جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرگ دردناک کارگر دلفانی بر اثر سقوط از ارتفاع در حین کار / توضیح مدیرعامل تعاونی کارگران دلفان در این باره

در اتفاق پیش آمده به طور حتم اگر این کارگر فوت شده آموزش های کافی را در رشته مورد نظر دیده بود به این مرگ دردناک گرفتار نمی شد…


نسیـــم دلفـان – متاسفانه خبردار شدیم یک کارگر ساختمانی در حین کار روی ساختمانی در حال ساخت دچار سانحه شده و بر اثر ضربه مغزی جان خود را از دست داده است.

mx7k_حادثه.jpg

این چندین بار است که کارگران ساختمانی ما بر اثر عدم آموزش کافی و بی احتیاطی دچار مرگ های دردناک می شوند و خانواده آنان با وضعیت بسیار بد اقتصادی دچار بحران می گردند.

محمد پیری مدیر عامل تعاونی کارگران و استادکاران دلفان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : متاسفانه عدم آموزش کافی برای کارگران ساختمانی و رشته های مرتبط با این امور باعث تلفات جانی بسیاری در بحث کارگران شده است و ما از این وضعیت بسیار ناراحت و نگران هستیم.

وی افزود : در اتفاق پیش آمده به طور حتم اگر این کارگر فوت شده آموزش های کافی را در رشته مورد نظر دیده بود به این مرگ دردناک گرفتار نمی شد.

پیری همچنین اضافه کرد : ما بارها و بارها از مسئولین خواستیم بحث آموزش ایمنی کار را جدی بگیرند اما متاسفانه چندان به این موضوع اهمیت داده نمی شود و نتیجه آن ، اینگونه اتفاقات متاثر کننده می باشد.

وی گفت : اکنون با توجه به پیگیری های انجام شده ، مکانی را جهت آموزش و ایمنی برای کارگران تهیه کرده ایم و بزودی با نظارت اداره کار و امور اجتماعی این برنامه آغاز خواهد شد.

به گفته وی ، در پایان این آموزش ها که رایگان است ، مدرک معتبری از سوی اداره کار به آموزش دیدگان اهداء خواهد شد.

پیری تصریح کرد ، امیدواریم اداره تامین اجتماعی در بحث بیمه کارگران ، این موضوع را در نظر داشته باشد که کارگران آموزش دیده در اولویت باشند تا به این صورت کارگران عزیز برای طی نمودن این دوره های رایگان تشویق و ترغیب گردند.


تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری ” نسیـــم دلفـان ” دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

۵ نظر

  1. روابط عمومی اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی

    دربحث پیشگیری ازوقوع حوادث کاری مشابه حوادث رانندگی پارامترهای متفاوتی نیاز به تغییر دارنداما بدون تردید آموزش کارگر وآگاهی ایشان به خطرات موجوددرکارگاههای ساختمانی نیزیکی از این مولفه هاست.ودراین راستا اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی دلفان همانگونه که از قبل در این بخش فعال بوده آمادگی دارد با استفاده از کارشناسان خوددررشته حوادث ناشی از کار درهرزمان وهرمکانی آموزشهای لازم را نتنها به کارگران بلکه به کارفرمایان ،پیمانکاران ،مهندسین ناظر وکلیه افراد متقاضی دخیل در اینگونه کارگاهها بدون هیچگونه هزینه ای ارائه نماید.

  2. کارگر ساختمانی

    با توجه به اینکه هزینه صدورکارت کارگران ساختمانی بیش از مبلغ یارانه دریافتی کارگراست باشعاارونامه وصلوات نمی توان مشکل بیمه کارگران واموزش حوادث قبل از وقوع را پیگیری نمود لذا توصیه داریم اداره کاردرسرفصلی که برای شرکت کارگران ساختمانی درنظر گرفته قبل از صدورکارت کارگران ساختمانی مشاوره آموزش و ایمنی به کارگرداده شود نیاز به مکان نمیباشد بابت پول هنگفت صدورکارت کارگران ساختمانی که ۱۷ هزارنفرکارت دریافت نوده است اگر ۱٫/. از مبلغ پرداختی کارگران توسط میدعامل محترم شرکت ساماندهی کارگران جناب پیری جهتآموزش و ایمنی درنظرگرفت شود استاید دانشگاهی ومئرسین اداره کار طی همایشی وجلسه ای که مدیرعامل شرکت مثلا سالکن اداره ارشاد اسلامی رایک ساعت اجاره مینمود این اتفاقا پیش نمی امد ما مثلا تا در جاده خرم اباد یا هرسین خدای ناکرده اتفاقی پیش نیاید تابلو درآن میسر نصب نمی کنیم بعد اتفاقی شبییه همین موضوع با نصب تابلو وانتقادساختمان ومکان مشکلرا ترمیم میدهند شرکت تعاون کارگران ساختمانی میتواند با هماهنگی اداره اموزش وپروش واداره فنی حرفه ای وجهاد کشاورزی سالن این ادارات را به مدت دوروز اجازه نماید ونکات ایمنی رااموزش دهد اما چون نمی توان سر کیسه پول را شل نماید با حرف وحدیث ومکان آموزش و ایمنی خودرااز اجاره بودن نجات دهد میدانیم مکان دفترایشان استیجاری است وایشان میدخواهداز اب گل آلود ماهی بگیرد بجای این نقطه نظرات شرکت پیام تسلیتی به این خانواده داغدیده اعلام وابراز همدیدی می نمود خداوکیلی یکبار متن نامه منشرشده را مطالعه فرمایید که یک ذره احساسی تالمی درنامه مشاهد میشودیا نه

    • شاید این را که می نویسم گمان کنید که آقای پیری هستم یا به سفارش ایشان نوشته ام
      اما به زهرای مرضیه (س) قسم و به گلوی بریده حسین (ع) قسم نه پیری هستم و نه به سفارش ایشان نوشته ام اما شهروندی مطلع هستم و آگاهی کامل دارم که در این تعاونی چه میگذرد.
      برادر عزیز که کاملأ در نوشته ات غرض ورزی و کینه توزی بیداد میکند ، حقیقت چیزی دیگری است و شما عکس آن را نوشته اید.
      نوشته اید هزینه هنگفت صدور کارت…
      مرد مؤمن ، هزینه هر کارت حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان می شود برای یکسال ، آیا این هنگفت است ، آیا به نظرت برای یکسال زیاد است ، آیا با توجه به هزینه اجاره دفتر ، هزینه ایاب و ذهاب برای تایید مدارک به مرکز استان ، هزنیه عضویت در سیسم صدور کارت برای هر نفر ، هزینه بازرسی که باید با خودرو برای تحقیقات به آدرس کارگران مراجعه کند تا از کارگر بودن وی اطمینان حاصل شود؟ هزینه منشی بکارگرفته شده در دفتر؟ آب و برق و تلفن و اینترنت و…
      آیا با توجه به این ها این هزینه ۳۵ الی ۴۰ هزاری هنگفت آست؟
      انصاف هم خوب چیزی است
      نوشتید ۱۷ هزار نفر این تعاونی کارت صادر کرده است ، خداوند انسان دروغ را روسیاه عالم و آدم کند انشاالله
      اتفاقأ حدود همین تعداد کمتر یا بیشتر ، از طریق فنی حرفه ای کارت صادر شده و تعاونی دارد همه آنها را ابطال می کند اکثر آنها کاگر نبوده اند و بازرس تعاونی ثابت کرده که کارگر نبوده اند.
      در بحث آموزش هم که نوشته اید
      اطمینان دارم که تقاضا های زیادی داشته است آقای پیری ، ولی متاسفانه ادارت همکاری نمیکنند، و الان ایشان می خواهتد در همان سالن استیجاری خود این کار را انجام دهد هرچند از وظایف اصلی این شرکت نمی باشد.
      نوشته اید در متن نامه هیچ اثری از تالم نیست ؛ واقعأ سواد شما همین حد است؟ متن این گزارش ، خبری است یا نامه!!!
      این یک گزارش خبری بوده نه نامه
      اما درباره اینکه فرمودید باید یک پیام تسلیت می زد ، این حرف شما را قبول دارم ای کاش متنی را در قالب یک بنر درب منزل این مرحوم می زد البته دقیقأ خبر ندارم که انجام شده یا نه اما اگر نشده به نظر بنده هم باید انجام می شد.
      هر چند سؤال کردم متوجه شدم که این کارگر که فوت شده اصلأ در این تعاونی ثبت نام نکرده و عضویت نداشته است. به نظرت آقای پیری باید تمام این شهرستان را بگردد و هرجایی که کارگری فوت شده حتی اگر عضو تعاونی نباشد بنر تسلیت درج کند.

  3. کارگر میدانی شهر

    انسان واقع بین تمام عرایض شما غیرواقع بینانه است امار۱۷ هزارثبت نام شده درسایت ها توسط خودمدیرعامل عنوان ودرج شده است به حق فاطمه زهرا روسیا شوی بازرسان بازرسیت گزارش عملکرد ایشان ازسال ۱۳۹۶ تسال۱۳۹۵ رااعلام نمایند که حقیقت ۱۷ هزارثبت نامی مشخص شود به عینه منشرخواهدشد بابت ثبت نام ۴۰ هزارنوش جانش نظرمااین است که مثل سایر استانها مشاوره ایمنی قبل از صدورکارت نماید تمام حرفهایت ضدونقیض است صداققت شمااین است که مشاورایشان هستید نه واقع بین اگرمی خواهید اسمت درج کنم همین امثال شما باعث نشد نقد اصولی از عملکرد مدیران نشود شکرخدا که مردم اگاهند که این حرفهای بی ربط نمی توان ضعف مدیریتی شرکت را پرنمود

  4. سید علی الماسی حسینی

    شرکت تعاونی کارگران ساختمانی به مدیر عاملی برادر محمد پیری از زمان انتصاب ایشان توانسته در حد یک اداره قوی خود را دارای حق و حقوق بداند و حقوق فراموش شده این قشر محروم و مظلوم را از حلقوم دیگران بیرون بکشد این افتخار در شهر دلفان فقط با حضور محمد پیری ممکن بود به نظر اینجانب سید علی الماسی حسینی کارشناس تعاون دلفان اگر غیر محمد پیری شخصی دیگر مدیر عامل این تعاونی بود حتی یک قدم هم برای کارگران نمی توانست بردارد شجاعت ،شهامت ، ودلیری محمد پیری ستودنیست کاش این خطه مظلوم صد ها نفر همچون محمد پیری داشت . دستمزد ایشان هم بسیار ناچیز تر از این توهمات بیمار گونه اشخاص است ولی به فرض هم که باشد پول دستمزد خدمات خودش را میخورد نوش جانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *