جهت تامین کود ، بذر و سایر نهاده های کشاورزی برای کشت جدید را رفع می نماید.


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

یک نظر

  1. فقط،فقط لطف خدای مهربان وبارندگی به موقع وتداوم آن که منجر به سیر شدن زمینهای کشاورزی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *