جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کتاب تخصصی مثلثات (دبیرستان و کنکور) به همت یکی از فرهنگیان دلفانی منتشر شد

قابل توجه دبیران و دانش آموزان محترم/کتاب مثلثات “دبیرستان و کنکور” به قلم ابراهیم سبزیان به چاپ  رسید…


نسیـــم دلفـان – کتاب منتشر شده ، مباحث ۴ ساله دبیرستان در رشته تجربی را با زبانی ساده شرح داده است ، البته باید اشاره شود مطالب کتاب برای رشته ریاضی هم مفید است.

مؤلف مثلثات در گفتگو با خبرنگار نسیم گفت: این کتاب در ۵۶ صفحه و ۴ فصل تنظیم شده است که مطالب پایه اول تا چهارم در فصل های اول تا سوم گنجانده شده و تست های کنکوری ۶ سال اخیر به همراه نکات تکمیلی در فصل چهارم آورده شده است.

11.jpgوی افزود : موضوع مثلثات از موضوعات چالشی دبیرستان است که امیدوارم بیان ساده این کتاب بتواند باری را از دوش دانش آموزان بردارد و برای معلمان محترم نیز به عنوان یک منبع کمکی مورد استفاده قرار گیرد.

سبزیان اضافه کرد ، اگر دانش آموزان بتوانند با مثلثات آشتی کرده و ارتباط خوبی برقرار کنند می توان امیدوار بود که از عهده تست های کنکوری در مباحثی چون حد و پیوستگی، مشتق و انتگرال هم که با مثلثات مربوط است بر می آیند.

به گفته وی ، مزیت کتاب این است که در محتویات آن شلوغ کاری بیش از حد و غیر لازم نشده و به صورت مفید و مختصر مطالب لازم در آن آورده شده است.

خالق این کتاب تصریح کرد : امیدوارم اساتید و صاحب نظران و اولیای دانش آموزان بنده را از نظرات اصلاحی خودشان بهره مند سازند.

وی گفت : همکاران و دانش آموزان گرامی جهت تهیه کتاب به موسسه باکری یا کتاب فروشی ها مراجعه نمایند.

تلفن همراه:۰۹۱۶۹۶۰۸۶۲۸

تلفن ثابت موسسه شهید باکری جهت تهیه کتاب: ۳۲۷۳۳۴۷۷   یا ۳۲۷۳۳۴۷۸

 

۱۴ نظر

  1. با سلام
    به آقای سبزیان عزیز تبریک وخسته نباشید میگم
    به امید موفقیت های بعدی ایشان

  2. رضایی نورآبادی

    باسلام وخسته نباشید
    برادر سبزیان دستمریزاد. کار بسیار خوبیست و انتظار میرود بازم به کمک دوستان فرهنگی از این دست کتب نگارش نمایید که بشدت مورد نیاز دانش اموزان این خطه محروم میباشد . خداوند بزرگ بجنابعالی و سایر عزیزانی که در این راستا زحمت میکشند توفیق خیر عنایت فرماید .

  3. سيدمجيداحمدي

    خداوند خدمتگزاران به این مملکت ودانش آموزان محروم شهرستان دلفان را موفق گرداند.استاد سبزیان دست مریزاد خداقوت انشاالله در زندگی موفق باشید

  4. درود بر سبزیان عزیز
    توفیق روزافزون جنابعالی و دیگر فرهنگیان دلفانی آروزی ماست، از نسیم عزیز هم متشکریم

  5. سلام . بسیار بسیار تبریک عرض میکنم حاج ابراهیم سبزیان عزیز و شجاع ومتعهد و اخلاق مدار وکاردان و با شخصیت و حقیقتا فعال و خدا ترس.. حیف که عده ای خدانترس منفعت طلب نذاشتن واسه شورا شهر اسم بنویسی.. یقینا رای می اوردی !!!

  6. یزدان هم روستایی محمد

    مدیریت سایت سلام. چرا از اکثرکسانی کتاب نوشتن نام آوردی. ولی تو سنی کتاب نوشتن که باید مینوشتن ولی از کتاب مخ محمد خزایی که شاید جوان ترین نویسنده نورآباد هست اسمی ب نمیاورید. بعد کار اون سخت تر هم بوده چون ۱۴تا کتاب علوم انسانی خلاصه کرده تو یکتاب وبا اینکه جز پفروشترین کتاب های این رشته است اما شما اسمی از اون نمیاورید

  7. ایمان همکلاسی آقای خزايى

    با تشکر از مدیریت سایت نسیم دلفان. من همکلاسی آقای خزای بودم. باید بگم اون زمانی که ما دنبال یللی تللی بودیم. ایشون در سال چهارم دبیرستان موفق ب نوشتن این کتاب شدن . که در نوع خودش بی سابقه بوده است حتی در سراسر دبیرستان های ایران نه تنها فقط نورآباد این کار بی سابقه بوده است.

  8. محمد کورانی

    با سلام؛
    اقای سبزیان از بهترین دبیران شهرستان هستند و قطعا کتاب ایشان ٬ کتابی مفید و مناسب برای دانش اموزان خواهد بود.
    به عنوان یک دانش اموز قدیمی از ایشان سپاسگزارم و برایشان ارزوی توفیق روزافزون دارم و از زحمات ایشان تشکر می کنم.

  9. با سلام
    به اقای سبزیان تبریک میگم ان شاالله همیشه موفق باشن
    و منتظر موفقیت های بعدی ایشان هستیم

  10. به آقای سبزیان بابت این کارشون خسته نباشید و دست مریزاد می گویم
    اما انتقادی هم دارم که امیدوارم سوتفاهم ایجاد نکند
    موضوع مثلثات از سخت ترین و پیچیده ترین مباحث ریاضی است که در نظام قدیم آموزشی بعنوان یک درس به دانش آموزان آموزش داده می شد اما هیچ فکر کرده اید که چرا بعد از آن هیچگاه کتاب آموزشی نشد چون مولفین کتاب های درسی به این نتیجه رسیدند که مثلثات هرچه هم سخت باشد اما درک و فهم تمام پیچیدگی های آن گره زیادی از مشکلات علم رو حل نمی کنه و دانستن ۱۰ فرمول اساسی تمام نیازهای حال حاضر متخصصان علوم پایه و علوم مهندسی را برآورده می کند متاسفانه با توجه به سختی آن همواره در سوالات کنکور چند سوالی رو از این مبحث انتخاب می کنند و با تالیف اینطور کتاب ها در واقع در درازمدت دانش آموزان از مسیر اصلی علم منحرف می شوند.
    تا جایی که من میدونم مفهوم حد و پیوستگی و مشتق و انتگرال ربطی به مثلثات ندارد و در واقع این مفاهیم درباره همه توابع بررسی می شوند که توابع مثلثاتی درواقع همانند قطره ای در برابر دریایی از توابع هستند.
    باز هم امیدوارم انتقاد بنده رو بپذیرید و سوتفاهمی برای جنابعالی پیش نیاید

  11. ابراهیم سبزیان /مولف کتاب

    با تشکر از دوست عزیزی که اظهار نظر فرمودند در پاسخ به ایشان ۳ نکته را عرض می کنم:
    نکته اول: در حال حاضر مثلثات در چهار پایه دبیرستان(رشته تجربی) و پایه اول تا سوم(رشته ریاضی) وجود دارد وبه قول خودتان از مباحث پیچیده برای دانش آموزان است که خیلی ها از آن فرار می کنند و بنده سعی کرده ام در این کتاب با بیانی ساده مسایل را توضیح دهم تا کم کم دانش آموزان به فراگیری این موضوع علاقمند گردند.

    نکته دوم: این که فرمودید مثلثات در مباحث حد و پیوستگی ومشتق و… خیلی کم اهمیت است ، نمیدونم از روی چی گفتید،برای این که اهمیت موضوع مثلثات در این مباحث رو خوب درک کنیم ، کافیه نگاهی به تستهای کنکوری سالهای اخیر در موضوعات یاد شده بندازیم تا اهمیت مثلثات رو درک کنیم.

    نکته سوم: دلیل اینکه کتابی به صورت یکجا از مثلثات در موضوع مثلثات می تواند مفید باشد رو معلمان چهار پایه دبیرستان به خوبی درک میکنن،چرا که مطالب پایه های مختلف به هم ربط دارد و وقتی معلم میخواد درس بده مواجه میشه با فراموشی مطالب گذشته از سوی دانش آموزان،بنابراین وجود کتابی شامل تمامی مباحث مثلثات میتونه این مشکلو حل کنه.در پایان باز هم از انتقاد شما تشکر می کنم.موفق باشید.

  12. جناب آقای سبزیان با سلام
    و تشکر از اینکه به انتقاد بنده پاسخ دادید
    من تقصیری رو متوجه شما نمیدونم اما متاسفانه احساس می کنم شما و اکثریت قریب به اتفاق معلمین ریاضی این مملکت در مسیری قرار گرفته اند که ترجیح می دهند دانش آموز ما در کنکور موفق باشد ولو اینکه اندوخته علمی زیادی نداشته باشد حتما مشاهده کرده اید که دانش آموزان ما وقتی وارد دانشگاه می شوند انتگرال های جز به جز را با تکنیک هایی در چند ثانیه حل می کنند اما به طور دقیق مفهوم انتگرال و کاربرد آن را نمی فهمند من احساس می کنم باید کمتر بر کنکور تکیه کرد البته این را هم می دانم که قصد شما خدمت به دانش آموزان بوده و در این شکی ندارم اما نظر شخصی بنده این است که تا می توانیم به دانش آموزان ماهی ندهیم بلکه ماهیگیری را یاد دهیم.
    در همین شهر نورآباد خودمان ، معلمینی که به سمت تست های کنکور رفته اند پول خوبی هم درآورده اند اما با توجه به شناختی که از شما دارم هدف اولیه شما پول نبوده است.
    باز هم در پایان از اینکه به سمت تالیف کتاب روی آورده اید تشکر ویژه دارم اما بعنوان یک دلسوز دلفانی نظرم این است که تا می توانید در انتخاب موضوع دقت بیشتری داشته باشید مثلثات هم موضوع پیچیده ای است هم کاربرد دارد اما بعنوان کسی که دانشجوی رشته ریاضی بوده اید و هستید حتما اطلاع دارید که فقط در ریاضیات عمومی و محاسبات مهندسی با این مفاهیم سروکار دارند و در بقیه موارد دانشجو باید مفهوم رو از پایه فهمیده باشد
    با تشکر

  13. همکار فرهنگی

    برادر سبزیان موفق باشید جوان محجوب و مومن و زحمتکش خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *