جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض رسانه های دلفان سبب تغییراتی در برنامه سفر وزیر بهداشت به لرستان شد/وزیر در دلفان توقف کوتاهی خواهد داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، روزهای پایانی هفته جاری مهمان استان لرستان خواهد بود…


نسیـــم دلفـان – طبق برنامه اعلام شده دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنج شنبه به استان لرستان سفری دو روزه خواهد داشت.

وی قرار است از وضعیت بهداشت و سلامت برخی شهرستان های استان بازدید نماید و همچنین یکسری پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در این شهرستان ها افتتاح گردد.

برابر شنیده ها دکتر هاشمی از طریق کرمانشاه و از مسیر زمینی با عبور از شهرستان دلفان به سوی مرکز استان راهی خواهد شد، اما جالب است بدانیم برابر برنامه های اعلام شده وی هیچ توقفی در دلفان نداشت.

این در حالی است که وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان به ویژه اوضاع نابسامان بیمارستان ابن سینا به گونه ای است که چندی پیش استاندار لرستان ناچار به اعلام وضعیت فوق العاده برای بررسی اوضاع بیمارستان این شهرستان شد.

مهندس بازوند در جلسه فوق العاده مورد بحث فرصت شش ماهه ای برای تحول در بیمارستان ابن سینا داد.

به هر حال علاوه بر وضعیت بیمارستان ، مشکلات بسیاری در بحث بهداشت و سلامت دلفان وجود دارد که می تواند مورد توجه وزیر بهداشت و تیم همراه قرار گیرد.

اما ظاهرأ هیچ مشکلی از این بابت در دلفان وجود نداشته است لذا مسئولین امر هیچ برنامه ای برای حضور وزیر بهداشت در این منطقه محروم پیش بینی نکرده بودند.

با اعلام برنامه های این سفر از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، نسیم دلفان با انتشار مطلبی اعتراضی با عنوان (آب در کوزه و ما تشنه لبان…) به این موضوع واکنش نشان داد و سپس پایگاه خبری سلام دلفان نیز مطلبی در این باره منتشر کرد. (اینجا)

این اعتراضات سبب شد امروز دانشگاه علوم پزشکی لرستان برنامه‌های سفر دکتر “سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی” وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با تغییرات جزئی اعلام نماید.

طبق گفته دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان وزیر بهداشت که از طریق شهرستان دلفان وارد استان خواهد شد ، وی در بیمارستان شهر نورآباد توقف کوتاهی داشته و از وضعیت این مرکز درمانی بازدید خواهد کرد.

همچنین وزیر بهداشت از بیمارستان شهر الشتر نیز بازدید کرده و سپس راهی مرکز استان خواهد شد.

تغییر در برنامه های وزیر و رهاورد این سفر برای سلسله و دلفان تنها به همین دو بازدید ختم می شود و در واقع از برنامه های محوری و افتتاح های عمرانی پیش بینی شده ، این دو شهرستان هیچ سهمی نخواهند داشت.

برنامه های سفر وزیر بهداشت طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

وزیر بهداشت از غربی‌ترین نقطه استان یعنی شهرستان نورآباد با استقبال مسئولین ارشد استان به لرستان ورود پیدا خواهند کرد و پس از بازدید از بیمارستان ابن‌سینای این شهر به شهرستان سلسله خواهند رفت و در آنجا نیز از بیمارستان امام خمینی (ره) الشتر بازدید کرده و در ادامه به مرکز استان سفر خواهند کرد و پس از افتتاح پروژه‌های عمرانی مرکز استان به شهرهای ازنا و الیگودرز سفر کرده و از این شهرستان‌ها نیز بازدید خواهند کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه نظیر دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی خرم‌آباد، مسجد الزهرا (س)، سلف‌سرویس مرکزی و سالن ورزشی پردیس کمالوند و همچنین برگزاری همایش خیرین سلامت را از جمله برنامه‌های اولین روز از سفر وزیر در مرکز استان عنوان کرد و گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌های مختلف فی‌مابین وزیر بهداشت، استانداری و دانشگاه و همچنین فی‌مابین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دانشگاه منعقد خواهد شد تا با اجرای آن‌ها گام‌های اساسی و بلندی در توسعه حوزه سلامت استان برداشته شود.
ساکی سفر به شهرستان‌های پل‌دختر و کوهدشت و افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت را برنامه‌های روز دوم سفر وزیر بهداشت برشمرد و گفت: در روز جمعه نیز نشست مشترک وزارت بهداشت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، استانداری لرستان دانشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در استانداری لرستان برگزار می‌گردد.
وی در پایان از جامعه رسانه‌ای استان خواست تا نسبت به پوشش مطلوب و انعکاس مناسب رسانه‌ای برنامه‌های این سفر اقدام کنند.
گزارش از: رضا  محمدی


• تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *